Bestyrelsesmøder

—–0—–

—–0—–

Dagsorden til bestyrelses- /​​ aktivitetsudvalgsmøde i SKS​​ 

mandag den​​ 12.​​ juni​​ 2023 ​​​​ kl.​​ 19.00​​ i​​ juniorhuset

 

Tilstede: Bo , Dan ,Lene, John Holger (til 19.15 efter overdragelse af nøglebrikker),Linda, Henrik, Søren, Stig W, Michael, Stig F, Edna.

Afbud: Hanne

 

Nøglebrikker : Nøglebrikkerne koster 50 kr. /stk. Indtil videre kan de hentes tirsdage mellem kl. 16-18 i junior huset.

 

Pkt.​​ 1Aktiviteter i sommer​​ /​​ sen-sommer:​​ 

 

Tour de båd arrangementer

Det har været lidt sparsomt med tilmeldinger til de indtil videre 2 tour de båd arrangementer. Vi tror på at konceptet er godt og blot skal have tid.

 

  • Besøg af Marine Hjemmeværnet 14. juni 2023 kl. 1900

  • Sankt Hans 23.juni​​ 2023 kl. 1800 ved juniorhuset.​​ Tilmelding senest den 19/6.

  • Sejltur til​​ Køge​​ 8. og​​ 9.juli. 2023.​​ Tilmelding senest​​ 4/7​​ 

-Sejltur til Klagshamn 19.​​ og​​ 20.august​​ 2023

 

Kode​​ til klubhuset skal hentes på havnekontoret. Michael sørger for drikkevarer.

 

-SKS fødselsdag 16.september​​ 2023

Stig aftaler menu og vin.

​​ 

Pkt. 2Musik til fødselsdagsfesten: Stevns Musik ved Erik​​ Stevns.​​ Er bestilt

 

Pkt.​​ 3  To-do liste

to-do liste

Aktivitetsudvalget og bestyrelsen arbejder med:

 

TO-DO Liste​​ 

#

Ansvarlig

Deltagere

Deadline

Tidspunkt

Opgave

 

01

Henrik

 

 

 

Nøgler til klubhus / dørbrikker

 

02

Michael

 

 

 

Rengøring Kabyssen

 

03

Udvalg/ bestyrelse

 

 

Er ​​ bestilt

Møbler til klubhus 1. sal

 

04

Michael ,Dan,Bo

 

 

November​​ 

Spørgeundersøgelse

 

05

Dan

 

 

 

Fælles googlekonto

 

06

Michael + Martin

 

 

 

Skolebåden undervisningstilbud / motor

 

07

Michael

 

 

August

Gelcoat ​​ reparationer

 

08

Lene /Stig W

 

 

 

Køleskab

 

09

Stig

 

 

 

​​ Vedtægter

 

10

Stig

 

 

 

Støvsuger

 

11

Stig

 

 

 

Husregler opsættes I klublokale

 

12

 

 

 

 

 

 

13

 

 

 

 

 

 

14

 

 

 

 

 

 

15

 

 

 

 

 

 

16

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Pkt.​​ 4Status​​ fra lokaleudvalg

Vi har ikke økonomi til at møblere både klub lokale og 1. salen. Vi prioriterer klublokalet.

Der bestilles:

4 stk. 6-mands borde incl. Stole.

6 stk. 4-mands borde (disse placeres i den nye afdeling)

Fletstolene fra klublokalet flyttes til den nye afdeling.

De kvadratiske borde fra klublokalet flyttes til juniorhuset.

Bordene i juniorhuset sælges.

 

 

Pkt. 5Orientering fra webmaster (trøjer) og (SKS skilt)

Det nye skilt er på plads.

De nye klubtrøjer kommer i næste uge.

Der er p.t. bestilt 11 t-shirts, der leveres Sankt Hans aften.

 

Pkt.​​ 1Orientering fra formanden

Der er indkaldt til ekstraordinært repræsentantskabs møde den 15/6, m.h.p godkendelse af regnskab.

 

Pkt.​​ 2Orientering fra kassereren

Budget holder.

 

Pkt.​​ 3Orientering fra sejlerskolen​​ / motor

Motoren forsøges startet i morgen ( 13/6), vi krydser fingre.

 

Pkt.​​ 4Status i nyt låse system​​ / administration af dør-brikker

Nøglebrikkerne er nu endelig kommet. Henrik administrerer disse.

 

Der er kommet låse på 3 skabe i klublokalet. Linda, Lene og Stig har nøgler.

 

Pkt. 5Næste møde

 

21. august kl 19

​​ 

Pkt.​​ 6Eventuelt

 

 

Edna Møller Kaspersen

Juli 2023

 

 

Dagsorden til bestyrelses- /​​ aktivitetsudvalgsmøde i SKS​​ 

mandag den​​ 15. maj​​ 2023 ​​​​ kl.​​ 18.00 i​​ juniorhuset

 

Tilstede: Stig F, Michael, Stig W, Søren, Henrik, Lene, Hanne, Dan, Bo og Edna

Afbud: Linda

 

Pkt.​​ 1Aktiviteter i forår/sommer: Pinseturen, gelcoat reparationer​​ og​​ øvrige sejlture.

 

Der afholdes klubaften den 23. maj kl. 19 i klubhuset​​ emnet er gelcoat​​ reparationer

Status d. 21. maj ​​ AFLYST.

 

Der er Tour-de-båd i uge 21 (Dan og Klaus)

 

Tour-de båd i juni v/Stig W og Lene

 

Nærmere oplysninger om ovenstående tre arrangementer bliver annonceret på​​ 

klubbens Facebook side.

 

Der er i skrivende stund 6 både tilmeldt pinseturen til Lomma den 27.-29. maj

 

Vi får besøg af Marine Hjemme Værnet den 14.juni

 

Sankt Hans den 23.juni

 

Fællestur til Køge den 8.-9- juli

 

Fællestur til Klagshamn den 19.-20. august

 

SKS fødselsdagsfest den 16. september

 

Klubaften ​​ den 26.september emnet er motorkonservering.

 

Oktober: Øl smagning (dato tilgår)

 

Stander strygning den 4. november

 

Julefrokost den 25. november

 

​​ 

Pkt. 2  Musik til fødselsdagsfesten.

 

Stig sørger for at booke musik.

 

Pkt.​​ 3to-do liste

 

Fælles Google-konto for bestyrelse og aktivitetsudvalg:

Dan har lavet udkast til fremtidig struktur af den nye Google-konto.

Der afsættes ½ time på næste bestyrelsesmøde til introduktion af dette.

 

Kabyssens nye åbningstider:

De nye åbningstider er blevet taget godt imod. Kabyssen har været velbesøgt.

Menu uploades hver tirsdag på Facebook og Kabyssens hjemmeside.​​ 

 

 

 

 

 

Pkt.​​ 4Nyt​​ fra lokaleudvalg

 

Der er nu indhentet flere tilbud

”møbel-gruppen” holder møde i næste uge, hvorefter der sendes indstilling og anbefaling til bestyrelsen forud for næste bestyrelsesmøde. .

 

 

Pkt. 5Orientering fra webmaster (trøjer) og (SKS skilt)

 

De nye facadeskilte er på plads. Der mangler kun opsætning af logoer.

Status d.21.maj logoer opsat.

 

Klubtrøjer: vi har fået tilladelse fra Nets, til at drive webshop.​​ 

Der bliver i første omgang indkøbt t-shirts i rød og blå.

 

Henrik undersøger mulighed for at få sat låse på 3-4 skabe i køkken/alrummet.​​ 

Status d. 21.maj Låsesmed kommer onsdag den 24.maj

 

Pkt.​​ 1Orientering fra formanden

 

Intet at berette

 

 

 

Pkt.​​ 2Orientering fra kassereren

 

Budget holder

 

Pkt.​​ 3Orientering fra sejlerskolen​​ / motor

 

Der har været god hjælp til at klargøre skolebåden til søsætning formentlig den 19. maj ( Tak til Allan)

Status den 21.maj ​​ Skolebåden er bundsmurt. Afventer søsætning.

 

Pkt.​​ 4Status i nyt låse system

 

Det nye låsesystem er nu installeret. Der tilbagestår nu kun at en teknikker indkoder og sætter det rigtigt op.

Så nu er det lige om lidt……

 

Pkt. 5Næste møde

 

Den 12.juni kl.19 i klubhuset.

 

​​ 

Pkt.​​ 6Eventuelt

 

Stig W:​​ Wi-Fi er nu dubleret så det også dækker inderhavnen på Søhesten.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Som hørt af Edna Møller Kasperen

Referat ​​​​ bestyrelses- /​​ aktivitetsudvalgsmøde i SKS​​ 

mandag den​​ 17. april​​ ​​ 2023 ​​​​ kl. 19.00 i​​ klubhuset

 

Tilstede: Stig, Michael, Linda, Stig W, Henrik, Søren, Hanne, Lene, Dan, Bo og Edna

 

Konstituering af bestyrelsen efter møde den 12. april 2023:

Formand: Stig Førsting

Næstformand: Michael Toft

Kasser: Linda Clausen

Skolebådsansvarlig og sejlerinstruktør: Søren Tipsmark ​​ 

Lokale og nøgle ansvarlig: Henrik Frislund

Wi-Fi-ansvarlig: Stig W Jensen

Sekretær: Edna Møller Kaspersen

 

John Holger Sørensen har fortsat nøgler til juniorhuset og er kontakt person.

Ny forretningsorden ved bestyrelsesmøder: Aktivitetsudvalgets punkter sættes først på dagsordenen. Herefter holdes ordinært bestyrrelsesmøde.

 

Pkt.1  Aktiviteter i foråret​​ (tovværks-aften, standerhejsning og  ​​​​ 

 ​​ ​​ ​​ ​​ ​​ ​​ ​​ ​​ ​​ ​​ ​​ ​​ ​​ ​​ ​​ ​​ ​​ ​​​​ Sikkerhedskursus

 

Tovværksaften​​ den 19/4: Fint opslag Lene har slået op på Facebook. Aktivitetsudvalget står

for indkøb at drikkevarer.

 

Standerhejsning den 22/4:​​ Der holdes orienteringsmøde for nye medlemmer​​ inden​​ 

Standerhejsningen.

Der er i skrivende stund 41 tilmeldte.

 

Sikkerhedskursus den​​ 27/4 kl. 19:​​ Stig står for arrangementet.

 

Pinsetur til Lomma:​​ Dan er tovholder på dette arrangement

 

 

 

Pkt. 2to-do liste

Aktivitetsudvalget og bestyrelsen arbejder med:

 

TO-DO Liste (udkast)

#

Ansvarlig

Deltagere

Deadline

Tidspunkt

Opgave

 

01

Henrik

 

 

 

Nøgler til klubhus

 

02

BO

 

 

 

Trøjer

 

03

Udvalg/ bestyrelse

 

 

 

Møbler til klubhus 1. sal

 

04

Stig

 

 

22.4.2023

Introduktion til nye medlemmer

 

05

Michael og Dan

 

 

 

Spørgeundersøgelse

 

06

Dan

 

 

 

Fælles googlekonto

 

07

 

 

 

 

Kabyssens nye åbningstider

 

08

Søren

 

 

 

Skolebåden undervisningstilbud

 

09

Bo

 

 

 

​​ SKS facade-skilt

 

10

 

 

 

24,4.2023

Møde med SKS repræsentanter

 

11

Michael

 

 

 

Gelcoat ​​ reparationer

 

12

Henrik

 

 

 

Lås på 1 / 2 skabe i klublokalet

 

13

aktivitetsudv

 

 

 

Tovværksaften

 

14

 

 

 

22.4.2023

Standerhejsning

 

15

Stig

 

 

27.42023

Sejl Sikkert

 

16

Dan

 

 

27-29/5

Pinsetur

 

 

Stig, 14.april 2023​​ 

 

 

Pkt.​​ 3Referat fra lokaleudvalg

 

Der har været afholdt møde i udvalget der skal finde forslag til fremtidigt inventar til 1.salen

Der er flere tænkelige muligheder. Udvalget indstiller forskellige forslag til bestyrelsen efter de har været ”på tur” den 4/5.

 

 

Pkt.​​ 4Orientering fra formanden

Der​​ er kommet henvendelse fra Herre- og Dameværelset (lokalforeninger i Ishøj kommune) der ønsker at tilbringe en dag i Ishøj Havn. Hver deltager betaler 100​​ kr.,​​ som​​ dækker frokost til de medlemmer,​​ der vil være behjælpelige med en​​ sejltur for de fremmødte. Datoer for disse arrangementer er :

18/8 Herreværelset

26/9 Dameværelset

Der tages forbehold for dårligt vejr.

 

 

 

Pkt. 5Orientering fra kassereren

2 nye medlemmer.

Budget holder.

 

 

Pkt.​​ 6Orientering fra sejlerskolen

Der er købt bundmaling og pensler.

Kontakt hvis man har mulighed for at hjælpe med klargøring af skolebåden.

Vi skal have et overblik over hvem der ønsker at gøre brug af klubbens sejlerskole tilbud.

 

 

Pkt.​​ 7Orientering fra webmaster​​ (trøjer)​​ og (SKS skilt)

Salg og lagerbeholdning af nye klubtrøjer kommer vi selv til at stå for.​​ 

Leverandøren er endnu ikke på plads, men der arbejdes hårdt på sagen.

Der skal ryddes op i juniorhuset, så der kan blive plads til at opsætte en række skabe til rengøringsartikler m.m.

Bo har indhentet flere tilbud fra skiltefirmaer. Der blev valgt en leverandør og der skal laves en ramme til den valgte løsning.

 

 

Pkt.8Status i nyt​​ låse system

Lås til døren er bestilt og vil blive installeret så snart den kommer.

Vi afventer Ishøj kommunes udspil i forhold til registrering af nøglebrikker.

 

​​ 

Pkt.​​ 9Næste møde

 

Den 15/5 i Juniorhuset​​ kl.​​ 18

 

 

 

Pkt.​​ 10Eventuelt

Ingen punkter.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Som hørt af​​ 

Edna Møller Kaspersen

 

Referat​​ ​​ bestyrelsesmøde​​ 27. marts kl 19. i klublokalet

 

Til stede: Michael, Linda, Søren, Stig W, John Holger, Lene, Hanne, Dan, Edna

Afbud: Stig, Bo og Henrik

 

 

Pkt 1. Påskefrokost. 

Menuen er aftalt med René af Stig 

Snaps, drikkevarer og chokoladen til kaffen står aktivitetsudvalget for.

René leverer øl og vand. 

Alt under kontrol.

Der er problemer med tilmelding til både påskefrokost og standerhejsning. Bo bliver kontaktet for at få rettet fejlene.

 

Pkt 2. Standerhejsning.

 - er også aftalt med René af Stig.

Afventer udløb af tilmeldingsfrist.

 

Pkt 3. Øvrige forårsaktiviteter

Der har været en del forvirring i forhold til datoer for forårets arrangementer. Nedenstående skulle passe og skal rettes på hjemmesiden ASAP.

Sikkerhedskursus​​ den 27/4

Gelcoat​​ reparationer: Michael afventer svar fra Ren Båd med verificering af dato for arrangementet.

 Besøg fra MVH​​ den 14/6 kl. ca 19

 

Pkt 4. Orientering fra næstformanden

Michael og John Holger har deltaget i møde​​ med Casa-Dana​​ og Ishøj kommune. Der er noteret mangler ved døre samt en utæt radiator.​​ Det er​​ SKS der afholder udgifter til udendørsbelysning​​ og Rene der står for at holde de​​ udenoms arealer

John HVEM STÅ FOR DET?

Holger og Michael har møde med gulvmanden,​​ dette​​ skulle gerne munde ud i en enighed om pris på arbejdet.

Der har været besøg i Kabyssen af veterinærmyndighederne: Ingen anmærkninger.

Michael og Linda retter, det udkast til en rengøringsplan som Lene har udarbejdet, til og vedlægges næste dagsorden.

Nyt inventar til 1. sal: Efter konstitueringsmøde i bestyrelsen den 12/4, kan inventar gruppen indstille til bestyrelsen hvilken model de anbefaler. Linda prøver at indhente endnu et tilbud på møblement.​​ 

Hanne og Ove sender det indhentede tilbud til​​ bestyrelsen.

 

Pkt 5. Orientering fra kassereren

Efter et større arbejde med indberetning af​​ ”unge og gamle” medlemmer til Ishøj kommune er der udbetalt 34.000 i tilskud​​ til klubben.

Budget holder.

 

Pkt 6. Orientering fra sejlerskolen

Pumpen er nu klar til montering så​​ snart skolebåden er kommet i vandet.

Vi krydser fingere.

 

Pkt 7. Orientering fra webmaster​​ (mail)

Bo har indhentet flere tilbud på facade skilte. Vi diskuterer det på næste ordinære bestyrelsesmøde den 17/4.

Bo efterlyser billeder til hjemmesiden af de nye medlemmer af diverse udvalg.

Pkt 8. Status i nøglesagen

John Holger har nu med egne øjne set at produktionen af,​​ i​​ først omgang 50 nøgle brikker, er sat i gang og forventes færdig i løbet af denne uge.​​ 😊

 

Pkt 9. Møde med Havnerepræsentanter

Der afholdes for-møde med klubbens medlemmerne af repræsentantskabet.

Michael har bedt Stig W deltage.

 

Pkt 10. Spørgeskemaundersøgelse

Undersøgelsen er i støbeskeen. I først omgang skal der afdækkes hvad formålet med undersøgelsen egentlig er.

 

Pkt 11. Næste møde

Konstitueringsmøde ​​ den 12/4 kl.19 Cafe Se-Sa

Bestyrrelsesmøde ​​ 17/4 kl 19

Aktivitetsudvalget mødes kl 18.30

 

Pkt 12. Evt.

Dan opretter en fælles Googlekonto.

John Holger aflevere de resterende brikker til Klagshamn på havnekontoret, hvor de kan lånes.

Tiltag:

Vi skal have promoveret den udvidede åbningstid i Kabyssen fra 1/5, på diverse sociale medier….

HVEM STÅ FOR DET?

De undervisningstilbud og muligheder vi har i forhold til skolebåden, skal gøres tydelig for medlemmerne.

HVEM STÅ FOR DET?

Hjemmesiden trænger til en gevaldig opgradering. Skal på dagsordenen fremadrettet.

 

 

 

 

 

 

 

Som hørt af

Edna Møller Kaspersen

 

 

 

Dagsorden til bestyrelses- / aktivitetsudvalgsmøde i SKS

Mandag​​ den 27. februar 2023 kl. 19.00 i klubhuset

Tilstede: Stig, John Holger, Søren, Linda, Henrik, Connie, Hanne, Lene, Bo og Edna

Afbud: Dan og Michael

 

Pkt. 1 Forberedelse af foredrag, hjælpermiddag og generalforsamling

Arrangementet den 1. marts​​ (foredrag): alt under kontrol.

Hjælpermiddag den 4. marts: alt under kontrol.

Generalforsamling: Der er​​ d.d.​​ tilmeldt 44 til spisning

Stig gennemgår de enkelte punkter på dagsordenen.

 

Pkt. 2 Øvrige aktiviteter i foråret:

I forbindelse med sejl-sikkert arrangement den 27/4, bliver der spurgt til procedurer for indhentning​​ af relevante​​ tilladelser forud for afskydning​​ af diverse nødblus. Stig udfærdiger en drejebog.

Aktivitets​​ udvalget tager sig af​​ påskefrokost og stander hejsning.

Vi afventer dato for besøg af Søværnet. Stiler mod en dato i starten af juni.

Stig udsender nyhedsbrev efter generalforsamlingen, med relevante tilmeldingsfrister, datoer m.m.

 

Pkt. 3 Husregler for klublokalet

Hanne laminerer de husregler, der er udfærdiget og godkendt i efteråret og lægger dem i klublokalet.

 

 

Pkt. 3a Indretning af vores lokaler

Der indkøbes ny kaffemaskine med timer, knager og stativer til tøj.​​ (Hanne)

Hanne, Stig Michael og Edna tager ud og kigger på egnede borde og stole til hele 1. salen.

 

Pkt. 4 Rengøring af Kabyssen

Lene har udarbejdet en rengøringsmanual​​ der omfatter hele klubhuset. Vi Læser og kommenterer denne og tager den med som punkt på næste møde.

​​ 

Pkt. 5 Orientering fra formanden

Ingen yderligere kommentarer

 

Pkt. 6 Orientering fra kassereren

Der er en lille nedgang i medlemstallet.

Der er kun ganske få medlemmer i restance.

Budget holder.

 

Pkt. 7 Orientering fra sejlerskolen

Diesel pumpen forventes klar primo april.

 

Pkt. 8 Orientering fra webmaster (trøjer)

Intet nyt at berette. Det ender nok med en ny leverandør.

 

 

Pkt.9 Status i nyt låse system

John Holger har d.d. modtaget mail fra Ishøj kommunemed overslag på etablering af elektroniske låse.

Der er flere muligheder. Vi bestiller montering, og afprøvning af låsesystem til det nye klublokale.

 

Pkt.10 Møde med Kabyssen

Dagens møde er aflyst, hvorfor punktet udsættes til næste møde.

 

Pkt. 11 Næste møde

Næste bestyrelsesmøde den 27. marts kl. 19

Aktivitetsudvalget mødes samme dag kl. 18.30

 

Pkt. 12 Eventuelt

Skal der sættes et SKS skilt på rækværket?

Bo undersøger priser.

Datoer for søsætning dette forår v/ Kenneth Wittrog hænges i klubbens indgangsparti og lægges på hjemmesiden.

 

Lukket møde i bestyrelsen

Pkt. 1 Årets SKS

Pkt. 2 Besættelse af ledig bestyrelsespost

 

Som hørt af Edna Møller Kaspersen

Dagsordren til bestyrelsesmøde​​ mandag d. 30.01.2023

 

Tilstede:

Stig, Michael, Hanne, Dan, Linda, Henrik, Søren, Connie, John Holger,​​ Lene​​ 

Fraværende:

Edna og Bo

 

Pkt.​​ 1 Forberedelse til nytårskur og​​ indvielse​​ af 1 salen

 

    • Aktivitetsudvalget​​ – mødes kl. 13 til borddækning

Stig handler ind

    • Øvrige aktiviteter i foråret:

      • Sikkerhedskursus​​ – bliver flyttet til slut april,​​ 

Ansvarlige Stig og John står for planlægning

  • Undervisning i ​​ gelcoat​​ – dato finder vi, når vi har fundet ud af hvem,​​ som​​ står for​​ undervisning​​ 

(vender tilbage​​ med​​ dato​​ til næste​​ bestyrelsesmøde)

 

pkt.​​ 2.​​ Forberedelse​​ af​​ Generalforsamling​​ (pakkedag 5.2.2023(bestyrelsen​​ deltager,​​ kl. 10 i klubhuset))

 

Regnskab bliver lagt på hjemmesiden 14 dage før generalforsamlingen.

Dagsorden blev gennemgået

 

Pkt 3 Orientering​​ ved​​ formanden

Hjælpermiddag​​ ​​ lørdag d.​​ 4.3.2023 kl. 18​​ 

Stig arrangerer aftale med Rene

Stig udsender indbydelse til hjælpermiddag

 

Pkt.4 Orientering​​ ved​​ kassereren

Budget holder

Tilbygningsbudget holder

Restance: 42 medlemmer​​ har​​ endnu ikke betalt​​ medlemskab

Efter anden rykker overdrages information til havnekontoret,​​ som​​ afgøre​​ om medlemmet evt.​​ er​​ flyttet til anden klub. Hvis​​ man ikke er medlem af en af de 3 klubber i havnen, så kan man ikke have en havneplads.

 

Pkt.​​ 5​​ Orientering fra sejlerskolen

Søren arbejder på dieselpumpen – tidsfrist seneste​​ 1 april 2023

 

Pkt. 6 Orientering fra Webmaster (trøjer)

Webmaster – intet nyt – ikke tilstede

Køb af antenne til vestsiden - bevilliget

 

Pkt. 7​​ Afslutning på ombygningen af 1 sal

1000 tak for hjælpen​​ til​​ alle deltagerne igennem forløbet.

En fornøjelse​​ at deltage i denne proces – alle har været fantastiske til at byde ind og deltage.

 

Pkt. 8 Status på nyt låsesystem

Kommunen er​​ flere gange blevet rykket, og rykkes nu igen.

 

Pkt. 9 Møde​​ med​​ Kabyssen

Udvalg holder møde med Rene og rådgiver

 

Pkt. 10 Næste møde

Mandag d. 27.02.2023 kl. 19 i klubhuset

Aktivitetsudvalget mødes kl. 18:30

 

Pkt. 11 Eventuelt

Intet​​ 

 

Som hørt og oplevet af​​ Lene Petersen

Dagsorden til bestyrelses- / aktitetsudvalgsmøde i SKS

Mandag den 9. januar 2023 kl. 19.00 i Juniorhuset

Tilstede:​​ Stig, Michael, Dan, Linda, Søren, John Holger, Hanne, Lene og Edna

 

Pkt.1 Orientering fra aktivitetsudvalget

Aktivitetsudvalget har prøvet at danne sig et overblik over årets aktiviteter, nye som gamle, fordelt månedsvis. Dan sender et samlet dokument med aktivitetsårshjul.

Der er mange spændende nye tiltag. Alle er enige om at der skal gøres en aktiv indsats for at tiltrække klubbens nye medlemmer.

I et forsøg på at få flere hænder til at at iværksætte fremtidige aktiviteter, vil der på tilmeldingen til aktiviteten være mulighed for at tilkendegive om man har mulighed for at give en hånd med .

Der vil fremadrettet være tilmelding til arrangementer md forplejning.

Dart og petanque om tirsdagen og E-sejlads om torsdagen vil for fremtiden blive kaldt ”Klubaftener” og blive annonceret på hjemmesiden.

-Nytårskur og indvielse af 1. salen

Afholdes lørdag den 4. februar 2023​​ kl. 14

Stig køber bobler og kransekage

Edna køber flag og balloner

Lene, Dan og Edna pynter op

 

Pkt.2 Orientering fra formanden

En STOR tak til alle de medlemmer der deltager i renoveringen af 1. salen.

Der pakkes og udsendes indkaldelser til generalforsamling søndag den 5/2 kl. 10

Årets foto konkurrence er slut og vinderen er fundet. Se hjemmesiden.

 

Pkt. 3 Orientering fra kassereren

Det endelige regnskab er lige på trapperne, der mangler et par enkelt poster.

Budget balancerer.

 

Pkt. 4 Orientering fra sejlerskolen

Dieselpumpen er fortsat i gode hænder hos Søren. Vi håber problemet snart er løst.

 

Pkt. 5 Orientering fra webmaster (trøjer)

​​ torsdag vil der måske være nyt i forhold til web-shop. Der anes nye klubtrøjer i horisonten.

 

Pkt. 6 Orientering om ombygning af 1. salen

Det går så fint. Vi er lidt efter planen.

 

Pkt. 7 Status i nyt låse system

Intet nyt. John Holger rykker kommunen på mandag.

 

Pkt. 8 Ishøj Kommunes godkendelse af forpagtningsaftale med Kabyssen

Ishøj kommune har godkendt den nye forpagtningsaftale mellem Kabyssen og Ishøj Kommune gældende fra den 1/1-2023

 

Pkt. 9 Næste møde

Den 30. januar kl. 19 i klubhuset

Aktivitetsudvalget mødes kl 18.30

Pkt. 10 Evt.

Vi skal have kigget på det regelsæt der er udarbejdet tidligere i forhold til lån af klubhus. Kan det brugs som det er eller skal der tilføjes noget?

Bookning af klublokalet skal ske til John Holger.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Som hørt af

Edna Møller Kaspersen

 

 

 

 

Dagsorden til bestyrelses- / aktitetsudvalgsmøde i SKS​​ 

Mandag den 21 november 2022 ​​ kl. 19.00 i klubhuset

 

Tilstede: Stig, John, Linda, Henrik, Hanne, Connie, Dan, Bo, Michael og Lene

Afbud: Søren og Edna

 

Pkt.1​​  Orientering fra aktivitetsudvalget

Julefrokosten lørdag d. 25.11.22 kl. 13:

Er​​ planlagt og der deltager 42 medlemmer.

Møde tidspunkt for borddækning mv. 11:15

Alle deltager har​​ betalt​​ 

 

Pkt.2Orientering fra formanden

Orientering om Servicebrev fra Havnekontoret dateret d. 24.10.22

Bestyrelsen opfordrer til at medlemmerne læse dette servicebrev.​​ 

Servicebrevet vedhæftes referat fra bestyrelsesmødet d. 21 november 2022,​​ følg dette link.

Formanden vil specifik gøre opmærksom på følgende punkter:

Vær opmærksom på,​​ at alle både skal være i vandet i perioden 15.5 – 1.10, dette er besluttet i samarbejde med Ishøj Kommune.

Nye elstander- der forventes at​​ ​​ derinstalleres 23 nye elstander inden nytår 2022

47 nye opdateret elstander forventes at være installeret i første eller andet kvartal 2023​​ 

 

Pkt. 3Orientering fra kassereren

Budget​​ overholdes

Forsikring er betalt

Alle aftaler med Danske Bank er på plads.

 

Pkt. 4Orientering fra sejlerskolen

Intet nyt fra sejlerskolen​​ ​​ udgår

 

Pkt. 5Orientering fra webmaster

Klubben’s mailsystem har udfordringer – Der arbejdes på sagen.

Der arbejdes forsat på aftale med Klubtrøjer mv.

Klubhuset’s netværk: Webmaster kontakter Stofa for at forbedre forholdene

 

Pkt. 6Orientering om ombygning v. Michael Toft

Tidsplanen for ombygning af gamle klublokale:

27.12.22 – Udvalget påbegynder opgaven

28/29/30.12.22 – Der arbejdes på opgaven

Følgende håndværker er på plads til opgaven:

Elektriker – er plads

Tømrer – Er på plads – ”De unge tømrer, er klar i startboksene”

Der er også flere som har meldt under fanerne til forefaldne arbejdsopgaver

Vi mangler VVS – kontakt venligst Michael Toft, hvis du vil hjælpe.

Tak for at melde ind med jeres arbejdskraft

 

Pkt. 7Status i nyt låse system

John oplyser, at kommunen arbejder på sagen, men har desværre ingen tidshorisont

​​ 

Pkt. 8Status i forpagtningsaftale

Bestyrelsen har godkendt ny forpagtningsaftale.

Der er møde med forpagter tirsdag d. 22.11.22, hvor aftalen forventes underskrevet af partnerne.

 

Pkt. 9​​  Repræsentantskabsmøde d. 28.11.22​​  

Formøde d. 25.11.22 kl. 11:15, hvor agendaen gennemgås

 

Pkt. 10Fastsættelse af dato for generalforsamling 2023

Tirsdag d. 7.3.2023

 

 

Pkt. 11​​  Næste møde

Mandag d. 9 januar 2023 kl. 19 i klubhuset

Aktivitetsudvalget mødes kl. 18 samme dato i klubhuset

 

Pkt. 12​​  Eventuelt

Løs dialog om kommende arrangementer

 

Som hørt af​​ 

Lene Petersen

Dagsorden til bestyrelses- / aktitetsudvalgsmøde i SKS​​ 

Mandag den​​ 24. oktober 2022 ​​ kl. 19.00 i klubhuset

 

Tilstede: Stig, Linda, Søren, Michael, John Holger, Connie, Hanne og Edna

Afbud: Henrik, Lene, Dan og Bo

 

Pkt.1​​  Orientering fra aktivitetsudvalget

 

  • Standerstrygning – frokost

Alt er aftalt med Kabyssen.

  • Invitation til nye medlemmer (Stig)

Der er udsendt invitation til nye medlemmer.

  • Julefrokost (indlæg til nyhedsbrev)

Aftale om menu er på plads.​​ 

Kuvertpris 165 kr.

Børn under 12 år 50 kr.

Sidste frist for tilmelding den20. november

 

 

Pkt.2Orientering fra formanden

 

El standere bliver opsat i løbet af 2. kvartal 2023. på grund af mulig materiale udfordringer forventes projektet dog først at være færdigt i løbet af 3. kvartal 2023.

 

Brikker til Klagshamn: disse har tidligere været fordelt mellem Ishøj Sejlklub, SBL og SKS. Fremadrettet vil brikkerne være på havnekontoret , hvor man kan hente dem.

 

Pkt. 3Orientering fra kassereren

 

Bestyrelsen skal aflevere id verificering til Linda der sender videre til Danske Bank.

 

Linda har modtaget invitation fra havnekontoret i forhold til varetagelse af opkrævning af klubkontingent. Linda og Stig træffer aftale om møde og vender tilbage.

 

Budget holder.

 

 

 

Pkt. 4Orientering fra sejlerskolen

 

Søren går i gang med at renovere diesel pumpen selv.

Masten er d.d. tager af skolebåden.

 

Pkt. 5Orientering fra webmaster

 

Udgår.

 

Pkt. 6Nedsættelse af udvalg:

  • Indretning af det nye klublokale

  • Ombygning af 1.salen

 

Ove, Bøje, John Holger og Michael udarbejder plan for den kommende renovering af 1. salen og de ny lokaler.

Vi stiler mod at der ligger en​​ plan / arbejdsoversigt klar til næste bestyrelsesmøde.

 

Pkt. 7Status i nyt​​ låse system

 

Intet nyt. John Holger rykker for svar på kommunen.

​​ 

Pkt. 8  Status i forpagtningsaftale

 

Der har d.d. været afholdt møde og et endeligt udkast til ny forpagtningsaftale er på plads. Aftalen sendes til godkendelse i bestyrelsen og derefter til Ishøj kommune.

 

Pkt. 9Næste møde

 

21. november kl. 19

 

Pkt.​​ 10Eventuelt

 

Det ene køleskab er gået i stykker. Stig og​​ John Holger​​ sørger for at få det byttet.

 

Nytårskuren 2023 bliver konverteret til kur -indvielse af nye lokaler og vil formentlig blive afholdt ultimo januar/ ​​ primo februar 2023.

 

Alle bookninger af kabyssen skal gå gennem Stig. Der træffer endelig aftale med René.

 

som hørt af​​ 

Edna Møller Kaspersen

 

Dagsorden til bestyrelses- / aktitetsudvalgsmøde i SKS​​ 

Mandag den 3. oktober 2022 ​​ kl. 18.00 i klubhuset

 

Tilstede: Stig, Michael,​​ John Holger, Lene, Connie, Hanne, Henrik, Bo, Edna

Afbud, Linda, Søren og Dan

 

Pkt.1​​  Orientering fra formanden

 

Danske Tursejlere DT har rettet henvendelse om at låne klubhuset i april måned til afholdelse af kanal-bevis-kursus. Stig sender besked til DT om at de kan låne lokale den 23/4 2023

 

Der er udarbejdet forslag til ny brugerrets aftale. Denne er sendt til godkendelse hos Ishøj kommune. Vi afventer svar.

 

 

Pkt.2Orientering fra kassereren

 

Udgår

 

 

Pkt. 3Orientering fra aktivitetsudvalget

 

Bankospil​​ de 8. oktober; Dan printer spille plader. John Holger og Connie har det store overblik i forhold til præmier. Antallet af spil afgøres på dagen.

 

Evaluering af​​ fødselsdagsfesten:​​ Flot formiddags arrangement. Man skal måske overveje til næste gang, at der afvikles en aktivitet ad gangen.

Super dejlig middag​​ René havde lavet om aftenen.

 

 

Pkt. 4Orientering fra sejlerskolen

 

Diesel pumpen er sendt retur fra Jylland, der er endnu ikke en løsning på problemet.

 

 

 

Pkt. 5Orientering fra webmaster

 

Intet nyt i forhold til klub-trøjer.

 

Der er et ønske fra E-sejlerne​​ om bedre/hurtigere​​ net forbindelse. Bo er ved at​​ installerer​​ nye routere.

 

Pkt. 6Orientering om tur med Kultur og Fritid

 

John Holger og Michael har være på tur med kultur og fritid Ishøj Kommune​​ til Vejle. Besøg på​​ bl.a.​​ et gammelt vandværk der nu fungere som​​ værested/samlingssted for unge i området, samt besøg på Fjordhuset og Bølgen der er en arkitektonisk perle, der er et besøg værd.

Herefter oplæg ved Christine Bjørn om Kommunikation i Idrætsklubber.

Michael og John Holger viser PP, og der diskuteres om og / eller​​ hvordan man​​ kan bruge de​​ pointer​​ der bliver fremhævet.

Vi vender tilbage til emnet på et senere tidspunkt.

 

 

Pkt. 7Orientering om låse system

 

John Holger har haft Ishøj kommune og teknisk service​​ på besøg. Dr er nu bestilt 3 elektroniske låse til klubhuset.​​ 

For at få udleveret en ”brik” til​​ klubhuset,​​ skal man give skriftligt samtykke, til at der må indhentes oplysninger hos Ishøj​​ kommune, hvis lokalerne ikke afleveres i acceptabel stand eller der på anden måde er sket skader. Medlemmerne vil skulle betale ca. 25 kr. for en brik.

Vi afventer svar i forhold til pris fra kommunen.

​​ 

Pkt. 8  Næste møde

 

24. oktober 2022 kl. 19

 

 

Pkt. 9 Eventuelt

 

John Holger foreslår at der anskaffes gardiner /​​ sejl med​​ SKS-logoer til gavlvinduerne og​​ evt.​​ persienner til de nederste vinduer.

 

Hvorfor har vi stadig Hellers reklame på​​ hjemmesiden?

Webmaster fjerner denne.

 

Som hørt af Edna Møller Kaspersen

 

Dagsorden til bestyrelses- / aktitetsudvalgsmøde i SKS​​ 

tirsdag​​ den 13.​​ september​​ 2022 kl.​​ 1900​​ i​​ klubhuset

 

Tilstede:​​ Stig Førsting, Linda Clausen, Michael Toft, John Holger Sørensen, Søren Tipsmark,​​ Connie Sørensen, Lene Petersen, Dan Ravn, Hanne Nielsen og Edna Møller Kaspersen

Bo Anttilainen​​ deltager de sidste 5 min af mødet.

 

Ikke tilstede:​​ Henrik Friislund

 

 

Pkt.1​​ Orientering fra aktivitetsudvalget​​ 

a.Fødselsdagsfest

Der er 39 tilmeldte​​ hvilket betyder at der serveres i underetagen.

Menuen er på plads.

Indkøb af vin,​​ øl og andet diskuteres og opgaver fordeles.

Arrangementet om formiddagen aflyses senest torsdag den 15/9 hvis vejrudsigten lover dårligt vejr.

 

b. Øvrige aktiviteter i 2022

Uofficiel fællestur til Køge den 1.-2. oktober.

Dan tager kontakt til Køge sejlklub an. lån af klubhus.

Der sendes meddelelse ud til klubbens medlemmer, når dette er på plads.

 

Bankospil den 8. oktober.

John Holger har skaffet mange fine gevinster og sidegevinster.​​ 

Der udsendes meddelelse med tilmelding snarest.

 

 

Pkt.2Orientering fra formanden

Intet at berette.

 

Pkt.​​ 3Orientering fra kassereren​​ (restanter)

Linda har orienteret havnekontoret om tre medlemmer der ikke har betalt kontingent og dermed er udmeldt af SKS.

Budget holder.

 

 

 

Pkt. 4 Orientering fra sejlerskolen

Skolebådens dieselpumpe har været indleveret til Masnedø marine service, der oplyser at de ikke kan finde fejlen, hvorfor pumpen nu sendes til Jylland, hvor der forhåbentlig er en mekaniker,​​ der kan løse problemet.​​ 

 

Pkt. 5 Orientering fra trimgruppen

Intet at berette.

 

Pkt. 6Orientering fra webmaster (klubtrøjer)

Der er varslet prisstigninger, hvorfor endelige priser endnu ikke ligger​​ fast.​​ Der kommer til at ligge et link på hjemmesiden til webshop, formentlig i slutningen af næste måned.

 ​​​​ 

Pkt.7 ​​ Kabyssen​​ ​​ referat fra​​ møde​​ 7.​​ september​​ 2022​​ med Rene og hans​​ ​​ 

 ​​ ​​ ​​ ​​ ​​ ​​ ​​ ​​ ​​ ​​ ​​ ​​ ​​ ​​ ​​ ​​ ​​​​ rådgiver Per​​ Johansen.

Er gået ind i sin afgørende fase, der er stadig lidt udfordringer der skal løses.​​ 

Der er​​ en forventning om at de sidste ting kommer på plads på næste møde,

der afholdes den 20. september.

 

Pkt. 8Næste møde

3. oktober 2022 kl. 18 i Klubhuset.

 

Pkt.​​ 9.Eventuelt

Der er råddent bræt på​​ bro 4. Flere har sendt billeddokumentation til havnekontoret.​​ 

 

Linda: der er problemer med at indmelde sig i klubben via hjemmesiden, Der er desuden problemer med kasser-mailen. Linda og Bo arbejder på at løse problemerne.

 

Lene: efterlyser at der sker noget i forhold til at alle medlemmer får mulighed for at bruge det nye klubhus.

John Holger kontakter Kommunen og presser på for at låse/brik-systemet sættes i gang snarest.​​ 

Michael forfatter tekst til hjemmesiden så medlemmerne er orienteret om hvor langt vi er.

 

Conni: Udtræder af aktivitetsudvalget ved næste generalforsamling. Fortsætter​​ som ad hoc tilknyttet.

 

 

 

som hørt af

Edna Møller Kaspersen

 

 

 

Referat fra

Bestyrelsesmødet d. 17. 8. 22

 

1. Formandens orientering:

Pensionist klubben Herreværelset kommer på besøg på fredag d. 19. august til orientering om klubben og en sejltur fordelt på flere SKS-både, samt efterfølgende frokost i​​ Kabyssen. Skipper får efterfølgende gratis frokost. Der er skippermøde kl. 10.30 og sejlads fra kl. 11 - 12, skipper bestemmer ruten. Husk redningsveste til alle.

 

2. Kassererens orientering:

Vi har pt et underskud på knap 19.000 kr., men da der er budgetteret med et underskud på dette tidspunkt af året, så går økonomien planmæssigt.

Kassereren har, i lighed med formanden, forsøgt at kontakte medlemmer, som ikke har betalt kontingent. Dette er meget tidskrævende - og et urimeligt ekstra arbejde. Fremover bliver der ​​ kun sendet én rykker, hvorefter medlemsskabet slettes, og havnekontoret kontaktes om, at vedkommende ikke er medlem af klubben og dermed ikke berettiget til en bådplads i havnen.

Klubben er inviteret til et arrangement i Danske Bank d. 5. okt.

 

3. Aktivitetsudvalgets orientering:

Arrangementet med​​ Marinehjemmeværnet​​ d. 24. 8. er aflyst, vi prøver at få en ny aftale til foråret.

 

Fødselsdagsfest lørdag d. 17. september, tilmelding senest d. 8./ 9. Pris for aftenarrangementet: 250 kr/ medlem.

Tidsplan for aktiviteterne om formiddagen følger. Der er grillpølser til frokost. Stig snakker med Renè om middagen.

 

Eterårstur til Køge 1. og 2. oktober. Turen er for egen regning.

 

Banko lørdag d. 8. oktober kl. 15. Pris pr. plade 10 kr. Efterfølgende vil der​​ være mulighed for fællesspisning for egen regning. Præmier blev nævnt, men ikke besluttet.

 

4. Sejlerskolen orienterer:

Dieselpumpen til skolebåden er indleveret til justering i Stubbekøbing.

 

5. Trimgruppen orienterer:

Der er blevet trimmet 10 af medlemmernes både

 

 

6. Kabyssen:

Kontraktforhandlingerne med Renè nærmer sig afslutning. Der holdes nyt møde ultimo august. Stig, John Holger og Michael udfærdiger oplæg til ny kontrakt inden mødet.

 

7.​​ Klubhusets tilstand:

Det nye tag er endelig ved at være færdigt, også indvendigt. Ombygningen af 1.salen skal i vid udstrækning foretages af medlemmer ​​ efter julefrokosten. Kommunens låsesystem er stadigvæk ikke på plads.

 

8. Klubtrøjer

Bestyrelsen godkendte det tidligere skitserede forslag om salg af klubtrøjer​​ via hjemmesiden.

 

9. Næste bestyrelsesmøde:​​ 

Tirsdag d. 13. 9. kl 19 i klubhuset

 

10. Eventuelt:

Der er tekniske problemer med et certifikat på hjemmesiden og nogle link virker ikke.

Det roder i masteskuret. Henstilling om at små master lægges højt og​​ store master ligger lavt.

Møde mellem bestyrelsen og vores medlemmer af havnerepræsentantskabet/ -bestyrelse.

 

 

​​ Dagsorden til bestyrelsesmøde i SKS

onsdag 1. juni​​ 2022 kl.​​ 18.00 i​​ klubhuset

 

Til stede: Stig Førsting, Linda Clausen, Michael Toft, John Holger Sørensen, Søren Tipsmark, Henrik Friislund, Bo Anttilainen, Connie Sørensen, Lene Petersen, Dan Ravn, Hanne Nielsen og Edna Møller Kaspersen

 

 

 

Pkt.1​​  Orientering fra formanden

 

Stig har modtaget en henvendelse fra Ældre Sagen i Ishøj kommune angående arrangement med frokost og sejltur. Arrangementet afholdes den 19.8.2022.

Stig er tovholder og udsender information til klubbens medlemmer med information og tilkendegivelse om deltagelse.

 

 

Pkt. 2Orientering fra kassereren

 

Der er i løbet af de sidste 2 måneder kommet 5 nye medlemmer.

Status på økonomi: intet at bemærke. Vi holder os indenfor det budgetterede.

Havnekontoret har tilbudt at stå for opkrævning af kontingent. Vi fortsætter som hidtil.

 

 

Pkt. 3Orientering fra aktivitetsudvalget

 

Der planlægges et arrangement med deltagelse af marinehjemmeværnet fra København. Her vil de vise / fortælle om​​ brug af VHF samt praktiske forhold ved​​ redning og​​ bugsering m.m.

Arrangementet finder formentlig sted den 17.8.22 kl. ca.​​ 20,​​ varighed 1 time.

Yderligere information når aftalen er på plads.

Sankt Hans den 23.6 afholdes som vi​​ plejer med​​ fælles grill ved juniorhuset og bål + tale ved Ishøjs borgmester på Ishøj Tange efterfølgende. Stig er tovholder og udsender nyhedsbrev.

 

 

 

 

 

Pkt. 4 Orientering fra sejlerskolen

 

Der er for nuværende 3 elever,​​ der ønsker at benytte tilbuddet om praktisk sejlundervisning.

Dieselpumpen volder stadig problemer og der arbejdes fortsat på dette.

 

Pkt. 5 Orientering fra​​ trim gruppen

 

Der er indkøbt ny rig-måler. Indtil videre har​​ 9​​ både benyttet sig af denne.

 

 

Pkt.6 ​​ Kabyssen - møde med Rene og hans rådgiver Per d. 2. juni​​ (se​​ bilag)

 

Der afholdes nyt møde med René den 2.6.22 for at komme nærmere en løsning på udformning af ny kontrakt.

Der diskuteres hvad der bør være indeholdt i en ny kontrakt. Stig og Michael vender tilbage når der er nyt i sagen.

 

 

Pkt. 7 Klubhusets tilstand

 

Dan har udarbejdet forslag til husregler for den nye tilbygning. Dette rettes til og genudsendes til endelig godkendelse.

Michael har stillet 2 lænestole i klubhuset. Han har yderligere en sofa samt 2 stole. De trænger til en kærlig hånd (afslibning, nyt skum + betræk).​​ Restaureringsarbejdet tænkes udført af frivillige medlemmer.​​ For et mindre beløb, vil det være muligt, at vi får nogle møbler der kan holde i mange år.​​ 

 

 

Pkt. 8Klubtrøjer

 

Bo har kontakt med 2 leverandører. Der arbejdes fortsat på en Webshop løsning.

 

 

Pkt. 9 Hjemmesiden​​ (se​​ bilag)

 

Bo efterlyser billeder fra medlemmerne i forbindelse med diverse arrangementer. Bo udsender efterlysning.

Fanen Gastebørs og Ris og Ros fjernes fra​​ hjemmesiden,​​ da de ikke har været besøgt i adskillige år.

Der er et ønske om at man fremadrettet skal notere både navn og nummer ved tilmelding til aktiviteter. Bo undersøger om det er muligt.

 

 

Pkt. 10 Forslag om at sejlerskoleinstruktører ikke betaler leje af skolebåden

 

Reglerne uændrede.

Ved lån af skolebåden betales 150 kr./døgn

Yderligere oplysninger findes på hjemmesiden.

 

 

Pkt. 11 Næste bestyrelsesmøde

 

Onsdag den 24.8.22 kl. 19 i klubhuset.

 

Aktivitetsudvalget mødes kl. 18.

 

 

 

Pkt. 12 Eventuelt

 

Ingen punkter.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Som hørt af​​ 

Edna Møller Kaspersen

 

 

​​ Referat fra​​ bestyrelsesmøde i SKS

Onsdag​​ 4.​​ maj​​ 2022 kl.​​ 1900​​ i klublokalet

Tilstede: Connie Sørensen, Michael Toft, Hanne Nielsen, Lene Petersen, John Holger Sørensen, Henrik Friislund, Stig Førsting, Bo Anttilainen, Søren Tipsmark, Dan Ravn og Edna Møller Kaspersen

Afbud: Linda Clausen

 

 

Pkt.1​​  Orientering fra​​ formanden

 

Tak for indsatsen​​ ved indvielsen i lørdags af det nye klublokale. Lokalavisen Sydkysten var inviteret men dukkede ikke op, hvilket var ærgerligt. Som erstatning kommer der et interview/artikel​​ med​​ Stig i næste udgave af avisen.

Det aftalte møde med René, angående ny kontrakt, berammet til den 2/5 blev aflyst.

Der er kommet et møde i stand med Ishøj kommune den 9/5 kl.10. Indholdet på mødet er at sikre fastlæggelse af rammer for drift af Kabyssen fremadrettet.

Efter afholdelse af mødet med kommunen aftales nyt møde med Renè.

 

Pkt.​​ 2Orientering fra kassereren​​ (betaling for tilbygningen)

 

Økonomien​​ ser fornuftig ud. Regnskabet følger stadig budgettet.

 

Pkt.​​ 3Orientering fra sejlerskolen

 

Søren tager til Skovshoved marineservice​​ først kommende weekend og får dem til at kigge på brændstofpumpen til skolebåden.

Der er p.t 2 elever tilmeldt sejlads.

 

Pkt.4Aktiviteter i foråret

  • St.​​ Bededagstur, Kristi-himmelfartstur, pinsetur​​ 

og St. Hans​​ aften (afventer nyhedsbrev)

 

Der udsendes snarest nyhedsbrev. Se i øvrigt tidligere referater.

 

Pkt.​​ 5 ​​ Indretning af klublokale

 

Der er enighed om at opsætning af lys har høj prioritet.​​ John Holger kigger på muligheder og alternativer.

Michael har en sofa og 2 stole vi kan bruge til en start.

Stig og Michael følger op på hvor langt Ishøj​​ kommune​​ er med etablering af adgangs brikker.

Vi skal undersøge om der evt. blandt klubbens medlemmer, er en der har forstand på lyddæmpning.

Det er vigtig at der bliver beskrevet og udmeldt til medlemmerne, hvad,​​ hvem,​​ hvordan og hvornår man kan bruge det nye lokale.

 

 

Pkt.​​ 6Klubhusets tilstand (den gamle del).

 

Det har vist sig at en del af konstruktionen er rådden. En del spær er blevet forstærket og tømreren er færdig i denne uge (uge 18) Herefter skal der monteres tagpap og tagrender.

 

Pkt.​​ 7Junior-samarbejdet i Ishøj​​ Havn​​ (bilag vedhæftet)

 

Der er indgået skriftlig aftale med Ishøj Sejlklub​​ omkring junior samarbejdet i Ishøj Havn.​​ Denne er​​ nu nedskrevet og godkendt af begge parter.

 

Pkt.8Orientering fra​​ trim gruppen

 

Gruppen har​​ modtaget donation af 1​​ stk.​​ Spinlock rigspændingsmåler (2.5 mm). ​​ Der bliver indkøbt endnu en måler så det bliver muligt at måler vanter optil 8 mm.

 

Pkt.9Ishøj sejlklubs 50 års jubilæum​​ (bilag vedhæftet)

 

Stig deltager den 28/5

 

Pkt. 10​​  Udpege 1-2 personer til arbejdsgruppe for visionsplan for havnen

 

På det sidste repræsentantskabsmøde er det besluttet at nedsætte en arbejdsgruppe der skal arbejde med visioner og fremtidsplaner for Ishøj Havn. Der skal udpeges 2 personer. For SKS deltager Kim Bennekow of Bo​​ Anttilainen​​ i arbejdsgruppen.

 

Pkt. 11Kabyssen​​ (Møde med Rene og hans rådgiver Per)

 

Dato for næste møde fastsættes efter møde med Ishøj Kommune den 9/5​​ kl.10

 

Pkt.​​ 12 ​​ Næste bestyrelsesmøde

 

Onsdag den 1/6 kl.18

 

Pkt.​​ 13 ​​​​  ​​ Eventuelt

 

Bo/ Stig / John Holger:

Der arbejdes fortsat på at indhente tilbud på nye klub trøjer.

Flere muligheder. Vi kigger på vareprøver på næste møde.

 

Lene: Dejligt at så mange hjælper til ved arrangementerne.

 

Aktivitetsudvalget mødes den 1/6 kl.17 for at planlægge efterårets og vinterens aktiviteter.​​ 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Som hørt af​​ 

Edna møller Kaspersen

Bestyrelsemøde d. 25 april 2021 kl 19

 

Deltager:

Stig Førsting

John Holger​​ Sørensen

Søren Tipsmark

Michael Toft

Dan Ravn

Hanne Nielsen

Connie Sørensen

Lene Petersen

Afbud:​​ 

Edna​​ Møller Kaspersen

Henrik​​ Friislund

 

Dagsorden:

 

  • Den nye kontrakt med Kabyssen,​​ 

 

Bestyrelsen har haft en dialog om forhandling om den nye kontrakt vedr. Kabyssen​​ 

 

Ønsker og kommentar¨

 

Der skal forhandles kontakt d. 2.5.2022

Sidste kontrakt er fra 2015

 

Kontrakt længde:​​ 

 

Depositum:​​ forhøjes

 

Forpagtningssafgift: skal være​​ formentlig være​​ større end i dag pga. forbedringer – Kommunen skal med ind​​ over​​ dette. index regulering​​ starter ​​ 1​​ januar 2023

​​ 

Ønske: aften åben​​ – tidsrum​​ - periode?

 

SKS priser:

 

Rengøring:

 

Udsmykning ​​ 1 salen

 

  • Indretning af det nye lokale.

 

Ideer og den økonomiske ramme

 

Brik til adgang – kommunen styrer denne proces -​​ 

 

Bruger af lokalet:​​ klubben bestyrelse, og klubbens​​ arrangement

 

Borde og stole – tages fra det gamle klublokale, Michael, Linda og Dan prøver at vaske stolene tirsdag d. 26.04.22

 

Flere møbler – dette tages op på et senere tidspunkt.

 

Lamper – tages op på næste bestyrelsesmøde

 

Hanne sender materiale fra Ove vedr. lamperne i det nye lokale

 

 

  • De sidste detaljer om receptionen

 

Gennemgang af dagens forløb, og hvem gør hvad

 

Musikken – kommer kl. 13 – Formanden åbner for musikken

 

Møde tid: kl. 13

 

Forberedelse 13 – 15:

 

Dørene åbner kl. 15

 

Borgmesteren forventer at komme omkring kl. 16 – hvor bobler bliver serveret

 

Fra kl. 15 – servers øl, vand,​​ hvidvin, rødvin​​ og chips​​ 

 

Indkøb:

 

Hanne​​ :bager kranse kage konfekt, som serveres til boblerne.

 

Dan og Linda:​​ ​​ sørger for​​ øl, vand, chips mv​​ 

 

Stig​​ køber hvidvin , rød – 6 af​​ hver.​​ 

 

Klub sangen​​ – Stig aftaler med Edna,​​ 

 

Stig :Den røde snor – opsættes i mellemgangen​​ og klippes, hvorefter det nye lokale tages i brug

 

 

Nyt lokale:

 

Borde m. lilla duge​​ ​​ ingen stole

 

Bobler og glas sættes på bordene

 

Første salen Kabyssen:

 

Musik​​ og​​ Øl, vand, vin serveres

 

 

 

  • Orientering om Repræsentantskabet: Repræsentantskabet​​ søger 1-2 personer fra hver klub til at være med i et team sammen med nogen​​ fra kommunen om Visionsplan for havnen​​ 

Dette tages op på næste bestyrelsesmøde

 

 

 

Referant:​​ Lene Petersen

 

 

 

 

​​ Dagsorden til bestyrelsesmøde i SKS

onsdag​​ 6. april 2022​​ ​​ kl. 1900​​ i juniorhuset

 

Deltagere:​​ Connie Sørensen, Michael Toft, Hanne Nielsen, Lene Petersen, John Holger Sørensen, Henrik Friislund, Stig Førsting, Linda Clausen, Bo Anttilainen og Edna Møller Kaspersen

Afbud:​​ Søren Tipsmark og Dan Ravn

 

 

Pkt.1​​  Orientering fra​​ formanden

 

Bo deltager fremadrettet i bestyrelsesmøderne​​ i kraft af sin post som webmaster.​​ 

Der er nu billeder af alle bestyrelses- og aktivitetsudvalgs medlemmer på klubbens hjemmeside.

Foreningen ” Havmiljøvogter” har nu rundet over 29000 medlemmer. Foreningen stopper udsendelse af diverse affaldsposer. Vis du ønsker poser eller mere information besøg:​​ https://xn--havmiljvogter-hnb.dk/​​ 

Der afholdes formøde med klubbens repræsentanter torsdag den 21.april.

SKS har efter sidste optælling 165 anpartshavere, dette betyder at vi får et medlem yderligere i repræsentantskabet og har på denne måde nu 9 repræsentanter. John Holger indtræder.

Der afholdes hjælpermiddag lørdag den 9. april med 32 deltagere.

Bo A har udarbejde et skriv an. Privatlivspolitik / persondata / GPDR. Denne udsendes til bestyrelsen til kommentering. Bo er udnævnt til dataansvarlig.

 

Pkt.​​ 2Orientering fra kassereren​​ 

 

Der er i skrivende stund kommet 23 nye medlemmer i år.

Der er fortsat en del udfordringer med forsikringsselskabets elektroniske registreringer. Linda har betalt hvad vi skylder.

Stig og Linda har nu været i kontakt med stort set alle, der har glemt at betale kontingent. Stig har under besøg i Ishøj Sejlklub erfaret at man her sender en rykker ud, hvis det ikke medfører indbetaling overgår sagen til havnekontoret. SKS vil fremadrettet gøre brug af samme procedure.

 

Pkt.​​ 3Orientering fra sejlerskolen

 

Intet at berette.

 

Pkt.4Aktiviteter i foråret

  • Standerhejsning, påskefrokost,​​ nyhedsbrev er​​ udsendt.

Hanne sender reminder på​​ Facebook

  • St. Bededagstur, ​​ Kristi-himmelfartstur

Se sidste referat

  • Pinsetur​​ 

Går til Klagshamn Stig sender nyhedsbrev ud når tiden nærmer sig.

  • St. Hans​​ aften

Planlægges på næste møde.

 

Pkt.​​ 5Afslutning på byggeprojekt​​ 

 

Det er fantastisk flot arbejde Bøje og Ove har udført.

Der mangler stadig varme , lys, inventar m.m.

Når utætheden i den gamle bygning er udbedret og bygningen er tør, tilsluttes varme.

Der skal flyttes ind i skuffer og skabe.

Projektet med at vælte de eksisterende vægge på 1. sal, forventes påbegyndt efter sommerferien.

 

Pkt.​​ 6Indvielse af tilbygning

 

Vi holder indvielse af det nye klubhus lørdag den 30. april kl. 14.

Stig kontakter Ishøj kommune og invitere borgmester og andre der har været involveret i projektet. Desuden inviteres formænd fra de øvrige klubber i havnen, Havnefoged og personale på havne kontoret samt havnebestyrrelsen.

 

 

Pkt.​​ 7Junior-samarbejdet i Ishøj​​ Havn

 

Der har været afholdt møde mellem​​ SBL, Ishøj Sejlklub og SKS.​​ 

SBL ønsker at trække sig fra samarbejdet.

SKS støtter fortsat med 2/5 (ca.8000 kr.

 

Pkt.​​ 8Nyt fra havnen​​ 

 

Lidt uklarhed omkring el situationen.

Det forventes at denne er afklaret efter repræsentantskabsmødet i slutningen af måneden.

 

 

Pkt.​​ 9 ​​​​  Næste bestyrelsesmøde​​ 

 

4. maj kl. 19 i de nye lokaler.

 

 

Pkt.​​ 10Eventuelt

 

Michael:​​ Rig-og-trim udvalget bliver i den nærmeste fremtid indkaldt til møde.​​ Herefter bliver der meldt datoer ud, hvor det er muligt at få udvalgets hjælp.

 

Hanne:​​ Aktivitetsudvalget har modtaget en mail an.​​ Interessen for et​​ El, strøm og batteri​​ foredrag. ​​ Der arbejdes på et arrangement til efteråret.

 

Bo:​​ Klubbens foto konkurrence trænger til at blive støvet af. Et nyt tiltag kunne være at vinder billedet kommer til at pryde næste års medlemskort. Vedtaget.

 

John Holger og Bo:​​ har talt om salg af bluser, trøjer og lignende på klubbens hjemmeside. Vi har ikke flere trøjer. Bo undersøger priser m.m til næste bestyrelsesmøde.

 

 

 

 

Som hørt af​​ 

Edna Møller Kaspersen​​ 

 

 

​​ Dagsorden til bestyrelsesmøde i SKS

torsdag den 10. marts 2022​​ kl. 1800​​ på cafe SESA

Til stede: Stig Førsting, Linda Clausen, Michael Toft, John Holger Sørensen, Søren Tipsmark, Henrik Friislund, Bo Anttilainen, Connie Sørensen, Lene Petersen, Dan Ravn, Hanne Nielsen, Ove Nielsen og Edna Møller Kaspersen

 

Pkt. 1Konstituering af bestyrelsen

 

Formand: ​​ Stig​​ 

Næstformand: Michael Toft

Kasser: Linda Clausen

Sekretær : Edna​​ 

Sejlerskole/båd ansvarlig: Søren Tipsmark

Ejendomsansvarlig og Sejlsikkert ambassadør: John Holger Sørensen

Adhoc blæksprutte:​​ Henrik​​ Friislund

 

 

Pkt.2​​  Orientering fra​​ formanden

 

Der er truffet aftale om lån af klubhus i​​ Klagshamm​​ til pinseturen.

Ny dataansvarlig: Bo A

Alle kommentarer og opslag​​ skal komme​​ fra Bestyrelsen​​ – Bo​​ sørger for at lægge det på hjemmesiden.

For at gøre bestyrelse og aktivitetsudvalg mere synlig for medlemmerne figurerer alle nu med billeder på hjemmesiden.​​ 

 

  • Evaluering af generalforsamling

 

Generalforsamlingen​​ er vel overstået. Foregik i god ro og orden.​​ 

Stig udtrykker stor tak til Ove for hans store arbejde i bestyrelsen gennem mange år.

 

Pkt.​​ 3​​  Orientering fra kassereren​​ 

 

Der bruges mange penge på bl.a. leje af Container.

Der er 19 medlemmer der stadig ikke har fået indbetalt deres kontingent på trods af gentagne rykkere. formanden vil kontakter dem telefonisk.

Ny medlemmer – Linda sender opdateret liste til Bo

413 aktive medlemmer

 

 

Pkt.​​ 4Orientering fra sejlerskolen

 

Søren fortæller at der lige nu er 3 nye damer der ønsker at sejle skolesejlads.

Motoren virker til at være repareret, der mangler lige det sidste, men Søren er overbevidst om at Frk. Jensen kommer ud at sejle.

 

 

Pkt. 5Aktiviteter i foråret

  • Standerhejsning, påskefrokost, St. Bededagstur, ​​ 

  • Kristi-himmelfartstur, pinsetur og St. Hans

 

Nyt tiltag: Under kalender på hjemmesiden: ​​ Her vil alle kommende arrangementer fremgå ​​ - Bo finder ud af hvordan det kan vises nemt og bruger venligt. Kommende arrangement kan desuden ses i referatet fra Generalforsamlingen.

Bo A oplyser, at hvis der kommer 2 nyhedsbreve inden for 14 dage er der færre som læser brev nr. 2

Ca. 220 medlemmer modtaget nyhedsbrevet

Bo fjerner Hellers kran service fra hjemmesiden – der henvises stadigvæk til Hellers shop/forrretning

 

Planlagt aktiviteter:​​ 

Klubaften​​ den 29.marts orientering fra Dansk Sø redning og ”kom godt i gang med sæsonen” quiz

 

Standerhejsning og​​ Påskefrokost​​ den 16.april. Afventer​​ svar om René kan levere mad.

 

Fællestur – Store Bededag:

Fredag den 13.maj – søndag den 15. maj. Turen går til Dragør

Aktivitetsudvalget sørger for drikkevarer. Al yderligere forplejning står deltagerne selv for.

 

Fællestur – Kr. himmelfart

Torsdag den 26. maj – Ishøj til Linhamn

Fredag den 27.maj – Linhamn til Lomma

Søndag den 29.maj Lomma - Ishøj

Aktivitetsudvalget sørger for drikkevarer. Al yderligere forplejning står deltagerne selv for.

 

 

Pkt.​​ 6Afslutning på byggeprojekt

 

Der har været statusmøde med projektleder for byggeriet.​​ 

Der mangler lamper, fugning i mellemgangen, køkken kommer i næste uge.​​ 

Rygningen på den gamle bygning er utæt, og skal repareres inden der kan​​ brydes skillevægge ned. ishøj​​ kommunen​​ igangsætter udbedring snarest.​​ På grund af utætheden kan der ikke tilsluttes​​ varme. Der er blevet udleveret el-radiatorer,​​ de er​​ nu​​ tilsluttet.

Overtagelse​​ er berammet til​​ d.14.3.2022 – der er​​ for nu kun​​ udleveret 2 nøgler. Fremadrettet​​ vil​​ der blive etableret​​ låsning med briksystem, som skal​​ benyttes imellem gamle og ny bygning.

Slutaflevering d. 24.03.2022

 

 

Pkt. 7Indvielse af tilbygning

 

Hvem der skal inviteres, må vente til vi er sikre på den endelige dato for aflevering.

 

Pkt.​​ 8Junior-samarbejdet i Ishøj​​ Havn

 

Der er ingen medlemmer der har meldt sig til juniorarbejdet. John Roylund er vores repræsentant.

 

Pkt.​​ 9Nyt fra havnen​​ 

 

Havnebestyrelse – Arbejdet med at sikre et elstik pr. bådplads skrider frem

Formanden for havnebestyrelsen Ole Møller Kaspersen og Havnefogeden​​ Frank Kercza Carlsen​​ har været til Øresundskredsmøde og FLID Regionsmøde i Holbæk.​​ 

Ishøj​​ Kommune​​ og bestyrelsen i Ishøj Havn har indledt en møderække, der skal synliggøre visioner og ønsker for Ishøj Havn.

 

 

Pkt. 10Aftale med Kenneth Kran om isætning af både.

 

De datoer der er aftalt fremgår af sidste nyhedsbrev samt opslag på SKS’s​​ Facebook​​ side. De datoer der ar aftalt er forbeholdt​​ SKS-medlemmer.

Ove har kontakt med Kenneth i forhold til mulighed for yderligere datoer.

 

 

Pkt. 11Fastsættelse af dato for hjælpermiddag

 

lørdag d. 9. april kl. 18 – på cafe SeSa

Stig sender indbydelse til Bestyrelse, aktivitetsudvalg, havnebestyrelses smedlemmer, revisorer, webmaster​​ og ​​ junior instruktør.

 

 

Pkt.​​ 12 ​​​​ Næste bestyrelsesmøde

 

onsdag d. 5.4 kl. 19 i Junior huset

 

 

Pkt.​​ 13​​  Eventuelt

 

Hanne og Edna​​ kigger på mulig indretning af det/de nye lokaler.

 

Michael​​ tager til Sejl Sikkert Møde i Nyborg den 27.3 kl. 9, da John Holger er forhindret.

 

 

 

 

 

 

 

Som hørt af Lene og Edna

Referat fra SKS bestyrelses møde​​ 15/11 2021

 

 

 

Fraværende: Ole​​ C.​​ syg, Peter Bjørn​​ arbejdsramt..

 

1. Formanden​​ skal til møde med kommunen 30/11​​ 2021 vedrørende reparation af​​ hullerne​​ i gruslaget​​ på Søhesten.

 

2.​​ Der er planlagt opsætning af nye el-standere på broerne, således at der skal være​​ 1 stik​​ til hver​​ båd​​ i 2022. ​​ Betalings service skulle også komme​​ til at virke igen.​​ Nærmere​​ herom senere fra havnen.

 ​​ ​​ ​​​​ 

3. Klubbens økonomi ser stadig fin ud.

 ​​ ​​ ​​​​ Medlemstal pr. dags dato er​​ 376 medlemmer + juniorer.

 

4. Skolebåden er på land​​ og lukket af med en ældre overdækning.

5. Klubhus​​ byggeriet forventes afsluttet 28/01-2022.​​ Det​​ forventes,​​ at der brydes igennem​​ 

 ​​ ​​ ​​​​ til gennemgangen​​ til 1. salen​​ 13/12 2021​​ og til det nye køkken den 03/01-2022.

​​ 

6. Det​​ fastholdes, at klubarrangementer stadig kun er for vores medlemmer.

 ​​ ​​ ​​ ​​ ​​ ​​ ​​ ​​ ​​ ​​ ​​ ​​​​ 

7. Der​​ skal holdes​​ møde i Ishøj Sejlklub omkring Junior samarbejdet tirsdag den 23.11​​ kl. 1900.

 ​​ ​​ ​​​​ For SKS deltager Ove Nielsen, John Roylund og Stig​​ Førsting

8.​​ Årets SKS Generalforsamling er sat til 1.marts 2022. Nærmere tilgår.

 ​​ ​​ ​​ ​​ ​​ ​​ ​​ ​​ ​​ ​​ ​​​​ 

9.​​ Valg af årets SKS’er​​ blev drøftet. Den pågældende vil blive hyldet på generalforsamlingen i​​  ​​​​ 

 ​​ ​​ ​​​​ marts.​​ 

 

10. Næste møde den 3.12.21 kl. 1800 i juniorhuset

 

​​ 

 

Referent: Søren Tipsmark

 

Referat fra bestyrelsesmøde i SKS

Mandag den 13. september 2021 i Cafe SESA kl. 1800

 

Pkt. 1 Konstituering af bestyrelse

Bestyrelsen konstituerede sig således:

Formand Stig Førsting

Næstformand Ove Nielsen

Kasserer Linda Clausen

Sekretær og sejlerinstruktør Søren Tipsmark

Ad Hoc Peter Bjørn Hansen

Ad Hoc Henrik Friislund

Webmaster Bo Anttilainen

 

 

Pkt. 2Aktiviteter i sensommer og efterår.

Rejsegilde, datoen foreligger endnu ikke

Bustur til skovtårnet 30. oktober 2021

Standerstrygning med frokost 6. november 2021

 Julefrokost 27. november 2021

 

Pkt. 3​​  Orientering fra formanden

Orientering om møder med kommunen, vedrørende tilbygning til vores klubhus.

Pkt.4​​  Orientering fra kassereren​​ 

Medlemstal 403

 Økonomien er fortsat god

 

Pkt.5Orientering fra​​ sejlerskolen

Dieselpumpen er blevet hjemme renoveret og klar til montering.

 

 

 

Pkt.6Status på generalforsamling

Alle bestyrelsesmedlemmer blev genvalgt.

 

Pkt.7Udvidelse af klubhus

SKS søger yderligere økonomisk tilskud fra Folkeoplysningsfonden.

Pkt.8Nyt fra havnen

Repræsentantskabsmøde ​​ 22/09 21

Stig indkalder Havnebestyrelsesmedlemmer og repræsentanter til​​ 

formøde til repræsentantskabsmødet den 21.09.2021

 

Pkt. 9 ​​  Næste bestyrelsesmøde​​ 

13/10 – junior huset kl. 18

Pkt. 10 ​​  Eventuelt

Ishøj Sejlklub afholder Dueligheds undervisning. ​​ 2-3 pladser ledige.

 

Ref. Søren Tipsmark

 

Referat af​​ SKS bestyrelsesmøde​​ 

onsdag den 4. august 2021 kl. 18.00 i juniorhuset.

Deltagere.

Bestyrelsen: Stig Førsting, Henrik Friislund, Søren​​ Tipsmark,​​ 

Linda Clausen og​​ John Holger Sørensen.

Aktivitetsudvalget: Michael Toft og Marianne Toft

Afbud: Ove Nielsen, Hanne Nielsen og Edna Kaspersen

Pkt. 1. Nyt fra formanden.​​ Intet nyt.

Pkt. 2. Nyt fra kassereren. ​​​​ Økonomien har aldrig været bedre

Pkt. 3 ​​​​ Nyt fra​​ Skolebåden.​​ En elev, plus Rene og Maria på deres båd.  ​​​​ 

Pkt. 4. Aktiviteter i efteråret. ​​​​ Henset til nedsat​​ køkken kapacitet i Kabyssen kan Rene ikke påtage sig at lave mad til fødselsdagsfesten.

Der er i stedet truffet aftale med CAFE SESA, så festen holdes i​​ 

CAFE SESA’s festlokaler.​​ 

Stig fremlagde budget for festen.​​ 

 

Sejltur til vores venskabshavn Klagshamn 3.-5. september 2021.  ​​ ​​ ​​ ​​ ​​ ​​ ​​ ​​ ​​ ​​ ​​ ​​ ​​ ​​ ​​ ​​ ​​ ​​ ​​ ​​ ​​ ​​ ​​ ​​ ​​ ​​ ​​ ​​ ​​ ​​ ​​ ​​ ​​ ​​ ​​ ​​ ​​ ​​ ​​ ​​ ​​ ​​ ​​​​ 

 

Pkt. 5. Udvidelse af klubhus (økonomi og tidsplan). ​​ ​​ ​​ ​​ ​​ ​​ ​​ ​​ ​​ ​​ ​​ ​​​​ 

Tidsplanen​​ er desværre endnu engang blevet rykket p.g.a. nedsat aktivitet i sommerperioden. Ny afleveringsdato er 17. januar 2022.

 

Pkt. 6. Forberedelse af generalforsamling.​​ Bestyrelsen​​ træffer beslutning om, hvem der skal erstatte Stig Førsting i havnebestyrelsen, der ikke modtager genvalg. ​​ ​​ ​​ ​​ ​​ ​​ ​​ ​​ ​​​​ 

 

 

Pkt. 7. Fastsættelse af dato for næste møde. ​​  ​​ ​​ ​​ ​​ ​​ ​​ ​​ ​​ ​​ ​​​​ 

Mandag 13 sept. kl. 18.00 i CAFE SESA  ​​ ​​ ​​ ​​ ​​ ​​ ​​ ​​ ​​ ​​ ​​ ​​ ​​ ​​ ​​ ​​ ​​ ​​ ​​ ​​ ​​ ​​ ​​ ​​ ​​ ​​ ​​ ​​ ​​ ​​ ​​ ​​​​ 

Pkt. 8. Nyt fra havnen.​​ Havnen har ansat Heidi Lindquist som assistent på havnekontoret på 30 timer om ugen.

Heidi​​ skal primært passe forkontoret.​​ 

 

Pkt. 9.​​ ​​ Eventuelt. ​​  ​​​​ 

Intet

Mødet sluttede kl. 2000

Referent: Søren Tipsmark

 

Referat fra​​ bestyrelsesmøde i SKS

tirsdag den 15. december 2020 i juniorhuset kl. 1800.

 

Pkt. 1​​  Orientering fra formanden

 Stig fraværende med afbud. Intet nyt. Der skulle udkomme et nyhedsbrev​​  inden jul.

Pkt. 2​​  Orientering fra kassereren​​ 

 382 medlemmer. Økonomi ser fin ud.

Pkt. 3 Orientering fra sejlerskolen

 Skolebåden er pakket ind og står på land. Større tætningsarbejde forestår.

Pkt. 4 Fastsættelse af dato for generalforsamling

 Hallen forsøges bestilt i starten af marts 2021

Pkt. 5 Udvidelse af klubhus

Orientering fra sidste møde med kommunen.

Pkt.6. Fornyelse af kontrakt for Kabyssen.

Udsat til Stig er klar igen. Ove holder et orienteringsmøde om byggeriet​​  med Rene , i morgen.

Pkt.7. Nyt fra havnen (havnebestyrelsen)

Ny Havnefoged pr. 15-01-2021. Frank Carlsen.​​ 

Pkt.8. ​​  Låsekassen på døren til klubhuset skal skiftes

Ove ser på sagen i morgen.

Pkt. 9. ​​  Skal påhængsmotoren i juniorhuset sælges

Ja, John Holger sætter det i drift, via SKS facebook

Pkt. 10 Næste bestyrelsesmøde​​ 

Tirsdag 12 jan. 2021 kl. 19.00

Pkt. 11 ​​  Eventuelt

 intet at bemærke.

 

Referat fra​​ bestyrelsesmøde i SKS

onsdag den 4. november 2020 i juniorhuset kl. 1900.

 

Pkt. 1.​​  Orientering fra formanden

Afbud. Henrik. Ellers intet nyt.​​ 

Pkt. 2.​​  Orientering fra kassereren​​ 

Intet nyt.

Pkt. 3. Orientering fra sejlerskolen

Skolebåden​​ er sat på land, mangler lidt vinterklargøring.

Pkt. 4. Aktiviteter i resten af 2020/2021

Stander​​ tages ned​​ på lørdag,​​ ved bestyrelsens foranledning.​​ 

Julefrokosten og nytårskur er​​ desværre aflyst​​ i år . Pga. Covid- 19​​  situationen.

Pkt. 5. Udvidelse af klubhus

Ekstra ordinær generalforsamlingen gik rigtig godt. 31 mødt.

 Skrivelse til kommunen samme aften. ​​ Vi forventer at blive indkaldt til​​  møde med Kommunen snarest.

Pkt.6. Fornyelse af kontrakt for Kabyssen.

Møde med Rene.​​ Indeksregulering af husleje. Kontrakten kører således​​  videre. Klubpriser justeres. Åbningstider reguleres med bestyrelsen årligt,​​  pr.1.september.​​ 

Pkt.7. Nyt fra havnen (havnebestyrelsen)

Fornyelse i havnebestyrelsen, 5 nye personer ud af 9. ​​ Ole Kaspersen SKS​​  er blevet ny Formand.

Pkt.8. ​​  Næste bestyrelsesmøde​​ 

15.dec kl. 18.00

Pkt. 9. ​​  Eventuelt

Intet.

 

Referat fra​​ bestyrelsesmøde i SKS

Onsdag den 30. september 2020 i juniorhuset kl. 1900

 

Pkt. 1​​  Orientering fra formanden

Intet.

Pkt. 2​​  Orientering fra kassereren​​ 

Økonmi stadig meget fin.

Pkt. 3 Orientering fra sejlerskolen

Ingen sejlads de sidste​​ 14 dage.

Pkt. 4 Evaluering af fødselsdags arrangementer

​​ Petanque, grill og godt​​ festarrangement.​​ Flere emner debatteret under​​  dette​​ punkt.

Pkt.5 Aktiviteter i resten af 2020

24/10 Helsingør maritime museum og frokost i ​​ Nivå havn.​​ Senest 18/10

 Standerstrygning 7/11. kl.13  ​​​​ tilmelding senest 31/10

 Julefrokost 28/11 kl.13  ​​​​ tilmelding senest 21/11

Pkt. 6 Udvidelse af klubhus

Stadig intet nyt fra Kommunen.

Pkt.7. Fornyelse af kontrakt for Kabyssen

Udvalg til kontrakt : Stig, Ove, Bo.

Pkt.8. Nyt fra havnen (repræsentantskabsmødet)

Rep. Møde mandag ​​ 28 sep. ​​ Kim afgået fra Havnebestyrelsen, og​​ 

 Ole Kaspersen​​ og Jens Lind​​ valgt til Havnebstyrelsen, Jannie Vangebo​​  fra SBL.​​ Og Gert Brødsgaard fra Ishøj Sejlklub valgt som suppleanter.​​  Konstitueings møde​​ i Havnebestyrelsen ​​ bliver 14 /10​​ .

Pkt.9. ​​  Næste bestyrelsesmøde​​ 

04/11 kl. 19 i juniorhuset

Pkt. 10. ​​  Eventuelt

Intet.

Referat​​ bestyrelsesmøde i SKS

Onsdag den 16. september 2020 i juniorhuset kl. 1900

 

Pkt. 1​​  Orientering fra formanden

Blomster​​ sendt​​ til Anne,​​ fra klubben.

Pkt. 2​​  Orientering fra kassereren​​ 

Fortsat sund økonomi.

Pkt. 3 Orientering fra sejlerskolen

intet nyt.

Pkt. 4 Gennemgang af planlagte aktiviteter på fødselsdagen

Festen ​​ starter kl. 17, ​​ (servering og musik). Slut kl. 22​​ 

 Øvrig​​ logistik gennemgået. ​​ Bo levere mund bind til alle.

 Indkøbsliste gennemgået og justeret.​​ 

Pkt.5 Aktiviteter i resten af 2020

Udflugt til Helsingør Søfarts museum og Frokost i Nivå havn.

 Afgang kl. 09.30 Husk sprit og mundbind. ​​ Retur kl. 15.30

 Pris: 250,-​​ pr. pers.​​ Egenbetaling. Børn​​ JF medlemmer​​ – 100,-

Tilmeldingsfrist 19 oktober.

Pkt. 6 Udvidelse af klubhus

Intet nyt fra kommunen.

Pkt.7. Fornyelse af kontrakt for Kabyssen.

Udvalg :  ​​​​ Stig, Ove og Bo​​ 

Pkt.8. Nyt fra havnen

Rep. Møde 28 sep.​​ 

Pkt.9. ​​  Næste bestyrelsesmøde​​ 

30 Sep. kl.19 Juniorhus

Pkt. 10. ​​  Eventuelt

5 brikker til Klagshamn omkodet, og klar​​ til brug.

 

Referat fra bestyrelsesmøde i SKS

Mandag den 17. august 2020 i juniorhuset kl. 1900

 

Pkt. 1 Orientering fra formanden

Ældresagen besøger havnen på fredag. Stig tager teten på den.

Linda har overtaget Stigs PC.

Pkt. 2 Orientering fra kassereren

Mange nye medlemmer, nyt tal 389.

Pkt. 3Orientering fra sejlerskolen

2 elever er snart godkendt til leje at skolebåden. Damehold onsdag og  tirsdag starter op igen.

Pkt.4Aktiviteter i resten af 2020

Klubmesterskab sejlads og Petanque. SKS Festen Afholdes med    maks. 60 personer.

Udflugt 24 okt. til Helsingør Troels Kløvedal udstilling. Afgang Kl. 09.30

frokost på Nivå havn. Pris 250,- ​​ junior medlemmer halv pris.

Standerstrygning lør.7 nov.

Pkt. 5Udvidelse af klubhus

Intet svar fra kommunen, på vores tilbud.

Pkt.6.Fornyelse af kontrakt for Kabyssen (åbningstider)

01/12 2020. ​​ Stig og Ove tager ​​ kontakt 

Pkt. 7.Nyt fra havnen

Sidste Servicemeddelelse fra Havnekontoret, er udsendt med dementi.

Pkt.8. SKS medlems betingelser

Bo fremfører en problematikker vedr. familie medlemskab, med fl.

Pkt. 9.Næste bestyrelsesmøde

16 sep. kl. 19 i Junior huset.

Pkt. 10. ​​  Eventuelt

I.A.B

 

 

Referat fra bestyrelsesmøde i SKS

Mandag den 20. juli 2020 i juniorhuset kl. 1900

 

Pkt. 1 Orientering fra formanden

 Mundtlig orientering om diverse. Bl.a. Opsættelse af regnvands måler for Ishøj  Forsyning. Bestyrelsen godkender opsættelse på Juniorhuset.

Pkt. 2 Orientering fra kassereren

Moms udsat til marts 2021(staten).

Fin økonomi. Stigende medlemstal til 360.

Pkt. 3Orientering fra sejlerskolen

2 dame hold og1 herre hold ​​ 9 personer.

Pkt.4Nyt fra havnen

Mundtlig orientering fra Havnebestyrelsesmøde i dag.

 Havnens Petanque bane indvies Søndag 2/8 kl.14.00(Ved Søhestens slæbested).

Pkt. 5Udvidelse af klubhus

Afventer Kommunens svar på økonomi vedrørende tilbygning.

Pkt.6.Salg af optimist-joller

3 joller tilbage. Ikke værdige til salg, kasseres derfor. 

Pkt. 7.Aktiviteter i sensommer og efterår.

Fødselsdagsfest 19 sep. Telt med lys og varme. Tilmeldings frist 28/8 Rene står for  maden.

 Tur til Klagshamn 7-9 August 2020.

Beslutning om udflugt træffes på næste bestyrelsesmøde. Oktober

Standerstrygning 7 nov. kl. 13

28 nov. Julefrokost egenbetaling 150,- kl. 13

Pkt.8. ​​  Næste bestyrelsesmøde

17. august juniorhuset kl. 19

Pkt. 9. ​​  Eventuelt

 

Referat fra bestyrelsesmøde i SKS

Onsdag den 19. februar 2020 i SKS - Juniorhus kl. 1900

 

Pkt. 1Orientering fra formanden

Medlemsliste fra havnekontor modtaget.

Pkt. 2  Orientering fra kassereren

Økonomien ser fortsat fin ud.

Pkt. 3 Forberedelse af generalforsamling

46 tilmeldte til spisning, Mørbrad gryde.

  Dir. forslag Ole K.

Pkt.4Jury til fotokonkurrence

Ingen billeder.

Pkt.5Aktiviteter frem til fødselsdags weekend.

Musik til fødselsdagsfest, på plads.

Sikkerhedskursus, (standerhejsning og påskefrokost( 150,-))

AK. Udvalg sætter menuen med Rene.

Kr. himmelfart turen: Lomma 21-24 maj

 ​​ ​​ ​​ ​​ ​​ ​​ ​​ ​​ ​​ ​​ ​​ ​​ ​​ ​​ ​​ ​​ ​​ ​​​​ pinseturen :  ​​​​ 29 maj – 1 juni Klagshamn

Foredrag med jord omsejlere ​​ jan. 2021 (Ove tovholder).

Pkt. 6.Nyt fra havnen

Eks. ord. Rep. Møde. Bestyrelsen fortsætter.

Pkt.7.Ombygning af klubhus

Svarskrivelse ang. afslag på ombygnings forslag til kommunen.(Ove).

Pkt. 8.Udskiftning af hoveddør og lås

Der følges op på problemet (12 uger).

Pkt. 9.Renovering af rækværk omkring terrassen

Med på næste best.møde. Forventes at lave opmålinger her.

 

Pkt. 10.Salg af optimist-joller

intet nyt

Pkt. 11. ​​  Næste bestyrelsesmøde (3. marts kl.1700-1800)

Pkt. 12. ​​  Eventuelt

  JHS.  ​​​​ Øl smagning – ​​ ca. 8 slags. Med historie til. 

Forslag efterår 2020.

 

Referat fra bestyrelsesmøde i SKS

Torsdag den 9. januar 2020 i SKS-Juniorhus kl. 1900

 

Pkt. 1Orientering fra formanden

1 st. halvårs arrangementer er kalender fastsat.

Pkt. 2  Orientering fra kassereren

 Gennemgang af årsregnskabet. +4.600,-

budget for 2020.

Pkt. 2aGodkendelse og underskrift af årsregnskab.

Pkt. 3 Forberedelse af dokumenter til generalforsamling

 Gennemgået klar til udsendelse 1 feb.2020

Pkt. 4Nyt fra havnen

intet nyt.

Pkt. 5Ombygning af klubhus

Afventer svar fra Borgmesteren.

Pkt. 6Udskiftning af hoveddør og lås

Afventer stadig ny dør

Pkt. 7Renovering af rækværk omkring terrassen

10.000,- afsat i budgettet

Pkt. 8Salg af optimist-joller

Afventer afhentning

Pkt. 9  ​​​​  Næste bestyrelsesmøde

19 feb. 2020 i Juniorhus  ​​​​ kl. 19.00

Pkt. 10  Eventuelt

Udmeldelses procedure sendes ud med oktober nyhedsbrev(formanden).