Sydkystens Sejlklubs nyhedsbrev 7. november 2020.

Det er dejligt at se den aktivitet, der er på havnen i denne tid. Mange har fået deres både på land. Nogen har valgt at lade båden blive i vandet vinteren over, men hvad enten man har besluttet det ene eller det andet, så skal båden klargøres til det kolde vejr og hvad det vil bringe af rusk, regn og måske sne.
Standerstrygningen plejer at være et tilløbsstykke, hvor vi tager afsked med den forløbne sæson over en dejlig frokost i Kabyssen.
Standeren kom ned i dag kl. 1200 og med Lindas hjælp fik vi den ned uden problemer. Jeg tror heller ikke at standeren havde lyst til at hænge der længere, den ville derimod hurtigst muligt lægge denne corona-sæson bag sig.
På vores bestyrelsesmøde i onsdags besluttede vi, at udover standerstrygningen, så aflyser vi også julefrokosten og nytårskuren.
Jeg lover Jer, at såfremt der kommer en lempelse i forsamlings antallet og afstands kravet på 1 m, så vil der fluks blive inviteret til genforenings-frokost. Lad os håbe det snart må ske.
Jeg har ikke kun dårlige nyheder. På vores ekstraordinære generalforsamling var
31 medlemmer mødt op. Efter bestyrelsens gennemgang af projektet om udvidelse af vores klubhus, så vi fremover får et større møde-/festlokale, samt et nyt klublokale med køkkenfaciliteter, blev det besluttet med alle stemmer for, at bevilge det nødvendige beløb på kr. 350.000,-, som bliver taget fra kassebeholdningen til gennemførelse af udvidelsen.
Bestyrelsen har umiddelbart efter generalforsamlingen meddelt beslutningen til Ishøj Kommune. Ishøj Kommune vil snarest indkalde os til et møde, så vi kan få gang i byggeprocessen.
Jeg forventer, at jeg inden jul kan informere Jer om, hvordan vores byggeproces vil forløbe.

Stig Førsting
Formand for SKS