Sydkystens Sejlklubs nyhedsbrev juli 2019

Efter en lidt langsom start på sommeren, hvor vi oplevede meget vind, som for mange sejlere har betydet flere dage i samme havn, har sommeren nu taget en drejning til det bedre. Uge 30 ser ud til at blive helt fantastisk med temperaturer op mod de 30 grader.

Af sejleraktiviteter vil vi igen i år prøve, om vi kan lave en sensommertur til Flakfortet den 1. weekend i september. Mere herom i mit næste nyhedsbrev.
Det har været sat i kalenderen de 2 sidste år, men vejret har desværre ikke været med os. Så alle gode gange 3, det lykkes måske i år.

Som så mange andre foreninger er vi nu også kommet på Facebook.
Det er en lukket gruppe kun for medlemmer. Du skal på Facebook søge på
”Sydkystens Sejlklub”, hvor du som medlem kan anmode om at blive optaget.

Årets højdepunkt bliver selvfølgelig vores 40 års jubilæum.
I skrivende stund nærmer vi os 60 tilmeldinger og der er stadig plads til flere.
Det bliver et brag af en fest og jeg kan allerede nu løfte sløret for menuen:

Forret:
Røget norsk laks med sommersalat.

Hovedret:
Sødmælks kalvefilet med nye kartofler, årstidens grøntsager og rødvinssauce.

Dessert:
Kabyssens desserttallerken med kage, is og friske bær.

SKS 40 års jubilæum
bliver fejret fredag den 13. og lørdag 14. september 2019.
Festlighederne starter med en reception fredag mellem kl. 14 og kl. 17 for medlemmer og særlig indbudte gæster. Der vil under receptionen blive musikalsk underholdning med gruppen MISS-LYD der spiller ”IRSK FOLKEMUSIK”.
Lørdag formiddag afholder vi SKS fødselsdags kapsejlads, hvor vi forventer at sejle om attraktive sponsor præmier. Tilmelding hertil udsendes i august.

Højdepunktet bliver lørdag aften, hvor vi holder jubilæumsfesten.

Vølunds musik vil stå for den musikalske underholdning, såvel under middagen, som senere på aftenen, når der skal spilles op til dans.

Alle aktiviteterne vil finde sted i et telt med ”varme og gulv” til ca. 100 personer.
Der skulle således være plads til alle de medlemmer, der ønsker at fejre jubilæet sammen med os.
Det vil blive en fest, hvor alt: Velkomstdrink, menu, drikkevarer ad libitum hele aftenen, kaffe med avec og sødt er inkluderet i den lave pris af
Kr. 250,- per person og kun for medlemmer.
Tilmelding kan ske på hjemmesiden HER.
VIGTIGT: Af hensyn til arrangementets størrelse, har det vist sig nødvendigt at flytte sidste tilmelding til tirsdag den 20. august 2019
og ikke som nævnt i et tidligere nyhedsbrev den 30. august 2019.
Detaljeret plan for weekendens øvrige aktiviteter kommer i et nyhedsbrev i august.
Til sidste vil jeg ønske jer en forhåbentlig fortsat god sommer.