Referat fra bestyrelses- / aktivitets- udvalgsmøde i SKS
mandag d. 23 oktober 2023 kl. 19.00 i klublokalet
Tilstede: Stig F, Michael, Stig W, Linda, Kenn, Henrik, Dan, Lene og Edna
Afbud: Hanne og Bo
Inden dagens bestyrelsesmøde havde vi indkaldt vores havnebestyrelses repræsentanter til en snak om brev fra Havnefoged.
Vores medlemmer af havnebestyrelsen: Gert, Boy og Stefan stillede op, og redegjorde for deres opfattelse af situationen.
Havnefogeden havde givet et bestyrelsesmedlem en advarsel på baggrund af en skriftlig anonym klage fra en af havnens brugere samt udokumenteret chikane af havnekontorets personale.
Ved havnebestyrelsesmødet med dette punkt på dagsordenen blev pågældende bestyrelsesmedlem bedt om at forlade mødet, medens Havnefogeden ønskede, at bestyrelsen tog stilling til den advarsel, han havde tildelt bestyrelsesmedlemmet.
Bestyrelsen valgte at afvise advarslen, og efterfølgende kontakt til FLID af både havnefoged og Gert har bekræftet, at havnefogeden ikke har mandat til at uddele advarsler til et havnebestyrelsesmedlem.
På et efterfølgende bestyrelsesmøde valgte formanden og næstformanden at forlade deres poster, og der skal nu holdes nyt konstitueringsmøde i denne uge ( uge 43 )
Bestyrelsen i SKS har som sådan ikke mulighed for at påvirke denne sag, men opfordrede vores repræsentanter til at få løst problemet internt havnefoged og bestyrelse imellem.
Pkt. 1 Aktiviteter efterår / vinter 2024
Standerstrygning
Hanne er tovholder. Der er sendt tilmeldingsmail ud via nyhedsbrev.
Julefrokost
Det er aftalt med René at der bliver serveret juleplatte pris 165 kr
Nytårskur
Afventer udspil fra aktivitetsudvalget
Ølsmagning
Bliver til foråret. dato tilgår
Generalforsamling
Tirsdag den 5. marts 2024
Yderligere forslag
Aktivitetsudvalget vil gerne have indsigt i den økonomi, der er til rådighed til aktiviteter, for på den måde bedre at kunne komme med en plan for fremtidige aktiviteter. Linda udleverer oversigt over økonomien. Fremadrettet vil aktivitetsudvalget fremlægge en tre måneders plan over hvilke aktiviteter, der er i støbeskeen. Denne fremlægges herefter for bestyrelsen til godkendelse.
Efter næste bestyrelsesmøde vil aktivitetsudvalget deltage i disse en gang i kvartalet.
Pkt. 2 To-do liste
Er opdateret
Pkt. 3 Status fra lokale udvalg
Intet nyt
Pkt. 4 Orientering fra webmaster
Afbud fra Bo, men et temporært web-udvalg bestående af Bo, Michael, Dan og Stig W. har taget et kritisk kig på vores hjemmeside og sammenlignet med tilsvarende andre steder. Der er brug for en brush-up, hvilken gruppen gerne vil påtage sig. Dog forudsættes at der indkøbes et moderne plug-in til en anslået pris omkring kr. 1.000,-
Dette blev bifaldet af bestyrelsen.
Pkt. 5. Fastsættelse af næste møde
Besluttet til d.27. november kl 19:00
Pkt. 1 Orientering fra formanden
Vi har i et stykke tid talt om at styrke samarbejdet mellem sejlklubberne i havnen. I første omgang vil vi lade vores "foredrag lignende" aktiviteter være fælles for Ishøj Sejlklubs og SKS’s medlemmer. Ishøj Sejlklub holder foredrag med en erfaren mand fra søredningstjenesten d. 20.november. Detaljer følger.
Stig W. har gjort opmærksom på, at Energivirksomheden Andel uddeler legater til frivillige organisationer. Det vil være hensigtsmæssigt, at vi fremover udarbejder en ønskeliste, så vi til stadighed kan forbedre klubbens tilbud til medlemmerne, bl.a. gennem tilskud fra fonde.
Pkt. 2 Orientering fra kassereren
Trods en del uforudsete udgifter til bl.a. skolebåden, så holder budgettet.
Pkt. 3 Status / fremtid for skolebåden / sejlerskolen
Motoren på skolebåden er blevet repareret, og den har været ude at sejle. Båden trænger til en kærlig hånd eller to, men Frk. Jensen er klar til at sejle igen!
Der arbejdes på forskellige modeller for undervisning i sejlads; dels i skolebåden og dels i samarbejde med Ishøj Sejlklub.
Pkt. 4 Skal der betales for leje af klublokale / juniorhus
Trods bestyrelsens tidligere beslutning om at opkræve leje af vores klublokale/ juniorhus, har vi efter medlemshenvendelser og fortsat intern debat besluttet, at der (indtil der konstateres misbrug) ikke skal opkræves leje for medlemmers private booking af lokalerne. Dog skal der i tilfælde af, at der ikke foretages indkøb af forplejning i Kabyssen, betales leje af fællesrummet. Reservation af lokalet og afregning (på 500 kr.) aftales med Kabyssen.
Pkt. 5 Eventuelt
Referat af bestyrelses- / aktivitetsudvalgsmøde i SKS
mandag den 11. september 2023 kl. 19.00 i klublokalet
Deltager: Stig, Michael, Dan, Hanne,Stig W, Linda, Lene, Henrik, Kenn,Søren
Afbud: Edna,
Referat: Lene
Pkt. 1 Aktiviteter sen-sommer / efterår/Vinter
Fødselsdagen er styr på alle aktiviteter, indkøb mv.
Hanne, Stig og Laila sørger for indkøb
Dan sørger for spørgeskema
Sange - Edna & Stig
Ølsmagning: Alefarm ingen ledige tider før efter til marts 2024
Standerstrygning 11.11.2023
Julefrokost 25.11.2023
SKS fødselsdag 16. september 2023
Aktiviteter om formiddagen fra kl. 1000
Subboard-stafet i blandede hold
Petanque-konkurrence
Stigegolf-konkurrence
Grillpølser og drikkevarer fra ca. kl. 1200.
Fest om aftenen:
Musik Stevns Musik ved Erik Stevns
Menu:
Forret: Hvidvinsdampet laks, tarar sovs, rejser og flute
Hovedret: Skinke Gordonbleu med svampesovs, grønt og ovnstegte kartofler.
Dessert: Cappuccino kage med hindbær pure, frugt og is
Sange: Edna & Stig
36 deltager - Rene er informeret pr. sms d. 11.09.2023
Pkt. 2 To-do liste
Pkt. 3 Status fra lokaleudvalg / levering af møbler
Er leveret og opsat på 1 sal og i klublokalet
Det blev besluttet, at de gamle møbler fra klublokalet doneres til
Røde Kors. Stig har efterfølgende aftalt afhentning
onsdag den 20. september mellem kl. 1000 og 1400. Michael klarer overleveringen.
Orientering fra webmaster
Info om Kenn til Webmaster
På hjemmesiden under klubliv/bestyrelsen skal Søren erstattes af Kenn. Desuden skal Søren slettes og Kenn tilføjes i mail-gruppe-adressen: Bestyrelsen.
Pkt. 4 Fastsættelse af næste møde
d.23.10.2023 kl. 19:00
- 0 -
Pkt. 1 Orientering fra formanden
Søren har valgt at udtræde af bestyrelsen og sejlerskolen af personlige årsager
Pkt. 2 Orientering fra kassereren
Budget holder - ser fint ud
Pkt. 3 Status / fremtid for skolebåden / sejlerskolen
Sejlerskole -Ishøj sejlklub har henvendt sig angående fremtidig samarbejde. Michael & Stig arbejder videre med denne opgave
Skolebådens motor er færdig i Skovshoved. Motoren skal tilbage i Frk. Jensen på fredag. Michael og Keld beder om hjælp til denne opgave
Pkt.4 Skal der betales for leje af Klublokale / Juniorhus?
Bestyrelsen besluttede, at der fra næste år skal betales leje af klublokaler, når disse benyttes til medlemmers private arrangementer. Gæstesejlere og klub-/sejladsrelaterede udlån skal ikke betale leje.
Medlemmerne kan leje følgende lokaler - (klubmedlemmet skal være til stede under udlejningen):
Klublokale - lejepris: 1000,- dkr pr. døgn
Juniorhuset - lejepris: 1000,- dkr pr. døgn
Priserne er gældende fra 01.01.2024
Kabyssen - 1 sal - aftales og afregnes med Rene.
Benyttes Alrummet over Kabyssen, skal det aftales med Rene i god tid. Mad og drikkevarer skal leveres af Kabyssen, når Kabyssen er åben.
Rengøring - Vejledningen er opsat ved indgang imellem Klublokale og Kabyssen 1 sal.
Disse oplysninger tilføjes på hjemmesiden under Medlemsfordele.
Pkt.5 Eventuelt
Dagsorden til bestyrelses- / aktivitetsudvalgsmøde i SKS mandag den 21. august 2023 kl. 19.00 i klublokalet
Tilstede: Stig, Michael, Søren, Stig W, Lene, Dan, Hanne, Bo og Edna
Afbud: Linda og Henrik
Pkt. 1 Aktiviteter sen-sommer / efterår
Der afholdes ølsmagning i oktober måned. Dato tilgår. Dan er tovholder.
Ren Båd vil gerne komme og fortælle om vinterkonservering i løbet af oktober
Måned.
De vil ligeledes komme og give gode råd og tips om polering til foråret.
Michael er tovholder og vender tilbage med datoer.
11/11 Stander nedhaling
25/11 Julefrokost
SKS fødselsdag 16.september 2023
-Aktiviteter om formiddagen
Vi gentager succesen fra sidste år. Altså konkurrencer i :Stigegolf, petanque og SUP. Arrangementer starter kl. 10.
Når konkurrencerne er afviklet serveres der grill pølser.
Fest om aftenen: Musik, menu, pris, opdækning, tilmelding.
Menu og musik er på plads.
Stig aftaler vin med René og køber avec til kaffen.
Der kommer 2 og serverer.
Prisen bliver 300
Borddækning afklares senere.
Tilmelding vil fremgår af næste nyhedsbrev.
Pkt. 2 To-do liste
kommer seperat.
Pkt. 3 Status fra lokale udvalg / levering af møbler
De nye møbler kommer i uge 36 ( 4. -8./9)
Bordene i juniorhuset er sat til salg på DBA.
Pkt. 4 Evaluering af Køge-turen. Den nåede vi ikke at få talt om
“Åben Båd” se sidste referat
Ældresagen-arrangement. Aflyst
Klagshamn-turen. Blev til en Bøgeskov tur med deltagelse af 4 både, der havde en dejlig tur.
- 0 -
Pkt. 1 Orientering fra formanden
Der er diskrepans mellem det udførte arbejde og den regning vi har modtaget. Stig kontakter Ishøj kommune.
Stig deltager i møde med de andre formænd for IS og SBL samt havneformanden i denne uge.
Pkt. 2 Orientering fra kassereren
Budget holder.
Pkt. 3 Bekendtgørelse af tider for salg af dørbrikker
Af næste nyhedsbrev vil det fremgår at hvis man ønsker at købe en dør-brik skal man henvende sig til Bo webmaster, oplyse navn og medlemsnummer og træffe nærmere aftale.
Pkt.4 Skal der betales for leje af klublokale / juniorhus
Vi er ikke helt enige på dette punkt. Punktet kommer på næste bestyrelsesmøde, hvor vi kan diskutere det yderligere og skitsere forskellige modeller.
Pkt.5 Status / fremtid for skolebåden / sejlerskolen
Motoren er indleveret til KKE motorer i Skovshoved. Der er bestilt ny dieselpumpe, der efter sigende skulle være på vej og formentlig bliver monteret i næste uge.
Kell Thorhauge har indvilget i at stå for at servicere motor og elinstallationer.
Skal vi have en skolebår?
Skal det være en Scampi eller skal vi kigge efter en anden mere velegnet model?
Vi mangler uddannede instruktører. Et par medlemmer har vist interesse.
Kan vi få etableret en forbindelse til Sejlerskolen i Ishøj sejlklub, så det måske bliver en Ishøj Havn sejler skole?
Stig taler med Kaj (formand i Ishøj sejlklub).
Pkt. 6 Fastsættelse af næste møde
11/9 kl. 19 i klublokalet
Pkt.6 Eventuelt
Hvis vi modtager klubrelaterede spam mail skal de sendes til webmaster.
Som hørt af Edna Møller Kaspersen
Dagsorden til bestyrelses- / aktivitetsudvalgsmøde i SKS
mandag den 12. juni 2023 kl. 19.00 i juniorhuset
Tilstede: Bo , Dan ,Lene, John Holger (til 19.15 efter overdragelse af nøglebrikker),Linda, Henrik, Søren, Stig W, Michael, Stig F, Edna.
Afbud: Hanne
Nøglebrikker : Nøglebrikkerne koster 50 kr. /stk. Indtil videre kan de hentes tirsdage mellem kl. 16-18 i junior huset.
Pkt. 1 Aktiviteter i sommer / sen-sommer:
Tour de båd arrangementer
Det har været lidt sparsomt med tilmeldinger til de indtil videre 2 tour de båd arrangementer. Vi tror på at konceptet er godt og blot skal have tid.
Besøg af Marine Hjemmeværnet 14. juni 2023 kl. 1900
Sankt Hans 23.juni 2023 kl. 1800 ved juniorhuset. Tilmelding senest den 19/6.
Sejltur til Køge 8. og 9.juli. 2023. Tilmelding senest 4/7
- Sejltur til Klagshamn 19. og 20.august 2023
Kode til klubhuset skal hentes på havnekontoret. Michael sørger for drikkevarer.
-SKS fødselsdag 16.september 2023
Stig aftaler menu og vin.
Pkt. 2 Musik til fødselsdagsfesten: Stevns Musik ved Erik Stevns. Er bestilt
Pkt. 3 To-do liste
to-do liste
Aktivitetsudvalget og bestyrelsen arbejder med:
TO-DO Liste
# | Ansvarlig | Deltagere | Deadline | Tidspunkt | Opgave |
|
01 | Henrik |
|
|
| Nøgler til klubhus / dørbrikker |
|
02 | Michael |
|
|
| Rengøring Kabyssen |
|
03 | Udvalg/ bestyrelse |
|
| Er bestilt | Møbler til klubhus 1. sal |
|
04 | Michael ,Dan,Bo |
|
| November | Spørgeundersøgelse |
|
05 | Dan |
|
|
| Fælles googlekonto |
|
06 | Michael + Martin |
|
|
| Skolebåden undervisningstilbud / motor |
|
07 | Michael |
|
| August | Gelcoat reparationer |
|
08 | Lene /Stig W |
|
|
| Køleskab |
|
09 | Stig |
|
|
| Vedtægter |
|
10 | Stig |
|
|
| Støvsuger |
|
11 | Stig |
|
|
| Husregler opsættes I klublokale |
|
12 |
|
|
|
|
|
|
13 |
|
|
|
|
|
|
14 |
|
|
|
|
|
|
15 |
|
|
|
|
|
|
16 |
|
|
|
|
|
|
Pkt. 4 Status fra lokaleudvalg
Vi har ikke økonomi til at møblere både klub lokale og 1. salen. Vi prioriterer klublokalet.
Der bestilles:
4 stk. 6-mands borde incl. Stole.
6 stk. 4-mands borde (disse placeres i den nye afdeling)
Fletstolene fra klublokalet flyttes til den nye afdeling.
De kvadratiske borde fra klublokalet flyttes til juniorhuset.
Bordene i juniorhuset sælges.
Pkt. 5 Orientering fra webmaster (trøjer) og (SKS skilt)
Det nye skilt er på plads.
De nye klubtrøjer kommer i næste uge.
Der er p.t. bestilt 11 t-shirts, der leveres Sankt Hans aften.
Pkt. 1 Orientering fra formanden
Der er indkaldt til ekstraordinært repræsentantskabs møde den 15/6, m.h.p godkendelse af regnskab.
Pkt. 2 Orientering fra kassereren
Budget holder.
Pkt. 3 Orientering fra sejlerskolen / motor
Motoren forsøges startet i morgen ( 13/6), vi krydser fingre.
Pkt. 4 Status i nyt låse system / administration af dør-brikker
Nøglebrikkerne er nu endelig kommet. Henrik administrerer disse.
Der er kommet låse på 3 skabe i klublokalet. Linda, Lene og Stig har nøgler.
Pkt. 5 Næste møde
21. august kl 19
Pkt. 6 Eventuelt
Edna Møller Kaspersen
Juli 2023
Dagsorden til bestyrelses- / aktivitetsudvalgsmøde i SKS
mandag den 15. maj 2023 kl. 18.00 i juniorhuset
Tilstede: Stig F, Michael, Stig W, Søren, Henrik, Lene, Hanne, Dan, Bo og Edna
Afbud: Linda
Pkt. 1 Aktiviteter i forår/sommer: Pinseturen, gelcoat reparationer og øvrige sejlture.
Der afholdes klubaften den 23. maj kl. 19 i klubhuset emnet er gelcoat reparationer
Status d. 21. maj AFLYST.
Der er Tour-de-båd i uge 21 (Dan og Klaus)
Tour-de båd i juni v/Stig W og Lene
Nærmere oplysninger om ovenstående tre arrangementer bliver annonceret på
klubbens Facebook side.
Der er i skrivende stund 6 både tilmeldt pinseturen til Lomma den 27.-29. maj
Vi får besøg af Marine Hjemme Værnet den 14.juni
Sankt Hans den 23.juni
Fællestur til Køge den 8.-9- juli
Fællestur til Klagshamn den 19.-20. august
SKS fødselsdagsfest den 16. september
Klubaften den 26.september emnet er motorkonservering.
Oktober: Øl smagning (dato tilgår)
Stander strygning den 4. november
Julefrokost den 25. november
Pkt. 2 Musik til fødselsdagsfesten.
Stig sørger for at booke musik.
Pkt. 3 to-do liste
Fælles Google-konto for bestyrelse og aktivitetsudvalg:
Dan har lavet udkast til fremtidig struktur af den nye Google-konto.
Der afsættes ½ time på næste bestyrelsesmøde til introduktion af dette.
Kabyssens nye åbningstider:
De nye åbningstider er blevet taget godt imod. Kabyssen har været velbesøgt.
Menu uploades hver tirsdag på Facebook og Kabyssens hjemmeside.
Pkt. 4 Nyt fra lokaleudvalg
Der er nu indhentet flere tilbud
”møbel-gruppen” holder møde i næste uge, hvorefter der sendes indstilling og anbefaling til bestyrelsen forud for næste bestyrelsesmøde. .
Pkt. 5 Orientering fra webmaster (trøjer) og (SKS skilt)
De nye facadeskilte er på plads. Der mangler kun opsætning af logoer.
Status d.21.maj logoer opsat.
Klubtrøjer: vi har fået tilladelse fra Nets, til at drive webshop.
Der bliver i første omgang indkøbt t-shirts i rød og blå.
Henrik undersøger mulighed for at få sat låse på 3-4 skabe i køkken/alrummet.
Status d. 21.maj Låsesmed kommer onsdag den 24.maj
Pkt. 1 Orientering fra formanden
Intet at berette
Pkt. 2 Orientering fra kassereren
Budget holder
Pkt. 3 Orientering fra sejlerskolen / motor
Der har været god hjælp til at klargøre skolebåden til søsætning formentlig den 19. maj ( Tak til Allan)
Status den 21.maj Skolebåden er bundsmurt. Afventer søsætning.
Pkt. 4 Status i nyt låse system
Det nye låsesystem er nu installeret. Der tilbagestår nu kun at en teknikker indkoder og sætter det rigtigt op.
Så nu er det lige om lidt……
Pkt. 5 Næste møde
Den 12.juni kl.19 i klubhuset.
Pkt. 6 Eventuelt
Stig W: Wi-Fi er nu dubleret så det også dækker inderhavnen på Søhesten.
Som hørt af Edna Møller Kasperen
Referat bestyrelses- / aktivitetsudvalgsmøde i SKS
mandag den 17. april 2023 kl. 19.00 i klubhuset
Tilstede: Stig, Michael, Linda, Stig W, Henrik, Søren, Hanne, Lene, Dan, Bo og Edna
Konstituering af bestyrelsen efter møde den 12. april 2023:
Formand: Stig Førsting
Næstformand: Michael Toft
Kasser: Linda Clausen
Skolebådsansvarlig og sejlerinstruktør: Søren Tipsmark
Lokale og nøgle ansvarlig: Henrik Frislund
Wi-Fi-ansvarlig: Stig W Jensen
Sekretær: Edna Møller Kaspersen
John Holger Sørensen har fortsat nøgler til juniorhuset og er kontakt person.
Ny forretningsorden ved bestyrelsesmøder: Aktivitetsudvalgets punkter sættes først på dagsordenen. Herefter holdes ordinært bestyrrelsesmøde.
Pkt.1 Aktiviteter i foråret (tovværks-aften, standerhejsning og
Sikkerhedskursus
Tovværksaften den 19/4: Fint opslag Lene har slået op på Facebook. Aktivitetsudvalget står
for indkøb at drikkevarer.
Standerhejsning den 22/4: Der holdes orienteringsmøde for nye medlemmer inden
Standerhejsningen.
Der er i skrivende stund 41 tilmeldte.
Sikkerhedskursus den 27/4 kl. 19: Stig står for arrangementet.
Pinsetur til Lomma: Dan er tovholder på dette arrangement
Pkt. 2 to-do liste
Aktivitetsudvalget og bestyrelsen arbejder med:
TO-DO Liste (udkast)
# | Ansvarlig | Deltagere | Deadline | Tidspunkt | Opgave |
|
01 | Henrik |
|
|
| Nøgler til klubhus |
|
02 | BO |
|
|
| Trøjer |
|
03 | Udvalg/ bestyrelse |
|
|
| Møbler til klubhus 1. sal |
|
04 | Stig |
|
| 22.4.2023 | Introduktion til nye medlemmer |
|
05 | Michael og Dan |
|
|
| Spørgeundersøgelse |
|
06 | Dan |
|
|
| Fælles googlekonto |
|
07 |
|
|
|
| Kabyssens nye åbningstider |
|
08 | Søren |
|
|
| Skolebåden undervisningstilbud |
|
09 | Bo |
|
|
| SKS facade-skilt |
|
10 |
|
|
| 24,4.2023 | Møde med SKS repræsentanter |
|
11 | Michael |
|
|
| Gelcoat reparationer |
|
12 | Henrik |
|
|
| Lås på 1 / 2 skabe i klublokalet |
|
13 | aktivitetsudv |
|
|
| Tovværksaften |
|
14 |
|
|
| 22.4.2023 | Standerhejsning |
|
15 | Stig |
|
| 27.42023 | Sejl Sikkert |
|
16 | Dan |
|
| 27-29/5 | Pinsetur |
|
Stig, 14.april 2023
Pkt. 3 Referat fra lokaleudvalg
Der har været afholdt møde i udvalget der skal finde forslag til fremtidigt inventar til 1.salen
Der er flere tænkelige muligheder. Udvalget indstiller forskellige forslag til bestyrelsen efter de har været ”på tur” den 4/5.
Pkt. 4 Orientering fra formanden
Der er kommet henvendelse fra Herre- og Dameværelset (lokalforeninger i Ishøj kommune) der ønsker at tilbringe en dag i Ishøj Havn. Hver deltager betaler 100 kr., som dækker frokost til de medlemmer, der vil være behjælpelige med en sejltur for de fremmødte. Datoer for disse arrangementer er :
18/8 Herreværelset
26/9 Dameværelset
Der tages forbehold for dårligt vejr.
Pkt. 5 Orientering fra kassereren
2 nye medlemmer.
Budget holder.
Pkt. 6 Orientering fra sejlerskolen
Der er købt bundmaling og pensler.
Kontakt hvis man har mulighed for at hjælpe med klargøring af skolebåden.
Vi skal have et overblik over hvem der ønsker at gøre brug af klubbens sejlerskole tilbud.
Pkt. 7 Orientering fra webmaster (trøjer) og (SKS skilt)
Salg og lagerbeholdning af nye klubtrøjer kommer vi selv til at stå for.
Leverandøren er endnu ikke på plads, men der arbejdes hårdt på sagen.
Der skal ryddes op i juniorhuset, så der kan blive plads til at opsætte en række skabe til rengøringsartikler m.m.
Bo har indhentet flere tilbud fra skiltefirmaer. Der blev valgt en leverandør og der skal laves en ramme til den valgte løsning.
Pkt.8 Status i nyt låse system
Lås til døren er bestilt og vil blive installeret så snart den kommer.
Vi afventer Ishøj kommunes udspil i forhold til registrering af nøglebrikker.
Pkt. 9 Næste møde
Den 15/5 i Juniorhuset kl. 18
Pkt. 10 Eventuelt
Ingen punkter.
Som hørt af
Edna Møller Kaspersen
Referat bestyrelsesmøde 27. marts kl 19. i klublokalet
Til stede: Michael, Linda, Søren, Stig W, John Holger, Lene, Hanne, Dan, Edna
Afbud: Stig, Bo og Henrik
Pkt 1. Påskefrokost.
Menuen er aftalt med René af Stig
Snaps, drikkevarer og chokoladen til kaffen står aktivitetsudvalget for.
René leverer øl og vand.
Alt under kontrol.
Der er problemer med tilmelding til både påskefrokost og standerhejsning. Bo bliver kontaktet for at få rettet fejlene.
Pkt 2. Standerhejsning.
- er også aftalt med René af Stig.
Afventer udløb af tilmeldingsfrist.
Pkt 3. Øvrige forårsaktiviteter
Der har været en del forvirring i forhold til datoer for forårets arrangementer. Nedenstående skulle passe og skal rettes på hjemmesiden ASAP.
Sikkerhedskursus den 27/4
Gelcoat reparationer: Michael afventer svar fra Ren Båd med verificering af dato for arrangementet.
Besøg fra MVH den 14/6 kl. ca 19
Pkt 4. Orientering fra næstformanden
Michael og John Holger har deltaget i møde med Casa-Dana og Ishøj kommune. Der er noteret mangler ved døre samt en utæt radiator. Det er SKS der afholder udgifter til udendørsbelysning og Rene der står for at holde de udenoms arealer
John HVEM STÅ FOR DET?
Holger og Michael har møde med gulvmanden, dette skulle gerne munde ud i en enighed om pris på arbejdet.
Der har været besøg i Kabyssen af veterinærmyndighederne: Ingen anmærkninger.
Michael og Linda retter, det udkast til en rengøringsplan som Lene har udarbejdet, til og vedlægges næste dagsorden.
Nyt inventar til 1. sal: Efter konstitueringsmøde i bestyrelsen den 12/4, kan inventar gruppen indstille til bestyrelsen hvilken model de anbefaler. Linda prøver at indhente endnu et tilbud på møblement.
Hanne og Ove sender det indhentede tilbud til bestyrelsen.
Pkt 5. Orientering fra kassereren
Efter et større arbejde med indberetning af ”unge og gamle” medlemmer til Ishøj kommune er der udbetalt 34.000 i tilskud til klubben.
Budget holder.
Pkt 6. Orientering fra sejlerskolen
Pumpen er nu klar til montering så snart skolebåden er kommet i vandet.
Vi krydser fingere.
Pkt 7. Orientering fra webmaster (mail)
Bo har indhentet flere tilbud på facade skilte. Vi diskuterer det på næste ordinære bestyrelsesmøde den 17/4.
Bo efterlyser billeder til hjemmesiden af de nye medlemmer af diverse udvalg.
Pkt 8. Status i nøglesagen
John Holger har nu med egne øjne set at produktionen af, i først omgang 50 nøgle brikker, er sat i gang og forventes færdig i løbet af denne uge. 😊
Pkt 9. Møde med Havnerepræsentanter
Der afholdes for-møde med klubbens medlemmerne af repræsentantskabet.
Michael har bedt Stig W deltage.
Pkt 10. Spørgeskemaundersøgelse
Undersøgelsen er i støbeskeen. I først omgang skal der afdækkes hvad formålet med undersøgelsen egentlig er.
Pkt 11. Næste møde
Konstitueringsmøde den 12/4 kl.19 Cafe Se-Sa
Bestyrrelsesmøde 17/4 kl 19
Aktivitetsudvalget mødes kl 18.30
Pkt 12. Evt.
Dan opretter en fælles Googlekonto.
John Holger aflevere de resterende brikker til Klagshamn på havnekontoret, hvor de kan lånes.
Tiltag:
Vi skal have promoveret den udvidede åbningstid i Kabyssen fra 1/5, på diverse sociale medier….
HVEM STÅ FOR DET?
De undervisningstilbud og muligheder vi har i forhold til skolebåden, skal gøres tydelig for medlemmerne.
HVEM STÅ FOR DET?
Hjemmesiden trænger til en gevaldig opgradering. Skal på dagsordenen fremadrettet.
Som hørt af
Edna Møller Kaspersen
Dagsorden til bestyrelses- / aktivitetsudvalgsmøde i SKS
Mandag den 27. februar 2023 kl. 19.00 i klubhuset
Tilstede: Stig, John Holger, Søren, Linda, Henrik, Connie, Hanne, Lene, Bo og Edna
Afbud: Dan og Michael
Pkt. 1 Forberedelse af foredrag, hjælpermiddag og generalforsamling
Arrangementet den 1. marts (foredrag): alt under kontrol.
Hjælpermiddag den 4. marts: alt under kontrol.
Generalforsamling: Der er d.d. tilmeldt 44 til spisning
Stig gennemgår de enkelte punkter på dagsordenen.
Pkt. 2 Øvrige aktiviteter i foråret:
I forbindelse med sejl-sikkert arrangement den 27/4, bliver der spurgt til procedurer for indhentning af relevante tilladelser forud for afskydning af diverse nødblus. Stig udfærdiger en drejebog.
Aktivitets udvalget tager sig af påskefrokost og stander hejsning.
Vi afventer dato for besøg af Søværnet. Stiler mod en dato i starten af juni.
Stig udsender nyhedsbrev efter generalforsamlingen, med relevante tilmeldingsfrister, datoer m.m.
Pkt. 3 Husregler for klublokalet
Hanne laminerer de husregler, der er udfærdiget og godkendt i efteråret og lægger dem i klublokalet.
Pkt. 3a Indretning af vores lokaler
Der indkøbes ny kaffemaskine med timer, knager og stativer til tøj. (Hanne)
Hanne, Stig Michael og Edna tager ud og kigger på egnede borde og stole til hele 1. salen.
Pkt. 4 Rengøring af Kabyssen
Lene har udarbejdet en rengøringsmanual der omfatter hele klubhuset. Vi Læser og kommenterer denne og tager den med som punkt på næste møde.
Pkt. 5 Orientering fra formanden
Ingen yderligere kommentarer
Pkt. 6 Orientering fra kassereren
Der er en lille nedgang i medlemstallet.
Der er kun ganske få medlemmer i restance.
Budget holder.
Pkt. 7 Orientering fra sejlerskolen
Diesel pumpen forventes klar primo april.
Pkt. 8 Orientering fra webmaster (trøjer)
Intet nyt at berette. Det ender nok med en ny leverandør.
Pkt.9 Status i nyt låse system
John Holger har d.d. modtaget mail fra Ishøj kommunemed overslag på etablering af elektroniske låse.
Der er flere muligheder. Vi bestiller montering, og afprøvning af låsesystem til det nye klublokale.
Pkt.10 Møde med Kabyssen
Dagens møde er aflyst, hvorfor punktet udsættes til næste møde.
Pkt. 11 Næste møde
Næste bestyrelsesmøde den 27. marts kl. 19
Aktivitetsudvalget mødes samme dag kl. 18.30
Pkt. 12 Eventuelt
Skal der sættes et SKS skilt på rækværket?
Bo undersøger priser.
Datoer for søsætning dette forår v/ Kenneth Wittrog hænges i klubbens indgangsparti og lægges på hjemmesiden.
Lukket møde i bestyrelsen
Pkt. 1 Årets SKS
Pkt. 2 Besættelse af ledig bestyrelsespost
Som hørt af Edna Møller Kaspersen
Dagsordren til bestyrelsesmøde mandag d. 30.01.2023
Tilstede:
Stig, Michael, Hanne, Dan, Linda, Henrik, Søren, Connie, John Holger, Lene
Fraværende:
Edna og Bo
Pkt. 1 Forberedelse til nytårskur og indvielse af 1 salen
Aktivitetsudvalget – mødes kl. 13 til borddækning
Stig handler ind
Øvrige aktiviteter i foråret:
Sikkerhedskursus – bliver flyttet til slut april,
Ansvarlige Stig og John står for planlægning
Undervisning i gelcoat – dato finder vi, når vi har fundet ud af hvem, som står for undervisning
(vender tilbage med dato til næste bestyrelsesmøde)
pkt. 2. Forberedelse af Generalforsamling (pakkedag 5.2.2023(bestyrelsen deltager, kl. 10 i klubhuset))
Regnskab bliver lagt på hjemmesiden 14 dage før generalforsamlingen.
Dagsorden blev gennemgået
Pkt 3 Orientering ved formanden
Hjælpermiddag – lørdag d. 4.3.2023 kl. 18
Stig arrangerer aftale med Rene
Stig udsender indbydelse til hjælpermiddag
Pkt.4 Orientering ved kassereren
Budget holder
Tilbygningsbudget holder
Restance: 42 medlemmer har endnu ikke betalt medlemskab
Efter anden rykker overdrages information til havnekontoret, som afgøre om medlemmet evt. er flyttet til anden klub. Hvis man ikke er medlem af en af de 3 klubber i havnen, så kan man ikke have en havneplads.
Pkt. 5 Orientering fra sejlerskolen
Søren arbejder på dieselpumpen – tidsfrist seneste 1 april 2023
Pkt. 6 Orientering fra Webmaster (trøjer)
Webmaster – intet nyt – ikke tilstede
Køb af antenne til vestsiden - bevilliget
Pkt. 7 Afslutning på ombygningen af 1 sal
1000 tak for hjælpen til alle deltagerne igennem forløbet.
En fornøjelse at deltage i denne proces – alle har været fantastiske til at byde ind og deltage.
Pkt. 8 Status på nyt låsesystem
Kommunen er flere gange blevet rykket, og rykkes nu igen.
Pkt. 9 Møde med Kabyssen
Udvalg holder møde med Rene og rådgiver
Pkt. 10 Næste møde
Mandag d. 27.02.2023 kl. 19 i klubhuset
Aktivitetsudvalget mødes kl. 18:30
Pkt. 11 Eventuelt
Intet
Som hørt og oplevet af Lene Petersen
Dagsorden til bestyrelses- / aktitetsudvalgsmøde i SKS
Mandag den 9. januar 2023 kl. 19.00 i Juniorhuset
Tilstede: Stig, Michael, Dan, Linda, Søren, John Holger, Hanne, Lene og Edna
Pkt.1 Orientering fra aktivitetsudvalget
Aktivitetsudvalget har prøvet at danne sig et overblik over årets aktiviteter, nye som gamle, fordelt månedsvis. Dan sender et samlet dokument med aktivitetsårshjul.
Der er mange spændende nye tiltag. Alle er enige om at der skal gøres en aktiv indsats for at tiltrække klubbens nye medlemmer.
I et forsøg på at få flere hænder til at at iværksætte fremtidige aktiviteter, vil der på tilmeldingen til aktiviteten være mulighed for at tilkendegive om man har mulighed for at give en hånd med .
Der vil fremadrettet være tilmelding til arrangementer md forplejning.
Dart og petanque om tirsdagen og E-sejlads om torsdagen vil for fremtiden blive kaldt ”Klubaftener” og blive annonceret på hjemmesiden.
-Nytårskur og indvielse af 1. salen
Afholdes lørdag den 4. februar 2023 kl. 14
Stig køber bobler og kransekage
Edna køber flag og balloner
Lene, Dan og Edna pynter op
Pkt.2 Orientering fra formanden
En STOR tak til alle de medlemmer der deltager i renoveringen af 1. salen.
Der pakkes og udsendes indkaldelser til generalforsamling søndag den 5/2 kl. 10
Årets foto konkurrence er slut og vinderen er fundet. Se hjemmesiden.
Pkt. 3 Orientering fra kassereren
Det endelige regnskab er lige på trapperne, der mangler et par enkelt poster.
Budget balancerer.
Pkt. 4 Orientering fra sejlerskolen
Dieselpumpen er fortsat i gode hænder hos Søren. Vi håber problemet snart er løst.
Pkt. 5 Orientering fra webmaster (trøjer)
På torsdag vil der måske være nyt i forhold til web-shop. Der anes nye klubtrøjer i horisonten.
Pkt. 6 Orientering om ombygning af 1. salen
Det går så fint. Vi er lidt efter planen.
Pkt. 7 Status i nyt låse system
Intet nyt. John Holger rykker kommunen på mandag.
Pkt. 8 Ishøj Kommunes godkendelse af forpagtningsaftale med Kabyssen
Ishøj kommune har godkendt den nye forpagtningsaftale mellem Kabyssen og Ishøj Kommune gældende fra den 1/1-2023
Pkt. 9 Næste møde
Den 30. januar kl. 19 i klubhuset
Aktivitetsudvalget mødes kl 18.30
Pkt. 10 Evt.
Vi skal have kigget på det regelsæt der er udarbejdet tidligere i forhold til lån af klubhus. Kan det brugs som det er eller skal der tilføjes noget?
Bookning af klublokalet skal ske til John Holger.
Som hørt af
Edna Møller Kaspersen
Dagsorden til bestyrelses- / aktitetsudvalgsmøde i SKS
Mandag den 21 november 2022 kl. 19.00 i klubhuset
Tilstede: Stig, John, Linda, Henrik, Hanne, Connie, Dan, Bo, Michael og Lene
Afbud: Søren og Edna
Pkt.1 Orientering fra aktivitetsudvalget
Julefrokosten lørdag d. 25.11.22 kl. 13:
Er planlagt og der deltager 42 medlemmer.
Møde tidspunkt for borddækning mv. 11:15
Alle deltager har betalt
Pkt.2 Orientering fra formanden
Orientering om Servicebrev fra Havnekontoret dateret d. 24.10.22
Bestyrelsen opfordrer til at medlemmerne læse dette servicebrev.
Servicebrevet vedhæftes referat fra bestyrelsesmødet d. 21 november 2022, følg dette link.
Formanden vil specifik gøre opmærksom på følgende punkter:
Vær opmærksom på, at alle både skal være i vandet i perioden 15.5 – 1.10, dette er besluttet i samarbejde med Ishøj Kommune.
Nye elstander- der forventes at derinstalleres 23 nye elstander inden nytår 2022
47 nye opdateret elstander forventes at være installeret i første eller andet kvartal 2023
Pkt. 3 Orientering fra kassereren
Budget overholdes
Forsikring er betalt
Alle aftaler med Danske Bank er på plads.
Pkt. 4 Orientering fra sejlerskolen
Intet nyt fra sejlerskolen – udgår
Pkt. 5 Orientering fra webmaster
Klubben’s mailsystem har udfordringer – Der arbejdes på sagen.
Der arbejdes forsat på aftale med Klubtrøjer mv.
Klubhuset’s netværk: Webmaster kontakter Stofa for at forbedre forholdene
Pkt. 6 Orientering om ombygning v. Michael Toft
Tidsplanen for ombygning af gamle klublokale:
27.12.22 – Udvalget påbegynder opgaven
28/29/30.12.22 – Der arbejdes på opgaven
Følgende håndværker er på plads til opgaven:
Elektriker – er plads
Tømrer – Er på plads – ”De unge tømrer, er klar i startboksene”
Der er også flere som har meldt under fanerne til forefaldne arbejdsopgaver
Vi mangler VVS – kontakt venligst Michael Toft, hvis du vil hjælpe.
Tak for at melde ind med jeres arbejdskraft
Pkt. 7 Status i nyt låse system
John oplyser, at kommunen arbejder på sagen, men har desværre ingen tidshorisont
Pkt. 8 Status i forpagtningsaftale
Bestyrelsen har godkendt ny forpagtningsaftale.
Der er møde med forpagter tirsdag d. 22.11.22, hvor aftalen forventes underskrevet af partnerne.
Pkt. 9 Repræsentantskabsmøde d. 28.11.22
Formøde d. 25.11.22 kl. 11:15, hvor agendaen gennemgås
Pkt. 10 Fastsættelse af dato for generalforsamling 2023
Tirsdag d. 7.3.2023
Pkt. 11 Næste møde
Mandag d. 9 januar 2023 kl. 19 i klubhuset
Aktivitetsudvalget mødes kl. 18 samme dato i klubhuset
Pkt. 12 Eventuelt
Løs dialog om kommende arrangementer
Som hørt af
Lene Petersen
Dagsorden til bestyrelses- / aktitetsudvalgsmøde i SKS
Mandag den 24. oktober 2022 kl. 19.00 i klubhuset
Tilstede: Stig, Linda, Søren, Michael, John Holger, Connie, Hanne og Edna
Afbud: Henrik, Lene, Dan og Bo
Pkt.1 Orientering fra aktivitetsudvalget
Standerstrygning – frokost
Alt er aftalt med Kabyssen.
Invitation til nye medlemmer (Stig)
Der er udsendt invitation til nye medlemmer.
Julefrokost (indlæg til nyhedsbrev)
Aftale om menu er på plads.
Kuvertpris 165 kr.
Børn under 12 år 50 kr.
Sidste frist for tilmelding den20. november
Pkt.2 Orientering fra formanden
El standere bliver opsat i løbet af 2. kvartal 2023. på grund af mulig materiale udfordringer forventes projektet dog først at være færdigt i løbet af 3. kvartal 2023.
Brikker til Klagshamn: disse har tidligere været fordelt mellem Ishøj Sejlklub, SBL og SKS. Fremadrettet vil brikkerne være på havnekontoret , hvor man kan hente dem.
Pkt. 3 Orientering fra kassereren
Bestyrelsen skal aflevere id verificering til Linda der sender videre til Danske Bank.
Linda har modtaget invitation fra havnekontoret i forhold til varetagelse af opkrævning af klubkontingent. Linda og Stig træffer aftale om møde og vender tilbage.
Budget holder.
Pkt. 4 Orientering fra sejlerskolen
Søren går i gang med at renovere diesel pumpen selv.
Masten er d.d. tager af skolebåden.
Pkt. 5 Orientering fra webmaster
Udgår.
Pkt. 6 Nedsættelse af udvalg:
Indretning af det nye klublokale
Ombygning af 1.salen
Ove, Bøje, John Holger og Michael udarbejder plan for den kommende renovering af 1. salen og de ny lokaler.
Vi stiler mod at der ligger en plan / arbejdsoversigt klar til næste bestyrelsesmøde.
Pkt. 7 Status i nyt låse system
Intet nyt. John Holger rykker for svar på kommunen.
Pkt. 8 Status i forpagtningsaftale
Der har d.d. været afholdt møde og et endeligt udkast til ny forpagtningsaftale er på plads. Aftalen sendes til godkendelse i bestyrelsen og derefter til Ishøj kommune.
Pkt. 9 Næste møde
21. november kl. 19
Pkt. 10 Eventuelt
Det ene køleskab er gået i stykker. Stig og John Holger sørger for at få det byttet.
Nytårskuren 2023 bliver konverteret til kur -indvielse af nye lokaler og vil formentlig blive afholdt ultimo januar/ primo februar 2023.
Alle bookninger af kabyssen skal gå gennem Stig. Der træffer endelig aftale med René.
som hørt af
Edna Møller Kaspersen
Dagsorden til bestyrelses- / aktitetsudvalgsmøde i SKS
Mandag den 3. oktober 2022 kl. 18.00 i klubhuset
Tilstede: Stig, Michael, John Holger, Lene, Connie, Hanne, Henrik, Bo, Edna
Afbud, Linda, Søren og Dan
Pkt.1 Orientering fra formanden
Danske Tursejlere DT har rettet henvendelse om at låne klubhuset i april måned til afholdelse af kanal-bevis-kursus. Stig sender besked til DT om at de kan låne lokale den 23/4 2023
Der er udarbejdet forslag til ny brugerrets aftale. Denne er sendt til godkendelse hos Ishøj kommune. Vi afventer svar.
Pkt.2 Orientering fra kassereren
Udgår
Pkt. 3 Orientering fra aktivitetsudvalget
Bankospil de 8. oktober; Dan printer spille plader. John Holger og Connie har det store overblik i forhold til præmier. Antallet af spil afgøres på dagen.
Evaluering af fødselsdagsfesten: Flot formiddags arrangement. Man skal måske overveje til næste gang, at der afvikles en aktivitet ad gangen.
Super dejlig middag René havde lavet om aftenen.
Pkt. 4 Orientering fra sejlerskolen
Diesel pumpen er sendt retur fra Jylland, der er endnu ikke en løsning på problemet.
Pkt. 5 Orientering fra webmaster
Intet nyt i forhold til klub-trøjer.
Der er et ønske fra E-sejlerne om bedre/hurtigere net forbindelse. Bo er ved at installerer nye routere.
Pkt. 6 Orientering om tur med Kultur og Fritid
John Holger og Michael har være på tur med kultur og fritid Ishøj Kommune til Vejle. Besøg på bl.a. et gammelt vandværk der nu fungere som værested/samlingssted for unge i området, samt besøg på Fjordhuset og Bølgen der er en arkitektonisk perle, der er et besøg værd.
Herefter oplæg ved Christine Bjørn om Kommunikation i Idrætsklubber.
Michael og John Holger viser PP, og der diskuteres om og / eller hvordan man kan bruge de pointer der bliver fremhævet.
Vi vender tilbage til emnet på et senere tidspunkt.
Pkt. 7 Orientering om låse system
John Holger har haft Ishøj kommune og teknisk service på besøg. Dr er nu bestilt 3 elektroniske låse til klubhuset.
For at få udleveret en ”brik” til klubhuset, skal man give skriftligt samtykke, til at der må indhentes oplysninger hos Ishøj kommune, hvis lokalerne ikke afleveres i acceptabel stand eller der på anden måde er sket skader. Medlemmerne vil skulle betale ca. 25 kr. for en brik.
Vi afventer svar i forhold til pris fra kommunen.
Pkt. 8 Næste møde
24. oktober 2022 kl. 19
Pkt. 9 Eventuelt
John Holger foreslår at der anskaffes gardiner / sejl med SKS-logoer til gavlvinduerne og evt. persienner til de nederste vinduer.
Hvorfor har vi stadig Hellers reklame på hjemmesiden?
Webmaster fjerner denne.
Som hørt af Edna Møller Kaspersen
Dagsorden til bestyrelses- / aktitetsudvalgsmøde i SKS
tirsdag den 13. september 2022 kl. 1900 i klubhuset
Tilstede: Stig Førsting, Linda Clausen, Michael Toft, John Holger Sørensen, Søren Tipsmark, Connie Sørensen, Lene Petersen, Dan Ravn, Hanne Nielsen og Edna Møller Kaspersen
Bo Anttilainen deltager de sidste 5 min af mødet.
Ikke tilstede: Henrik Friislund
Pkt.1 Orientering fra aktivitetsudvalget
a.Fødselsdagsfest
Der er 39 tilmeldte hvilket betyder at der serveres i underetagen.
Menuen er på plads.
Indkøb af vin, øl og andet diskuteres og opgaver fordeles.
Arrangementet om formiddagen aflyses senest torsdag den 15/9 hvis vejrudsigten lover dårligt vejr.
b. Øvrige aktiviteter i 2022
Uofficiel fællestur til Køge den 1.-2. oktober.
Dan tager kontakt til Køge sejlklub an. lån af klubhus.
Der sendes meddelelse ud til klubbens medlemmer, når dette er på plads.
Bankospil den 8. oktober.
John Holger har skaffet mange fine gevinster og sidegevinster.
Der udsendes meddelelse med tilmelding snarest.
Pkt.2 Orientering fra formanden
Intet at berette.
Pkt. 3 Orientering fra kassereren (restanter)
Linda har orienteret havnekontoret om tre medlemmer der ikke har betalt kontingent og dermed er udmeldt af SKS.
Budget holder.
Pkt. 4 Orientering fra sejlerskolen
Skolebådens dieselpumpe har været indleveret til Masnedø marine service, der oplyser at de ikke kan finde fejlen, hvorfor pumpen nu sendes til Jylland, hvor der forhåbentlig er en mekaniker, der kan løse problemet.
Pkt. 5 Orientering fra trimgruppen
Intet at berette.
Pkt. 6 Orientering fra webmaster (klubtrøjer)
Der er varslet prisstigninger, hvorfor endelige priser endnu ikke ligger fast. Der kommer til at ligge et link på hjemmesiden til webshop, formentlig i slutningen af næste måned.
Pkt.7 Kabyssen – referat fra møde 7. september 2022 med Rene og hans
rådgiver Per Johansen.
Er gået ind i sin afgørende fase, der er stadig lidt udfordringer der skal løses.
Der er en forventning om at de sidste ting kommer på plads på næste møde,
der afholdes den 20. september.
Pkt. 8 Næste møde
3. oktober 2022 kl. 18 i Klubhuset.
Pkt. 9. Eventuelt
Der er råddent bræt på bro 4. Flere har sendt billeddokumentation til havnekontoret.
Linda: der er problemer med at indmelde sig i klubben via hjemmesiden, Der er desuden problemer med kasser-mailen. Linda og Bo arbejder på at løse problemerne.
Lene: efterlyser at der sker noget i forhold til at alle medlemmer får mulighed for at bruge det nye klubhus.
John Holger kontakter Kommunen og presser på for at låse/brik-systemet sættes i gang snarest.
Michael forfatter tekst til hjemmesiden så medlemmerne er orienteret om hvor langt vi er.
Conni: Udtræder af aktivitetsudvalget ved næste generalforsamling. Fortsætter som ad hoc tilknyttet.
som hørt af
Edna Møller Kaspersen