Nyhedsbrev for Sydkystens Sejlklub januar 2024

Dejligt at vi igen i år kunne mødes til NYTÅRSKUR den 1. lørdag i januar 2024.
De 33 medlemmer, der var mødt op, blev trakteret med bobler og små hapsere/snacks og kransekager.
Altsammen kreeret af aktivitetsudvalget med hjælp fra flere medlemmer.
Jeg vil her benytte lejligheden til også at ønske dem, der ikke deltog i vores nytårskur et godt nytår.
Januar måned har i lighed med tidligere år været en stille tid i SKS. Kabyssen holder vinterferie.
Kabyssen åbner igen torsdag den 1. februar 2024.

Det næste arrangement vi har på bedding er
onsdag den 24. januar 2024 kl. 19:00

hvor vi i klublokalet får besøg af firmaet RENSKIB, der vil præsentere deres produkter på en optimistjolle, vi stiller op i klublokalet.
Det vil også være muligt for deltagerne at afprøve produkterne på optimistjollen.
Tilmelding ikke nødvendig.

Af øvrige arrangementer får vi

onsdag den 7. februar 2024 kl. 19:00

besøg af en repræsentant fra DANSKE TURSEJLERE, der vil fortælle os om de aktiviteter de tilbyder. Dørene til klublokalet åbner kl. 18:45 og bemærk at vi deler arrangement med Ishøj sejlklub. Jf. begrænset plads er der tilmelding HER senest den 1. februar 2024.

Fredag den 1. marts 2024 kl. 19:00

holder vi ølsmagning, hvor AMAGER BRYGHUS vil servere 10 smagninger af deres produkter i vores klublokale. Pris kr. 149,- pr. person og kun for medlemmer. Tilmelding HER senest den 23. februar 2024.

Sydkystens Sejlklubs generalforsamling 2024 finder sted på 1. salen i klubhuset

tirsdag den 5. marts 2024 kl. 1900

Indkaldelser har tidligere været udsendt pr. brev, hvori det nye medlemskort har været vedlagt. Det vil ikke ske i år, fordi POST NORD har forhøjet portoen til kr. 25,- pr. brev eller i alt kr. 5.425,- for hele forsendelsen. De penge kan vi godt bruge til noget andet.
Det vil i år ske pr. mail i henhold til SKS vedtægter.
I vil modtage indkaldelsen til generalforsamlingen med dagsordenen i starten af februar 2024.

Udlevering af medlemskort vil finde fra klublokalet således:
- lørdag den 20. og 27. januar, fra kl. 13-15
-1 time før arrangementerne onsdag den 24. januar og onsdag den 7. februar samt fredag den 1. marts.

Dansk Sejlunion har opslået et kursus som "Sejler Instruktør” af 1 dags varighed
den 9. marts 2024. skulle der være 1 eller flere der har lyst til at give en hånd på vores sejlerskole, så kontakt mig på 20240497 eller Michael Toft på 51329144.
Der er kun 10 ledige pladser, så kontakt os hurtig.

Stig Førsting / Formand for SKS

PS. Til jer der har glemt at betale kontingent til SKS senest den 5. januar 2024, beder jeg jer gøre det snarest, da vores vedtægter ellers pålægger os at opkræve et gebyr på kr. 100,- ved udsendelse af rykkerskrivelser.

Der er pt. 59 medlemmer der ikke har indbetalt deres kontingent til SKS for 2024.
Tænk gerne på vores stakkels kasserer Linda, som I pålægger unødvendigt ekstra arbejde med at sende rykkere ud.