—–0—–
—–0—–
—–0—–
—–0—–
Dagsorden til bestyrelses- / aktivitetsudvalgsmøde i SKS
mandag den 12. juni 2023 kl. 19.00 i juniorhuset
Tilstede: Bo , Dan ,Lene, John Holger (til 19.15 efter overdragelse af nøglebrikker),Linda, Henrik, Søren, Stig W, Michael, Stig F, Edna.
Afbud: Hanne
Nøglebrikker : Nøglebrikkerne koster 50 kr. /stk. Indtil videre kan de hentes tirsdage mellem kl. 16-18 i junior huset.
Pkt. 1 Aktiviteter i sommer / sen-sommer:
Tour de båd arrangementer
Det har været lidt sparsomt med tilmeldinger til de indtil videre 2 tour de båd arrangementer. Vi tror på at konceptet er godt og blot skal have tid.
Besøg af Marine Hjemmeværnet 14. juni 2023 kl. 1900
Sankt Hans 23.juni 2023 kl. 1800 ved juniorhuset. Tilmelding senest den 19/6.
Sejltur til Køge 8. og 9.juli. 2023. Tilmelding senest 4/7
- Sejltur til Klagshamn 19. og 20.august 2023
Kode til klubhuset skal hentes på havnekontoret. Michael sørger for drikkevarer.
-SKS fødselsdag 16.september 2023
Stig aftaler menu og vin.
Pkt. 2 Musik til fødselsdagsfesten: Stevns Musik ved Erik Stevns. Er bestilt
Pkt. 3 To-do liste
to-do liste
Aktivitetsudvalget og bestyrelsen arbejder med:
TO-DO Liste
# | Ansvarlig | Deltagere | Deadline | Tidspunkt | Opgave |
|
01 | Henrik |
|
|
| Nøgler til klubhus / dørbrikker |
|
02 | Michael |
|
|
| Rengøring Kabyssen |
|
03 | Udvalg/ bestyrelse |
|
| Er bestilt | Møbler til klubhus 1. sal |
|
04 | Michael ,Dan,Bo |
|
| November | Spørgeundersøgelse |
|
05 | Dan |
|
|
| Fælles googlekonto |
|
06 | Michael + Martin |
|
|
| Skolebåden undervisningstilbud / motor |
|
07 | Michael |
|
| August | Gelcoat reparationer |
|
08 | Lene /Stig W |
|
|
| Køleskab |
|
09 | Stig |
|
|
| Vedtægter |
|
10 | Stig |
|
|
| Støvsuger |
|
11 | Stig |
|
|
| Husregler opsættes I klublokale |
|
12 |
|
|
|
|
|
|
13 |
|
|
|
|
|
|
14 |
|
|
|
|
|
|
15 |
|
|
|
|
|
|
16 |
|
|
|
|
|
|
Pkt. 4 Status fra lokaleudvalg
Vi har ikke økonomi til at møblere både klub lokale og 1. salen. Vi prioriterer klublokalet.
Der bestilles:
4 stk. 6-mands borde incl. Stole.
6 stk. 4-mands borde (disse placeres i den nye afdeling)
Fletstolene fra klublokalet flyttes til den nye afdeling.
De kvadratiske borde fra klublokalet flyttes til juniorhuset.
Bordene i juniorhuset sælges.
Pkt. 5 Orientering fra webmaster (trøjer) og (SKS skilt)
Det nye skilt er på plads.
De nye klubtrøjer kommer i næste uge.
Der er p.t. bestilt 11 t-shirts, der leveres Sankt Hans aften.
Pkt. 1 Orientering fra formanden
Der er indkaldt til ekstraordinært repræsentantskabs møde den 15/6, m.h.p godkendelse af regnskab.
Pkt. 2 Orientering fra kassereren
Budget holder.
Pkt. 3 Orientering fra sejlerskolen / motor
Motoren forsøges startet i morgen ( 13/6), vi krydser fingre.
Pkt. 4 Status i nyt låse system / administration af dør-brikker
Nøglebrikkerne er nu endelig kommet. Henrik administrerer disse.
Der er kommet låse på 3 skabe i klublokalet. Linda, Lene og Stig har nøgler.
Pkt. 5 Næste møde
21. august kl 19
Pkt. 6 Eventuelt
Edna Møller Kaspersen
Juli 2023
Dagsorden til bestyrelses- / aktivitetsudvalgsmøde i SKS
mandag den 15. maj 2023 kl. 18.00 i juniorhuset
Tilstede: Stig F, Michael, Stig W, Søren, Henrik, Lene, Hanne, Dan, Bo og Edna
Afbud: Linda
Pkt. 1 Aktiviteter i forår/sommer: Pinseturen, gelcoat reparationer og øvrige sejlture.
Der afholdes klubaften den 23. maj kl. 19 i klubhuset emnet er gelcoat reparationer
Status d. 21. maj AFLYST.
Der er Tour-de-båd i uge 21 (Dan og Klaus)
Tour-de båd i juni v/Stig W og Lene
Nærmere oplysninger om ovenstående tre arrangementer bliver annonceret på
klubbens Facebook side.
Der er i skrivende stund 6 både tilmeldt pinseturen til Lomma den 27.-29. maj
Vi får besøg af Marine Hjemme Værnet den 14.juni
Sankt Hans den 23.juni
Fællestur til Køge den 8.-9- juli
Fællestur til Klagshamn den 19.-20. august
SKS fødselsdagsfest den 16. september
Klubaften den 26.september emnet er motorkonservering.
Oktober: Øl smagning (dato tilgår)
Stander strygning den 4. november
Julefrokost den 25. november
Pkt. 2 Musik til fødselsdagsfesten.
Stig sørger for at booke musik.
Pkt. 3 to-do liste
Fælles Google-konto for bestyrelse og aktivitetsudvalg:
Dan har lavet udkast til fremtidig struktur af den nye Google-konto.
Der afsættes ½ time på næste bestyrelsesmøde til introduktion af dette.
Kabyssens nye åbningstider:
De nye åbningstider er blevet taget godt imod. Kabyssen har været velbesøgt.
Menu uploades hver tirsdag på Facebook og Kabyssens hjemmeside.
Pkt. 4 Nyt fra lokaleudvalg
Der er nu indhentet flere tilbud
”møbel-gruppen” holder møde i næste uge, hvorefter der sendes indstilling og anbefaling til bestyrelsen forud for næste bestyrelsesmøde. .
Pkt. 5 Orientering fra webmaster (trøjer) og (SKS skilt)
De nye facadeskilte er på plads. Der mangler kun opsætning af logoer.
Status d.21.maj logoer opsat.
Klubtrøjer: vi har fået tilladelse fra Nets, til at drive webshop.
Der bliver i første omgang indkøbt t-shirts i rød og blå.
Henrik undersøger mulighed for at få sat låse på 3-4 skabe i køkken/alrummet.
Status d. 21.maj Låsesmed kommer onsdag den 24.maj
Pkt. 1 Orientering fra formanden
Intet at berette
Pkt. 2 Orientering fra kassereren
Budget holder
Pkt. 3 Orientering fra sejlerskolen / motor
Der har været god hjælp til at klargøre skolebåden til søsætning formentlig den 19. maj ( Tak til Allan)
Status den 21.maj Skolebåden er bundsmurt. Afventer søsætning.
Pkt. 4 Status i nyt låse system
Det nye låsesystem er nu installeret. Der tilbagestår nu kun at en teknikker indkoder og sætter det rigtigt op.
Så nu er det lige om lidt……
Pkt. 5 Næste møde
Den 12.juni kl.19 i klubhuset.
Pkt. 6 Eventuelt
Stig W: Wi-Fi er nu dubleret så det også dækker inderhavnen på Søhesten.
Som hørt af Edna Møller Kasperen
Referat bestyrelses- / aktivitetsudvalgsmøde i SKS
mandag den 17. april 2023 kl. 19.00 i klubhuset
Tilstede: Stig, Michael, Linda, Stig W, Henrik, Søren, Hanne, Lene, Dan, Bo og Edna
Konstituering af bestyrelsen efter møde den 12. april 2023:
Formand: Stig Førsting
Næstformand: Michael Toft
Kasser: Linda Clausen
Skolebådsansvarlig og sejlerinstruktør: Søren Tipsmark
Lokale og nøgle ansvarlig: Henrik Frislund
Wi-Fi-ansvarlig: Stig W Jensen
Sekretær: Edna Møller Kaspersen
John Holger Sørensen har fortsat nøgler til juniorhuset og er kontakt person.
Ny forretningsorden ved bestyrelsesmøder: Aktivitetsudvalgets punkter sættes først på dagsordenen. Herefter holdes ordinært bestyrrelsesmøde.
Pkt.1 Aktiviteter i foråret (tovværks-aften, standerhejsning og
Sikkerhedskursus
Tovværksaften den 19/4: Fint opslag Lene har slået op på Facebook. Aktivitetsudvalget står
for indkøb at drikkevarer.
Standerhejsning den 22/4: Der holdes orienteringsmøde for nye medlemmer inden
Standerhejsningen.
Der er i skrivende stund 41 tilmeldte.
Sikkerhedskursus den 27/4 kl. 19: Stig står for arrangementet.
Pinsetur til Lomma: Dan er tovholder på dette arrangement
Pkt. 2 to-do liste
Aktivitetsudvalget og bestyrelsen arbejder med:
TO-DO Liste (udkast)
# | Ansvarlig | Deltagere | Deadline | Tidspunkt | Opgave |
|
01 | Henrik |
|
|
| Nøgler til klubhus |
|
02 | BO |
|
|
| Trøjer |
|
03 | Udvalg/ bestyrelse |
|
|
| Møbler til klubhus 1. sal |
|
04 | Stig |
|
| 22.4.2023 | Introduktion til nye medlemmer |
|
05 | Michael og Dan |
|
|
| Spørgeundersøgelse |
|
06 | Dan |
|
|
| Fælles googlekonto |
|
07 |
|
|
|
| Kabyssens nye åbningstider |
|
08 | Søren |
|
|
| Skolebåden undervisningstilbud |
|
09 | Bo |
|
|
| SKS facade-skilt |
|
10 |
|
|
| 24,4.2023 | Møde med SKS repræsentanter |
|
11 | Michael |
|
|
| Gelcoat reparationer |
|
12 | Henrik |
|
|
| Lås på 1 / 2 skabe i klublokalet |
|
13 | aktivitetsudv |
|
|
| Tovværksaften |
|
14 |
|
|
| 22.4.2023 | Standerhejsning |
|
15 | Stig |
|
| 27.42023 | Sejl Sikkert |
|
16 | Dan |
|
| 27-29/5 | Pinsetur |
|
Stig, 14.april 2023
Pkt. 3 Referat fra lokaleudvalg
Der har været afholdt møde i udvalget der skal finde forslag til fremtidigt inventar til 1.salen
Der er flere tænkelige muligheder. Udvalget indstiller forskellige forslag til bestyrelsen efter de har været ”på tur” den 4/5.
Pkt. 4 Orientering fra formanden
Der er kommet henvendelse fra Herre- og Dameværelset (lokalforeninger i Ishøj kommune) der ønsker at tilbringe en dag i Ishøj Havn. Hver deltager betaler 100 kr., som dækker frokost til de medlemmer, der vil være behjælpelige med en sejltur for de fremmødte. Datoer for disse arrangementer er :
18/8 Herreværelset
26/9 Dameværelset
Der tages forbehold for dårligt vejr.
Pkt. 5 Orientering fra kassereren
2 nye medlemmer.
Budget holder.
Pkt. 6 Orientering fra sejlerskolen
Der er købt bundmaling og pensler.
Kontakt hvis man har mulighed for at hjælpe med klargøring af skolebåden.
Vi skal have et overblik over hvem der ønsker at gøre brug af klubbens sejlerskole tilbud.
Pkt. 7 Orientering fra webmaster (trøjer) og (SKS skilt)
Salg og lagerbeholdning af nye klubtrøjer kommer vi selv til at stå for.
Leverandøren er endnu ikke på plads, men der arbejdes hårdt på sagen.
Der skal ryddes op i juniorhuset, så der kan blive plads til at opsætte en række skabe til rengøringsartikler m.m.
Bo har indhentet flere tilbud fra skiltefirmaer. Der blev valgt en leverandør og der skal laves en ramme til den valgte løsning.
Pkt.8 Status i nyt låse system
Lås til døren er bestilt og vil blive installeret så snart den kommer.
Vi afventer Ishøj kommunes udspil i forhold til registrering af nøglebrikker.
Pkt. 9 Næste møde
Den 15/5 i Juniorhuset kl. 18
Pkt. 10 Eventuelt
Ingen punkter.
Som hørt af
Edna Møller Kaspersen
Referat bestyrelsesmøde 27. marts kl 19. i klublokalet
Til stede: Michael, Linda, Søren, Stig W, John Holger, Lene, Hanne, Dan, Edna
Afbud: Stig, Bo og Henrik
Pkt 1. Påskefrokost.
Menuen er aftalt med René af Stig
Snaps, drikkevarer og chokoladen til kaffen står aktivitetsudvalget for.
René leverer øl og vand.
Alt under kontrol.
Der er problemer med tilmelding til både påskefrokost og standerhejsning. Bo bliver kontaktet for at få rettet fejlene.
Pkt 2. Standerhejsning.
- er også aftalt med René af Stig.
Afventer udløb af tilmeldingsfrist.
Pkt 3. Øvrige forårsaktiviteter
Der har været en del forvirring i forhold til datoer for forårets arrangementer. Nedenstående skulle passe og skal rettes på hjemmesiden ASAP.
Sikkerhedskursus den 27/4
Gelcoat reparationer: Michael afventer svar fra Ren Båd med verificering af dato for arrangementet.
Besøg fra MVH den 14/6 kl. ca 19
Pkt 4. Orientering fra næstformanden
Michael og John Holger har deltaget i møde med Casa-Dana og Ishøj kommune. Der er noteret mangler ved døre samt en utæt radiator. Det er SKS der afholder udgifter til udendørsbelysning og Rene der står for at holde de udenoms arealer
John HVEM STÅ FOR DET?
Holger og Michael har møde med gulvmanden, dette skulle gerne munde ud i en enighed om pris på arbejdet.
Der har været besøg i Kabyssen af veterinærmyndighederne: Ingen anmærkninger.
Michael og Linda retter, det udkast til en rengøringsplan som Lene har udarbejdet, til og vedlægges næste dagsorden.
Nyt inventar til 1. sal: Efter konstitueringsmøde i bestyrelsen den 12/4, kan inventar gruppen indstille til bestyrelsen hvilken model de anbefaler. Linda prøver at indhente endnu et tilbud på møblement.
Hanne og Ove sender det indhentede tilbud til bestyrelsen.
Pkt 5. Orientering fra kassereren
Efter et større arbejde med indberetning af ”unge og gamle” medlemmer til Ishøj kommune er der udbetalt 34.000 i tilskud til klubben.
Budget holder.
Pkt 6. Orientering fra sejlerskolen
Pumpen er nu klar til montering så snart skolebåden er kommet i vandet.
Vi krydser fingere.
Pkt 7. Orientering fra webmaster (mail)
Bo har indhentet flere tilbud på facade skilte. Vi diskuterer det på næste ordinære bestyrelsesmøde den 17/4.
Bo efterlyser billeder til hjemmesiden af de nye medlemmer af diverse udvalg.
Pkt 8. Status i nøglesagen
John Holger har nu med egne øjne set at produktionen af, i først omgang 50 nøgle brikker, er sat i gang og forventes færdig i løbet af denne uge. 😊
Pkt 9. Møde med Havnerepræsentanter
Der afholdes for-møde med klubbens medlemmerne af repræsentantskabet.
Michael har bedt Stig W deltage.
Pkt 10. Spørgeskemaundersøgelse
Undersøgelsen er i støbeskeen. I først omgang skal der afdækkes hvad formålet med undersøgelsen egentlig er.
Pkt 11. Næste møde
Konstitueringsmøde den 12/4 kl.19 Cafe Se-Sa
Bestyrrelsesmøde 17/4 kl 19
Aktivitetsudvalget mødes kl 18.30
Pkt 12. Evt.
Dan opretter en fælles Googlekonto.
John Holger aflevere de resterende brikker til Klagshamn på havnekontoret, hvor de kan lånes.
Tiltag:
Vi skal have promoveret den udvidede åbningstid i Kabyssen fra 1/5, på diverse sociale medier….
HVEM STÅ FOR DET?
De undervisningstilbud og muligheder vi har i forhold til skolebåden, skal gøres tydelig for medlemmerne.
HVEM STÅ FOR DET?
Hjemmesiden trænger til en gevaldig opgradering. Skal på dagsordenen fremadrettet.
Som hørt af
Edna Møller Kaspersen
Dagsorden til bestyrelses- / aktivitetsudvalgsmøde i SKS
Mandag den 27. februar 2023 kl. 19.00 i klubhuset
Tilstede: Stig, John Holger, Søren, Linda, Henrik, Connie, Hanne, Lene, Bo og Edna
Afbud: Dan og Michael
Pkt. 1 Forberedelse af foredrag, hjælpermiddag og generalforsamling
Arrangementet den 1. marts (foredrag): alt under kontrol.
Hjælpermiddag den 4. marts: alt under kontrol.
Generalforsamling: Der er d.d. tilmeldt 44 til spisning
Stig gennemgår de enkelte punkter på dagsordenen.
Pkt. 2 Øvrige aktiviteter i foråret:
I forbindelse med sejl-sikkert arrangement den 27/4, bliver der spurgt til procedurer for indhentning af relevante tilladelser forud for afskydning af diverse nødblus. Stig udfærdiger en drejebog.
Aktivitets udvalget tager sig af påskefrokost og stander hejsning.
Vi afventer dato for besøg af Søværnet. Stiler mod en dato i starten af juni.
Stig udsender nyhedsbrev efter generalforsamlingen, med relevante tilmeldingsfrister, datoer m.m.
Pkt. 3 Husregler for klublokalet
Hanne laminerer de husregler, der er udfærdiget og godkendt i efteråret og lægger dem i klublokalet.
Pkt. 3a Indretning af vores lokaler
Der indkøbes ny kaffemaskine med timer, knager og stativer til tøj. (Hanne)
Hanne, Stig Michael og Edna tager ud og kigger på egnede borde og stole til hele 1. salen.
Pkt. 4 Rengøring af Kabyssen
Lene har udarbejdet en rengøringsmanual der omfatter hele klubhuset. Vi Læser og kommenterer denne og tager den med som punkt på næste møde.
Pkt. 5 Orientering fra formanden
Ingen yderligere kommentarer
Pkt. 6 Orientering fra kassereren
Der er en lille nedgang i medlemstallet.
Der er kun ganske få medlemmer i restance.
Budget holder.
Pkt. 7 Orientering fra sejlerskolen
Diesel pumpen forventes klar primo april.
Pkt. 8 Orientering fra webmaster (trøjer)
Intet nyt at berette. Det ender nok med en ny leverandør.
Pkt.9 Status i nyt låse system
John Holger har d.d. modtaget mail fra Ishøj kommunemed overslag på etablering af elektroniske låse.
Der er flere muligheder. Vi bestiller montering, og afprøvning af låsesystem til det nye klublokale.
Pkt.10 Møde med Kabyssen
Dagens møde er aflyst, hvorfor punktet udsættes til næste møde.
Pkt. 11 Næste møde
Næste bestyrelsesmøde den 27. marts kl. 19
Aktivitetsudvalget mødes samme dag kl. 18.30
Pkt. 12 Eventuelt
Skal der sættes et SKS skilt på rækværket?
Bo undersøger priser.
Datoer for søsætning dette forår v/ Kenneth Wittrog hænges i klubbens indgangsparti og lægges på hjemmesiden.
Lukket møde i bestyrelsen
Pkt. 1 Årets SKS
Pkt. 2 Besættelse af ledig bestyrelsespost
Som hørt af Edna Møller Kaspersen
Dagsordren til bestyrelsesmøde mandag d. 30.01.2023
Tilstede:
Stig, Michael, Hanne, Dan, Linda, Henrik, Søren, Connie, John Holger, Lene
Fraværende:
Edna og Bo
Pkt. 1 Forberedelse til nytårskur og indvielse af 1 salen
Aktivitetsudvalget – mødes kl. 13 til borddækning
Stig handler ind
Øvrige aktiviteter i foråret:
Sikkerhedskursus – bliver flyttet til slut april,
Ansvarlige Stig og John står for planlægning
Undervisning i gelcoat – dato finder vi, når vi har fundet ud af hvem, som står for undervisning
(vender tilbage med dato til næste bestyrelsesmøde)
pkt. 2. Forberedelse af Generalforsamling (pakkedag 5.2.2023(bestyrelsen deltager, kl. 10 i klubhuset))
Regnskab bliver lagt på hjemmesiden 14 dage før generalforsamlingen.
Dagsorden blev gennemgået
Pkt 3 Orientering ved formanden
Hjælpermiddag – lørdag d. 4.3.2023 kl. 18
Stig arrangerer aftale med Rene
Stig udsender indbydelse til hjælpermiddag
Pkt.4 Orientering ved kassereren
Budget holder
Tilbygningsbudget holder
Restance: 42 medlemmer har endnu ikke betalt medlemskab
Efter anden rykker overdrages information til havnekontoret, som afgøre om medlemmet evt. er flyttet til anden klub. Hvis man ikke er medlem af en af de 3 klubber i havnen, så kan man ikke have en havneplads.
Pkt. 5 Orientering fra sejlerskolen
Søren arbejder på dieselpumpen – tidsfrist seneste 1 april 2023
Pkt. 6 Orientering fra Webmaster (trøjer)
Webmaster – intet nyt – ikke tilstede
Køb af antenne til vestsiden - bevilliget
Pkt. 7 Afslutning på ombygningen af 1 sal
1000 tak for hjælpen til alle deltagerne igennem forløbet.
En fornøjelse at deltage i denne proces – alle har været fantastiske til at byde ind og deltage.
Pkt. 8 Status på nyt låsesystem
Kommunen er flere gange blevet rykket, og rykkes nu igen.
Pkt. 9 Møde med Kabyssen
Udvalg holder møde med Rene og rådgiver
Pkt. 10 Næste møde
Mandag d. 27.02.2023 kl. 19 i klubhuset
Aktivitetsudvalget mødes kl. 18:30
Pkt. 11 Eventuelt
Intet
Som hørt og oplevet af Lene Petersen
Dagsorden til bestyrelses- / aktitetsudvalgsmøde i SKS
Mandag den 9. januar 2023 kl. 19.00 i Juniorhuset
Tilstede: Stig, Michael, Dan, Linda, Søren, John Holger, Hanne, Lene og Edna
Pkt.1 Orientering fra aktivitetsudvalget
Aktivitetsudvalget har prøvet at danne sig et overblik over årets aktiviteter, nye som gamle, fordelt månedsvis. Dan sender et samlet dokument med aktivitetsårshjul.
Der er mange spændende nye tiltag. Alle er enige om at der skal gøres en aktiv indsats for at tiltrække klubbens nye medlemmer.
I et forsøg på at få flere hænder til at at iværksætte fremtidige aktiviteter, vil der på tilmeldingen til aktiviteten være mulighed for at tilkendegive om man har mulighed for at give en hånd med .
Der vil fremadrettet være tilmelding til arrangementer md forplejning.
Dart og petanque om tirsdagen og E-sejlads om torsdagen vil for fremtiden blive kaldt ”Klubaftener” og blive annonceret på hjemmesiden.
-Nytårskur og indvielse af 1. salen
Afholdes lørdag den 4. februar 2023 kl. 14
Stig køber bobler og kransekage
Edna køber flag og balloner
Lene, Dan og Edna pynter op
Pkt.2 Orientering fra formanden
En STOR tak til alle de medlemmer der deltager i renoveringen af 1. salen.
Der pakkes og udsendes indkaldelser til generalforsamling søndag den 5/2 kl. 10
Årets foto konkurrence er slut og vinderen er fundet. Se hjemmesiden.
Pkt. 3 Orientering fra kassereren
Det endelige regnskab er lige på trapperne, der mangler et par enkelt poster.
Budget balancerer.
Pkt. 4 Orientering fra sejlerskolen
Dieselpumpen er fortsat i gode hænder hos Søren. Vi håber problemet snart er løst.
Pkt. 5 Orientering fra webmaster (trøjer)
På torsdag vil der måske være nyt i forhold til web-shop. Der anes nye klubtrøjer i horisonten.
Pkt. 6 Orientering om ombygning af 1. salen
Det går så fint. Vi er lidt efter planen.
Pkt. 7 Status i nyt låse system
Intet nyt. John Holger rykker kommunen på mandag.
Pkt. 8 Ishøj Kommunes godkendelse af forpagtningsaftale med Kabyssen
Ishøj kommune har godkendt den nye forpagtningsaftale mellem Kabyssen og Ishøj Kommune gældende fra den 1/1-2023
Pkt. 9 Næste møde
Den 30. januar kl. 19 i klubhuset
Aktivitetsudvalget mødes kl 18.30
Pkt. 10 Evt.
Vi skal have kigget på det regelsæt der er udarbejdet tidligere i forhold til lån af klubhus. Kan det brugs som det er eller skal der tilføjes noget?
Bookning af klublokalet skal ske til John Holger.
Som hørt af
Edna Møller Kaspersen
Dagsorden til bestyrelses- / aktitetsudvalgsmøde i SKS
Mandag den 21 november 2022 kl. 19.00 i klubhuset
Tilstede: Stig, John, Linda, Henrik, Hanne, Connie, Dan, Bo, Michael og Lene
Afbud: Søren og Edna
Pkt.1 Orientering fra aktivitetsudvalget
Julefrokosten lørdag d. 25.11.22 kl. 13:
Er planlagt og der deltager 42 medlemmer.
Møde tidspunkt for borddækning mv. 11:15
Alle deltager har betalt
Pkt.2 Orientering fra formanden
Orientering om Servicebrev fra Havnekontoret dateret d. 24.10.22
Bestyrelsen opfordrer til at medlemmerne læse dette servicebrev.
Servicebrevet vedhæftes referat fra bestyrelsesmødet d. 21 november 2022, følg dette link.
Formanden vil specifik gøre opmærksom på følgende punkter:
Vær opmærksom på, at alle både skal være i vandet i perioden 15.5 – 1.10, dette er besluttet i samarbejde med Ishøj Kommune.
Nye elstander- der forventes at derinstalleres 23 nye elstander inden nytår 2022
47 nye opdateret elstander forventes at være installeret i første eller andet kvartal 2023
Pkt. 3 Orientering fra kassereren
Budget overholdes
Forsikring er betalt
Alle aftaler med Danske Bank er på plads.
Pkt. 4 Orientering fra sejlerskolen
Intet nyt fra sejlerskolen – udgår
Pkt. 5 Orientering fra webmaster
Klubben’s mailsystem har udfordringer – Der arbejdes på sagen.
Der arbejdes forsat på aftale med Klubtrøjer mv.
Klubhuset’s netværk: Webmaster kontakter Stofa for at forbedre forholdene
Pkt. 6 Orientering om ombygning v. Michael Toft
Tidsplanen for ombygning af gamle klublokale:
27.12.22 – Udvalget påbegynder opgaven
28/29/30.12.22 – Der arbejdes på opgaven
Følgende håndværker er på plads til opgaven:
Elektriker – er plads
Tømrer – Er på plads – ”De unge tømrer, er klar i startboksene”
Der er også flere som har meldt under fanerne til forefaldne arbejdsopgaver
Vi mangler VVS – kontakt venligst Michael Toft, hvis du vil hjælpe.
Tak for at melde ind med jeres arbejdskraft
Pkt. 7 Status i nyt låse system
John oplyser, at kommunen arbejder på sagen, men har desværre ingen tidshorisont
Pkt. 8 Status i forpagtningsaftale
Bestyrelsen har godkendt ny forpagtningsaftale.
Der er møde med forpagter tirsdag d. 22.11.22, hvor aftalen forventes underskrevet af partnerne.
Pkt. 9 Repræsentantskabsmøde d. 28.11.22
Formøde d. 25.11.22 kl. 11:15, hvor agendaen gennemgås
Pkt. 10 Fastsættelse af dato for generalforsamling 2023
Tirsdag d. 7.3.2023
Pkt. 11 Næste møde
Mandag d. 9 januar 2023 kl. 19 i klubhuset
Aktivitetsudvalget mødes kl. 18 samme dato i klubhuset
Pkt. 12 Eventuelt
Løs dialog om kommende arrangementer
Som hørt af
Lene Petersen
Dagsorden til bestyrelses- / aktitetsudvalgsmøde i SKS
Mandag den 24. oktober 2022 kl. 19.00 i klubhuset
Tilstede: Stig, Linda, Søren, Michael, John Holger, Connie, Hanne og Edna
Afbud: Henrik, Lene, Dan og Bo
Pkt.1 Orientering fra aktivitetsudvalget
Standerstrygning – frokost
Alt er aftalt med Kabyssen.
Invitation til nye medlemmer (Stig)
Der er udsendt invitation til nye medlemmer.
Julefrokost (indlæg til nyhedsbrev)
Aftale om menu er på plads.
Kuvertpris 165 kr.
Børn under 12 år 50 kr.
Sidste frist for tilmelding den20. november
Pkt.2 Orientering fra formanden
El standere bliver opsat i løbet af 2. kvartal 2023. på grund af mulig materiale udfordringer forventes projektet dog først at være færdigt i løbet af 3. kvartal 2023.
Brikker til Klagshamn: disse har tidligere været fordelt mellem Ishøj Sejlklub, SBL og SKS. Fremadrettet vil brikkerne være på havnekontoret , hvor man kan hente dem.
Pkt. 3 Orientering fra kassereren
Bestyrelsen skal aflevere id verificering til Linda der sender videre til Danske Bank.
Linda har modtaget invitation fra havnekontoret i forhold til varetagelse af opkrævning af klubkontingent. Linda og Stig træffer aftale om møde og vender tilbage.
Budget holder.
Pkt. 4 Orientering fra sejlerskolen
Søren går i gang med at renovere diesel pumpen selv.
Masten er d.d. tager af skolebåden.
Pkt. 5 Orientering fra webmaster
Udgår.
Pkt. 6 Nedsættelse af udvalg:
Indretning af det nye klublokale
Ombygning af 1.salen
Ove, Bøje, John Holger og Michael udarbejder plan for den kommende renovering af 1. salen og de ny lokaler.
Vi stiler mod at der ligger en plan / arbejdsoversigt klar til næste bestyrelsesmøde.
Pkt. 7 Status i nyt låse system
Intet nyt. John Holger rykker for svar på kommunen.
Pkt. 8 Status i forpagtningsaftale
Der har d.d. været afholdt møde og et endeligt udkast til ny forpagtningsaftale er på plads. Aftalen sendes til godkendelse i bestyrelsen og derefter til Ishøj kommune.
Pkt. 9 Næste møde
21. november kl. 19
Pkt. 10 Eventuelt
Det ene køleskab er gået i stykker. Stig og John Holger sørger for at få det byttet.
Nytårskuren 2023 bliver konverteret til kur -indvielse af nye lokaler og vil formentlig blive afholdt ultimo januar/ primo februar 2023.
Alle bookninger af kabyssen skal gå gennem Stig. Der træffer endelig aftale med René.
som hørt af
Edna Møller Kaspersen
Dagsorden til bestyrelses- / aktitetsudvalgsmøde i SKS
Mandag den 3. oktober 2022 kl. 18.00 i klubhuset
Tilstede: Stig, Michael, John Holger, Lene, Connie, Hanne, Henrik, Bo, Edna
Afbud, Linda, Søren og Dan
Pkt.1 Orientering fra formanden
Danske Tursejlere DT har rettet henvendelse om at låne klubhuset i april måned til afholdelse af kanal-bevis-kursus. Stig sender besked til DT om at de kan låne lokale den 23/4 2023
Der er udarbejdet forslag til ny brugerrets aftale. Denne er sendt til godkendelse hos Ishøj kommune. Vi afventer svar.
Pkt.2 Orientering fra kassereren
Udgår
Pkt. 3 Orientering fra aktivitetsudvalget
Bankospil de 8. oktober; Dan printer spille plader. John Holger og Connie har det store overblik i forhold til præmier. Antallet af spil afgøres på dagen.
Evaluering af fødselsdagsfesten: Flot formiddags arrangement. Man skal måske overveje til næste gang, at der afvikles en aktivitet ad gangen.
Super dejlig middag René havde lavet om aftenen.
Pkt. 4 Orientering fra sejlerskolen
Diesel pumpen er sendt retur fra Jylland, der er endnu ikke en løsning på problemet.
Pkt. 5 Orientering fra webmaster
Intet nyt i forhold til klub-trøjer.
Der er et ønske fra E-sejlerne om bedre/hurtigere net forbindelse. Bo er ved at installerer nye routere.
Pkt. 6 Orientering om tur med Kultur og Fritid
John Holger og Michael har være på tur med kultur og fritid Ishøj Kommune til Vejle. Besøg på bl.a. et gammelt vandværk der nu fungere som værested/samlingssted for unge i området, samt besøg på Fjordhuset og Bølgen der er en arkitektonisk perle, der er et besøg værd.
Herefter oplæg ved Christine Bjørn om Kommunikation i Idrætsklubber.
Michael og John Holger viser PP, og der diskuteres om og / eller hvordan man kan bruge de pointer der bliver fremhævet.
Vi vender tilbage til emnet på et senere tidspunkt.
Pkt. 7 Orientering om låse system
John Holger har haft Ishøj kommune og teknisk service på besøg. Dr er nu bestilt 3 elektroniske låse til klubhuset.
For at få udleveret en ”brik” til klubhuset, skal man give skriftligt samtykke, til at der må indhentes oplysninger hos Ishøj kommune, hvis lokalerne ikke afleveres i acceptabel stand eller der på anden måde er sket skader. Medlemmerne vil skulle betale ca. 25 kr. for en brik.
Vi afventer svar i forhold til pris fra kommunen.
Pkt. 8 Næste møde
24. oktober 2022 kl. 19
Pkt. 9 Eventuelt
John Holger foreslår at der anskaffes gardiner / sejl med SKS-logoer til gavlvinduerne og evt. persienner til de nederste vinduer.
Hvorfor har vi stadig Hellers reklame på hjemmesiden?
Webmaster fjerner denne.
Som hørt af Edna Møller Kaspersen
Dagsorden til bestyrelses- / aktitetsudvalgsmøde i SKS
tirsdag den 13. september 2022 kl. 1900 i klubhuset
Tilstede: Stig Førsting, Linda Clausen, Michael Toft, John Holger Sørensen, Søren Tipsmark, Connie Sørensen, Lene Petersen, Dan Ravn, Hanne Nielsen og Edna Møller Kaspersen
Bo Anttilainen deltager de sidste 5 min af mødet.
Ikke tilstede: Henrik Friislund
Pkt.1 Orientering fra aktivitetsudvalget
a.Fødselsdagsfest
Der er 39 tilmeldte hvilket betyder at der serveres i underetagen.
Menuen er på plads.
Indkøb af vin, øl og andet diskuteres og opgaver fordeles.
Arrangementet om formiddagen aflyses senest torsdag den 15/9 hvis vejrudsigten lover dårligt vejr.
b. Øvrige aktiviteter i 2022
Uofficiel fællestur til Køge den 1.-2. oktober.
Dan tager kontakt til Køge sejlklub an. lån af klubhus.
Der sendes meddelelse ud til klubbens medlemmer, når dette er på plads.
Bankospil den 8. oktober.
John Holger har skaffet mange fine gevinster og sidegevinster.
Der udsendes meddelelse med tilmelding snarest.
Pkt.2 Orientering fra formanden
Intet at berette.
Pkt. 3 Orientering fra kassereren (restanter)
Linda har orienteret havnekontoret om tre medlemmer der ikke har betalt kontingent og dermed er udmeldt af SKS.
Budget holder.
Pkt. 4 Orientering fra sejlerskolen
Skolebådens dieselpumpe har været indleveret til Masnedø marine service, der oplyser at de ikke kan finde fejlen, hvorfor pumpen nu sendes til Jylland, hvor der forhåbentlig er en mekaniker, der kan løse problemet.
Pkt. 5 Orientering fra trimgruppen
Intet at berette.
Pkt. 6 Orientering fra webmaster (klubtrøjer)
Der er varslet prisstigninger, hvorfor endelige priser endnu ikke ligger fast. Der kommer til at ligge et link på hjemmesiden til webshop, formentlig i slutningen af næste måned.
Pkt.7 Kabyssen – referat fra møde 7. september 2022 med Rene og hans
rådgiver Per Johansen.
Er gået ind i sin afgørende fase, der er stadig lidt udfordringer der skal løses.
Der er en forventning om at de sidste ting kommer på plads på næste møde,
der afholdes den 20. september.
Pkt. 8 Næste møde
3. oktober 2022 kl. 18 i Klubhuset.
Pkt. 9. Eventuelt
Der er råddent bræt på bro 4. Flere har sendt billeddokumentation til havnekontoret.
Linda: der er problemer med at indmelde sig i klubben via hjemmesiden, Der er desuden problemer med kasser-mailen. Linda og Bo arbejder på at løse problemerne.
Lene: efterlyser at der sker noget i forhold til at alle medlemmer får mulighed for at bruge det nye klubhus.
John Holger kontakter Kommunen og presser på for at låse/brik-systemet sættes i gang snarest.
Michael forfatter tekst til hjemmesiden så medlemmerne er orienteret om hvor langt vi er.
Conni: Udtræder af aktivitetsudvalget ved næste generalforsamling. Fortsætter som ad hoc tilknyttet.
som hørt af
Edna Møller Kaspersen
Referat fra
Bestyrelsesmødet d. 17. 8. 22
1. Formandens orientering:
Pensionist klubben Herreværelset kommer på besøg på fredag d. 19. august til orientering om klubben og en sejltur fordelt på flere SKS-både, samt efterfølgende frokost i Kabyssen. Skipper får efterfølgende gratis frokost. Der er skippermøde kl. 10.30 og sejlads fra kl. 11 - 12, skipper bestemmer ruten. Husk redningsveste til alle.
2. Kassererens orientering:
Vi har pt et underskud på knap 19.000 kr., men da der er budgetteret med et underskud på dette tidspunkt af året, så går økonomien planmæssigt.
Kassereren har, i lighed med formanden, forsøgt at kontakte medlemmer, som ikke har betalt kontingent. Dette er meget tidskrævende - og et urimeligt ekstra arbejde. Fremover bliver der kun sendet én rykker, hvorefter medlemsskabet slettes, og havnekontoret kontaktes om, at vedkommende ikke er medlem af klubben og dermed ikke berettiget til en bådplads i havnen.
Klubben er inviteret til et arrangement i Danske Bank d. 5. okt.
3. Aktivitetsudvalgets orientering:
Arrangementet med Marinehjemmeværnet d. 24. 8. er aflyst, vi prøver at få en ny aftale til foråret.
Fødselsdagsfest lørdag d. 17. september, tilmelding senest d. 8./ 9. Pris for aftenarrangementet: 250 kr/ medlem.
Tidsplan for aktiviteterne om formiddagen følger. Der er grillpølser til frokost. Stig snakker med Renè om middagen.
Eterårstur til Køge 1. og 2. oktober. Turen er for egen regning.
Banko lørdag d. 8. oktober kl. 15. Pris pr. plade 10 kr. Efterfølgende vil der være mulighed for fællesspisning for egen regning. Præmier blev nævnt, men ikke besluttet.
4. Sejlerskolen orienterer:
Dieselpumpen til skolebåden er indleveret til justering i Stubbekøbing.
5. Trimgruppen orienterer:
Der er blevet trimmet 10 af medlemmernes både
6. Kabyssen:
Kontraktforhandlingerne med Renè nærmer sig afslutning. Der holdes nyt møde ultimo august. Stig, John Holger og Michael udfærdiger oplæg til ny kontrakt inden mødet.
7. Klubhusets tilstand:
Det nye tag er endelig ved at være færdigt, også indvendigt. Ombygningen af 1.salen skal i vid udstrækning foretages af medlemmer efter julefrokosten. Kommunens låsesystem er stadigvæk ikke på plads.
8. Klubtrøjer
Bestyrelsen godkendte det tidligere skitserede forslag om salg af klubtrøjer via hjemmesiden.
9. Næste bestyrelsesmøde:
Tirsdag d. 13. 9. kl 19 i klubhuset
10. Eventuelt:
Der er tekniske problemer med et certifikat på hjemmesiden og nogle link virker ikke.
Det roder i masteskuret. Henstilling om at små master lægges højt og store master ligger lavt.
Møde mellem bestyrelsen og vores medlemmer af havnerepræsentantskabet/ -bestyrelse.
Dagsorden til bestyrelsesmøde i SKS
onsdag 1. juni 2022 kl. 18.00 i klubhuset
Til stede: Stig Førsting, Linda Clausen, Michael Toft, John Holger Sørensen, Søren Tipsmark, Henrik Friislund, Bo Anttilainen, Connie Sørensen, Lene Petersen, Dan Ravn, Hanne Nielsen og Edna Møller Kaspersen
Pkt.1 Orientering fra formanden
Stig har modtaget en henvendelse fra Ældre Sagen i Ishøj kommune angående arrangement med frokost og sejltur. Arrangementet afholdes den 19.8.2022.
Stig er tovholder og udsender information til klubbens medlemmer med information og tilkendegivelse om deltagelse.
Pkt. 2 Orientering fra kassereren
Der er i løbet af de sidste 2 måneder kommet 5 nye medlemmer.
Status på økonomi: intet at bemærke. Vi holder os indenfor det budgetterede.
Havnekontoret har tilbudt at stå for opkrævning af kontingent. Vi fortsætter som hidtil.
Pkt. 3 Orientering fra aktivitetsudvalget
Der planlægges et arrangement med deltagelse af marinehjemmeværnet fra København. Her vil de vise / fortælle om brug af VHF samt praktiske forhold ved redning og bugsering m.m.
Arrangementet finder formentlig sted den 17.8.22 kl. ca. 20, varighed 1 time.
Yderligere information når aftalen er på plads.
Sankt Hans den 23.6 afholdes som vi plejer med fælles grill ved juniorhuset og bål + tale ved Ishøjs borgmester på Ishøj Tange efterfølgende. Stig er tovholder og udsender nyhedsbrev.
Pkt. 4 Orientering fra sejlerskolen
Der er for nuværende 3 elever, der ønsker at benytte tilbuddet om praktisk sejlundervisning.
Dieselpumpen volder stadig problemer og der arbejdes fortsat på dette.
Pkt. 5 Orientering fra trim gruppen
Der er indkøbt ny rig-måler. Indtil videre har 9 både benyttet sig af denne.
Pkt.6 Kabyssen - møde med Rene og hans rådgiver Per d. 2. juni (se bilag)
Der afholdes nyt møde med René den 2.6.22 for at komme nærmere en løsning på udformning af ny kontrakt.
Der diskuteres hvad der bør være indeholdt i en ny kontrakt. Stig og Michael vender tilbage når der er nyt i sagen.
Pkt. 7 Klubhusets tilstand
Dan har udarbejdet forslag til husregler for den nye tilbygning. Dette rettes til og genudsendes til endelig godkendelse.
Michael har stillet 2 lænestole i klubhuset. Han har yderligere en sofa samt 2 stole. De trænger til en kærlig hånd (afslibning, nyt skum + betræk). Restaureringsarbejdet tænkes udført af frivillige medlemmer. For et mindre beløb, vil det være muligt, at vi får nogle møbler der kan holde i mange år.
Pkt. 8 Klubtrøjer
Bo har kontakt med 2 leverandører. Der arbejdes fortsat på en Webshop løsning.
Pkt. 9 Hjemmesiden (se bilag)
Bo efterlyser billeder fra medlemmerne i forbindelse med diverse arrangementer. Bo udsender efterlysning.
Fanen Gastebørs og Ris og Ros fjernes fra hjemmesiden, da de ikke har været besøgt i adskillige år.
Der er et ønske om at man fremadrettet skal notere både navn og nummer ved tilmelding til aktiviteter. Bo undersøger om det er muligt.
Pkt. 10 Forslag om at sejlerskoleinstruktører ikke betaler leje af skolebåden
Reglerne uændrede.
Ved lån af skolebåden betales 150 kr./døgn
Yderligere oplysninger findes på hjemmesiden.
Pkt. 11 Næste bestyrelsesmøde
Onsdag den 24.8.22 kl. 19 i klubhuset.
Aktivitetsudvalget mødes kl. 18.
Pkt. 12 Eventuelt
Ingen punkter.
Som hørt af
Edna Møller Kaspersen
Referat fra bestyrelsesmøde i SKS
Onsdag 4. maj 2022 kl. 1900 i klublokalet
Tilstede: Connie Sørensen, Michael Toft, Hanne Nielsen, Lene Petersen, John Holger Sørensen, Henrik Friislund, Stig Førsting, Bo Anttilainen, Søren Tipsmark, Dan Ravn og Edna Møller Kaspersen
Afbud: Linda Clausen
Pkt.1 Orientering fra formanden
Tak for indsatsen ved indvielsen i lørdags af det nye klublokale. Lokalavisen Sydkysten var inviteret men dukkede ikke op, hvilket var ærgerligt. Som erstatning kommer der et interview/artikel med Stig i næste udgave af avisen.
Det aftalte møde med René, angående ny kontrakt, berammet til den 2/5 blev aflyst.
Der er kommet et møde i stand med Ishøj kommune den 9/5 kl.10. Indholdet på mødet er at sikre fastlæggelse af rammer for drift af Kabyssen fremadrettet.
Efter afholdelse af mødet med kommunen aftales nyt møde med Renè.
Pkt. 2 Orientering fra kassereren (betaling for tilbygningen)
Økonomien ser fornuftig ud. Regnskabet følger stadig budgettet.
Pkt. 3 Orientering fra sejlerskolen
Søren tager til Skovshoved marineservice først kommende weekend og får dem til at kigge på brændstofpumpen til skolebåden.
Der er p.t 2 elever tilmeldt sejlads.
Pkt.4 Aktiviteter i foråret
St. Bededagstur, Kristi-himmelfartstur, pinsetur
og St. Hans aften (afventer nyhedsbrev)
Der udsendes snarest nyhedsbrev. Se i øvrigt tidligere referater.
Pkt. 5 Indretning af klublokale
Der er enighed om at opsætning af lys har høj prioritet. John Holger kigger på muligheder og alternativer.
Michael har en sofa og 2 stole vi kan bruge til en start.
Stig og Michael følger op på hvor langt Ishøj kommune er med etablering af adgangs brikker.
Vi skal undersøge om der evt. blandt klubbens medlemmer, er en der har forstand på lyddæmpning.
Det er vigtig at der bliver beskrevet og udmeldt til medlemmerne, hvad, hvem, hvordan og hvornår man kan bruge det nye lokale.
Pkt. 6 Klubhusets tilstand (den gamle del).
Det har vist sig at en del af konstruktionen er rådden. En del spær er blevet forstærket og tømreren er færdig i denne uge (uge 18) Herefter skal der monteres tagpap og tagrender.
Pkt. 7 Junior-samarbejdet i Ishøj Havn (bilag vedhæftet)
Der er indgået skriftlig aftale med Ishøj Sejlklub omkring junior samarbejdet i Ishøj Havn. Denne er nu nedskrevet og godkendt af begge parter.
Pkt.8 Orientering fra trim gruppen
Gruppen har modtaget donation af 1 stk. Spinlock rigspændingsmåler (2.5 mm). Der bliver indkøbt endnu en måler så det bliver muligt at måler vanter optil 8 mm.
Pkt.9 Ishøj sejlklubs 50 års jubilæum (bilag vedhæftet)
Stig deltager den 28/5
Pkt. 10 Udpege 1-2 personer til arbejdsgruppe for visionsplan for havnen
På det sidste repræsentantskabsmøde er det besluttet at nedsætte en arbejdsgruppe der skal arbejde med visioner og fremtidsplaner for Ishøj Havn. Der skal udpeges 2 personer. For SKS deltager Kim Bennekow of Bo Anttilainen i arbejdsgruppen.
Pkt. 11 Kabyssen (Møde med Rene og hans rådgiver Per)
Dato for næste møde fastsættes efter møde med Ishøj Kommune den 9/5 kl.10
Pkt. 12 Næste bestyrelsesmøde
Onsdag den 1/6 kl.18
Pkt. 13 Eventuelt
Bo/ Stig / John Holger:
Der arbejdes fortsat på at indhente tilbud på nye klub trøjer.
Flere muligheder. Vi kigger på vareprøver på næste møde.
Lene: Dejligt at så mange hjælper til ved arrangementerne.
Aktivitetsudvalget mødes den 1/6 kl.17 for at planlægge efterårets og vinterens aktiviteter.
Som hørt af
Edna møller Kaspersen