Nyhedsbrev for Sydkystens Sejlklub marts 2024

Foråret nærmer sig og aktiviteten på havnen er stigende. Det er den også i SKS.
Generalforsamlingen er vel overstået. Stig Førsting trak sig efter 9 år på posten som formand, og undertegnede blev valg som ny formand for SKS. Linda Clausen forsætter som kasserer, Torsten Koster, Bo Anttilainen og Ole Kaspersen blev nyvalg, Stig W. Jensen var ikke på valg. Den nye bestyrelse trækker i arbejdstøjet på onsdag, hvor konstitutionen finder sted.

Referatet fra generalforsamlingen bliver lagt på hjemmesiden i løbet af den kommende uge.
Traditionen tro, så afholder vi
Påskefrokost lørdag d. 30. marts kl. 13.
Prisen er 165 kr. pr. person, incl. mad, øl, snaps, sodavand, kaffe og lidt blødt og sødt til ganen.
Tilmelding senest søndag d. 24. marts HER.

En ny sæson står for døren. Forhåbentlig en god én af slagsen - med god tid til båden og livet på havnen - samt masser af godt vejr. Sejlsæsonen skydes i gang ved

Standerhejsningen d. 13. april kl. 12
Deltagelse i den efterfølgende frokost er gratis for medlemmer, men tilmelding er nødvendig - senest søndag d. 7. april HER.
Altsammen kreeret af aktivitetsudvalget med hjælp fra flere medlemmer.

I efteråret startede vi et nyt initiativ, som blev kaldt SejlSammen. Vi mødtes om torsdagen sidste på eftermiddagen i /ved klubhuset, og ad frivillighedens vej fordelte vi os med 3 – 4 personer i forskellige både; sejlede ud i et par timer og drak efterfølgende en ”afmønstrings”- øl eller -vand sammen. Ganske uforpligtigende og rigtig hyggeligt og opbyggeligt. Det fortsætter vi med. Alle er velkomne, men husk redningsvesten.

SejlSammen starter 18 april kl. 16.30 – 17.00

Foråret byder selvfølgelig på andre arrangementer og ture, bl.a. Pinsetur til Lomma og fest til St. Hans. Yderligere arbejdes der på et VHF-kursus med certifikat. Mere information følger i næste nyhedsbrev.

Michael Toft
Formand for SKS