Sydkystens Sejlklubs nyhedsbrev juni 2019

Vi er nu godt inde i juni, hvor vi har afviklet 3 klubsejladser:
Turen til Køge i store Bededagsferien blev desværre aflyst p.g.a. dårligt vejr, men arrangementet blev flyttet til om lørdagen, hvor vi grillede og hyggede os ved juniorhuset.
Turen til Lomma til Kristi Himmelfart blev ikke helt som planlagt. Dem der tog af sted før Kristi Himmelfart nåede Lomma. De øvrige kom først af sted fredag p.g.a. dårligt vejr. På skippermødet blev det besluttet at sejle til Køge i stedet.
Pinseturen forløb helt som planlagt 11 både deltog. Vejret var ok, så de planlagte fritidsaktiviteter som spil og vandreture blev gennemført. Lørdag aften var der middag sammen med vores svenske venner.
Alle sejlture forløb godt for alle. Alle kom godt hjem uden uheld, hvilket ikke mindst skyldes, at vi i SKS sætter sikkerheden højt, når vi sejler.

Ishøj Kommunes Sankt Hans fest på Ishøj Tange søndag den 23. juni 2017.

Festen starter kl. 1800 ved SKS juniorhus, hvor grillen vil være tændt. Drikkevarer sørger SKS for, men I sørger selv for det kulinariske.

Programmet for Sankt festen på Ishøj Tange er:
Kl. 19.15 Ørehængerne spiller op
Kl. 2045 Under Bøgen (østjysk Gnags kopi) spiller op
Kl. 2145 Ishøjs Borgmester Ole Bjørstorp holder båltale
Kl. 2200 Bålet tændes og midsommervisen synges
Kl. 2215 Under Bøgen spiller op igen
Kl. 2310 Festfyrværkeri, leveret af Strandparken I/S
Kl. 2400 Tak for i aften.

Af hensyn til indkøb skal I senest tirsdag den 18.06 meddele mig, om I deltager på
email: www.formand@sydkystenssejlklub.dk

Lad os krydse fingre for, at Sankt Hans ikke bliver så tør som sidste år, hvor både bål og fyrværkeriet blev aflyst.

SKS 40 års jubilæum

bliver fejret fredag den 13. og lørdag 14. september 2019.

Festlighederne starter med en reception fredag mellem kl. 14 og 17 for medlemmer og særlig indbudte gæster. Der vil under receptionen blive musikalsk underholdning med en gruppe der spiller ”IRSK FOLKEMUSIK”.

Lørdag formiddag afholder vi SKS fødselsdags kapsejlads, hvor vi forventer at sejle om attraktive sponsor præmier. Tilmelding hertil udsendes i august.

Højdepunktet bliver lørdag aften, hvor vi holder jubilæums festen.
Vølunds musik vil stå for den musikalske underholdning.

Alle aktiviteterne vil finde sted i et telt med ”varme og gulv” til ca. 100 personer.
Der skulle således være plads til alle de medlemmer, der ønsker at fejre jubilæet sammen med os.
Det vil blive en fest, hvor alt: Velkomstdrink, menu, drikkevarer ad libitum hele aftenen, kaffe med avec og sødt er inkluderet i den lave pris af

Kr. 250,- per person og kun for medlemmer.

Tilmelding kan ske på hjemmesiden

HER

VIGTIGT: Af hensyn til arrangementets størrelse, har det vist sig nødvendigt at flytte sidste tilmelding til tirsdag den 20. august 2019
og ikke som nævnt i et tidligere nyhedsbrev den 30. august 2019.

Detaljeret plan for weekendens øvrige aktiviteter kommer i et nyhedsbrev i august.
Til sidste vil jeg ønske jer en forhåbentlig lige så god sommer som sidste år.
Stig Førsting
Formand for SKS