Havtorn-jagt og marmeladefremstilling

Vores dejlige lokalområde gemmer på et spændende spisekammer fyldt med velsmagende skatte. Til dette arrangement vil vi sammen gå på opdagelse og høste, hvad årstiden har at byde på. Vi inviterer derfor til et par hyggelige dage, hvor fællesskabet og naturens goder er i centrum. Kom og vær med til at samle havtorn, og lad os sammen lave en skøn marmelade, der bringer smagen af vores lokale natur helt ind i køkkenet.

Dag 1: Havtorn-høst
Vi mødes i klubhuset kl. 18.30, hvor vi starter med lidt hyggelig snak, inden vi bevæger os ud i lokalområdet for at samle havtorn. Husk at medbringe en handske, en pose og en grensaks. Efter indsamlingen tager vi alle en portion bær med hjem, som vi fryser ned til næste uge.

Dag 2: Marmeladelavning
Vi mødes igen i klubhuset kl. 19 – ca.21, hvor vi banker bærrene af grenene og renser dem. Herefter koger vi dem sammen til en lækker marmelade. Medbring et syltetøjsglas med plads til ca. 500 ml, så du kan få din egen hjemmelavede marmelade med hjem.

Tilmelding er ikke nødvendig, men for at få marmelade med hjem, forudsætter det naturligvis, at du har været med til at indsamle 🙂