Kære medlemmer.

Sydkystens Sejlklubs nyhedsbrev august 2023.
Efter en god start på sommeren i juni måned med temperaturer på op mod 30 grader faldt temperaturen desværre ledsaget af meget kraftig vind, som betød, at mange både blæste inde og måtte blive i havn i op til 4 dage i træk. Senere forsvandt vinden og Køge Bugt viste sig fra sin blanke side.
I uge 34 forventer DMI temperaturer op til 24 grader, så der er stadig mulighed for en varm sejltur.

Årets højdepunkt bliver selvfølgelig

Fødselsdagsfest i SKS lørdag d. 16. september 2023

Også i år bytter vi i den traditionelle kapsejlads ud med leg og konkurrencer.

Formiddagsarrangementet foregår ved Juniorhuset

Om formiddagen arrangerer vi 3 konkurrencer, hvor der til hver konkurrence naturligvis kan høstes præmier. Følgende konkurrencer kan man melde sig til på dagen:
- Subboard-stafet i blandede hold
- Petanque-konkurrence
- Stigegolf-konkurrence

Om du vil deltage i konkurrencerne, stå på sidelinjen og grine af dine klubkammeraters manglende balance på vandet, heppe på petanquebanen, eller måske bare få en sludder, er helt op til dig. Men vi håber, du vil være med til en festlig formiddag, der slutter med grillede pølser samt øl og vand kl. 13.00.

Vi starter kl. 10.00 ved Juniorhuset, hvor vi laver hold til de tre konkurrencer.

Formiddagsarrangementet er gratis!

Aftenarrangement

Om aftenen skal vi feste! Kl. 18.00 åbner vi 1. salen på Kabyssen, hvor vi skal nyde Kabyssens festmenu bestående af forret, hovedret og dessert med tilhørende vine, øl og vand. Efter middagen vil der blive serveret kaffe, chokolade, cognac, rom og baileys

Senere vil det være muligt at få luftet bentøjet, hvor vi i år har arrangeret levende musik, som leveres af Erik Stevns.

Pris: 300,- pr. person alt inklusive og kun for medlemmer.
Deadline for tilmelding: 9. september 2023 kl. 24.00

Tilmelding kan ske HER.

Til sidst vil jeg ønske jer en forhåbentlig fortsat god efter-sommer.

Stig Førsting
Formand for SKS

PS. Noter i kalenderen
Ølsmagning: fredag den 6. oktober 2023 kl. 1900
Standerstrygning: Lørdag den 11. november 2023 kl. 1300
Julefrokost: Lørdag den 25. november 2023 kl. 1300
Nærmere om disse arrangementer i et senere nyhedsbrev.