Sydkystens Sejlklubs nyhedsbrev august 2020

Efter en god start på sommeren i juni måned med temperaturer på op mod 30 grader faldt temperaturen desværre til under 20 grader ledsaget af meget vind, som holdt mange i havn. Juli måned går over i historien som den koldeste i mange år. Heldigvis skete der noget med temperaturen i august, idet den steg til mellem 25 og 30 grader, så man må sige, at der blev rettet op på den kolde juli. Mange havde nok tænkt, at nu var sommertogtet slut for i år, men det varme vejr og sol fik mange på vandet igen.
Der skete også det positive, at Danmark åbnede op for det sydlige Sverige, så vi igen kunne besøge vore venner i Klagshamn uden at skulle i karantæne efter hjemkomst.
Det blev der rådet bod på i weekenden 7.- 9. august, hvor 13 både og 25 SKSér fejrede gensynet med Klagshamn.

Nu ser vi frem mod årets højdepunkt, som er SKS fødselsdag, den fejrer vi

lørdag den 19. september 2020

Af hensyn til afstands kravene for Corona, har vi besluttet i lighed med sidste år at leje et telt af samme størrelse (100 personer) med gulv og varme.
Thomas Christiansen har igen i år lovet at levere varmen.

Det bliver et brag af en fest, hvor alt er inklusive og jeg kan allerede nu løfte sløret for menuen:

Forret: Hvidvinsdampet laks serveret på en bund af sprød salat og skaldyrsdresssing

Hovedret: Helstegt oksemørdrad svøbt i bacon. Hertil serveres grøntsagsratatouille og 2 slags kartofler og 2 slags sovs (portvins- og bearnaisesovs).

Dessert: 2 stk. pandekager med hindbærpure og 2 slags is.

Kaffe: Med avec: cognac, rom, baileys og chokolade

Drikkevarer: Rødvin / hvidvin / øl og vand ad libitum hele aftenen.
Musiker Erik Stevns vil stå for den musikalske underholdning, såvel under middagen, som senere på aftenen, når der skal spilles op til dans.

Prisen bliver så lav som kr. 300 alt inklusive per person og kun for medlemmer, da SKS yder et stort tilskud til festen.

Tilmelding kan ske

HER

VIGTIGT: Af hensyn til arrangementets størrelse, har det vist sig nødvendigt at sætte sidste tilmelding til lørdag den 5. september 2020.

Deltagerantallet har vi fastsat til 60 medlemmer af hensyn til, at afstandskravet på 1 meter kan overholdes.
Der vil være sprit på alle borde, som skal benyttes, både når I forlader bordet og når I returnerer.

Lørdag formiddag afholder vi SKS-fødselsdags kapsejlads.
Tilmelding til og plan for kapsejladsen fremgår af invitationen på hjemmesiden.
Kapsejladsen​​ slutter​​ senest kl. 14.00 og afsluttes med molebajere, pølser og hyggeligt samvær i festteltet ved SKS´s klubhus, ​​ hvor der​​ også​​ vil være SPRIT til udvortes brug. BRUG DEN FOR VORES SKYLD!

Alle SKS-medlemmer er selvfølgelig velkommen til at deltage i arrangementet efter kapsejladsen. Tilmelding senest lørdag den 12. september 2020 er nødvendig af hensyn til indkøb

HER

Da vi på grund af Corona højst må være 60 i teltet, vil medlemmer udover de 60 være nødt til at forblive uden for teltet, men der vil være pølser og øl/vand til alle tilmeldte.

1. Noter i kalenderen
Udflugt til Søfartsmuseet i Helsingør (Troels Kløvedal-udstillingen)
med efterfølgende frokost på Nivå havn lørdag den 24. oktober 2020.

Standerstrygning: Lørdag den 7. november 2020 kl. 1300
Julefrokost: Lørdag den 28. november 2020 kl. 1300