Sydkystens sejlklubs nyhedsbrev 21. april 2021

Kære Medlemmer
Det er utroligt så hurtigt, som situationen ændrer sig. Den indledning som jeg havde lavet, da jeg startede dette nyhedsbrev i går kan ikke bruges i dag.
Det skyldes, at vi nu ved, at Ishøj i dag åbner op for det kulturelle liv, herunder restauranter og forretninger. Forsamlingsrestriktionerne er også hævet, således, at vi nu kan mødes op til 10 personer indendørs og 50 udendørs.
Hvornår Kabyssen åbner ved vi ikke endnu, men tag et kig på Kabyssens hjemmeside. Her vil man formentlig kunne finde svaret.

Hvad betyder det for klublivet og de arrangementer vi nu kan gennemføre:

Standerhejsning vil blive afholdt den 1. maj 2021 kl. 1300 ved klubhuset med efterfølgende traktement af pølser, øl, vand eller vin der er gratis og kun for medlemmer af SKS.

HER

senest den 25. april 2021.

Da vi kun må samles 50 personer udendørs er tilmelding nødvendig. Såfremt flere end 50 medlemmer melder sig vil forsamlingen blive delt i 2 dele, således at første hold samles kl. 1300 og andet hold samles kl. 1400. Der vil selvfølgelig tilgå besked om, hvem der er på henholdsvis hold 1 og 2.

Normalt afholder vi i slutningen april et ”Sejl sikkert” foredrag med en instruktør fra Sejl Sikkert. Det vil også ske i år, men online.
Foredraget vil finde sted den 27. april 2021 kl. 1900.

Karsten Pennov vil være aftenens instruktør.
Han skriver:
”Hvis vi er heldige - og hvorfor skulle vi ikke være det - skal deltagerne bare trykke på linket. De kommer så ind i et virtuelt “waiting-room”, hvorfra jeg som “host” trykker dem ind til selve mødet.
Det kan jo godt tage lidt tid at få alle med, men sådan må det så være!

DELTAG HER

Jeg vil gennemgå de to SEJLSIKKERT-APPS - og demonstrere check af oppustelig redningsvest. Også tale (lidt) om forskellige vestetyper”.

Jeg vil bringe en reminder på facebook dagen før mødet. Husk at have Jeres redningsvest klar til mødet, så I kan få checket, at den er klar til sejlsæsonen.

Vi skal selvfølgelig også ud og sejle. Der vil blive arrangeret en tur til Kristi Himmelfart 13. – 15. maj, hvorhen er endnu ikke bestemt.
Pinseturen til vores venskabshavn Klagshamn vil finde sted
Den 22.-24 maj.
Når disse arrangementer er på plads, vil I få nærmere besked i mit næste nyhedsbrev, men sæt allerede nu kryds i kalenderen.

Vores generalforsamling, som vi normalt afholder i februar/marts vil på grund af Corona restriktionerne blive afholdt enten den 24. eller 31. august 2021.
Datoen afhænger af, hvornår vi kan få et lokale, der kan rumme de mange medlemmer, som vi forventer, vil deltage.
I forbindelse med indkaldelsen til generalforsamlingen vil I modtage et medlemskort.

Jeg håber, at så mange som muligt af Jer, vil deltage i vores arrangementer.