Sydkystens Sejlklubs nyhedsbrev oktober 2019.

Nu hvor sejlsæsonen for de fleste er ved at være slut, kan vi se tilbage på en tilfredsstillende sommer, måske ikke helt så god som sidste år, men langt bedre end 2017. Dog havde vi en periode i begyndelsen af juli, hvor der i over en uge blæste en hård vind til kuling fra nordvest, som gjorde sejlads i Kattegat næsten umulig.
Vi har nu passeret jævndøgn, som betyder, at sommeren er slut og alligevel er temperaturen i disse dage omkring 16-18 grader, så vejret kan ikke få skylden for ikke at tage en sidste sejltur i år, inden båden skal på land eller klargøres til at overvintre i vandet.
Vores 40 års jubilæum står for mig som det største / bedste og vigtigste arrangement i min tid som formand. Der skal herfra lyde en stor tak til alle, såvel dem der var med til at arrangere jubilæet, samt alle jer der mødte op og deltog i festlighederne.
Resten af året har vi følgende arrangementer:
  • Standerstrygning lørdag den 2. november 2019 kl. 1300 med efterfølgende frokost, som er gratis for medlemmer. Tilmelding er ikke nødvendig.
  • Årets julefrokost finder sted lørdag den 30. november 2019 kl. 1300 i klubhuset. Her skal vi nyde Kabyssens julebord med alle dets lækkerier. Hertil øl/vand/vin og snaps. Til kaffen cognac/bailey og chokolade. Alt dette for den lave medlems pris af kr. 150,- per person og kun for medlemmer. Tilmelding og betaling som sædvanlig

HER

Tilmelding senest fredag den 22. november 2019.

• Det nye år 2020 starter vi i lighed med tidligere år med en nytårskur
lørdag den 4. januar 2020 kl. 1400. Arrangementet er gratis og kun for medlemmer, men af hensyn til indkøb er tilmelding nødvendig.

HER

Tilmelding senest fredag den 27. december 2019.

Jeg håber også, at I vil møde talstærkt op til årets sidste ovennævnte arrangementer, så vi dels kan slutte året, samt starte det nye år på en god måde.

Stig Førsting /formand for SKS