Sydkystens Sejlklubs nyhedsbrev 13. oktober 2023.
Så oprandt dagen, hvor vi skulle fejre SKS fødselsdag nr. 44. Vejrudsigten var god, så vi forventede, at mange af vores medlemmer ville møde op til formiddagens aktiviteter. Formiddagen gik med afvikling at SKS mesterskab i stigegolf og petanque. Der blev fundet vindere i begge discipliner og billeder af begge vindere kan ses på SKS facebook side.

Efter konkurrencerne diskede John Holger op med grillstegte pølser og drikkevarer til de tilstedeværende medlemmer. Formiddagen startede overskyet, men sluttede i solskin.

Om aftenen var der fest i klubhuset. Aktivitetsudvalget havde pyntet op på bordene og Rene fra Kabyssen havde disket op med en lækker 3 retters menu. Vores musiker sørgede for den musikalske underholdning og der var i år mange, der vovede sig ud på dansegulvet.
Billeder fra festen kan ses på SKS facebook side.

Forestående aktiviteter:

Standerstrygning lørdag den 11.11 kl. 1300 ved klubhuset.

Der vil efter standerstrygningen være gratis frokost for klubbens medlemmer
tilmelding på SKS hjemmeside.
Sidste tilmeldingsfrist er søndag den 5. november 2023.

Nye medlemmer i 2023 er hermed inviteret til en orientering om SKS.
Orienteringen vil finde sted på 1. salen af klubhuset en time før standerstrygningen d.v.s. kl. 1200.

Jeg skal også minde om, at vi holder julefrokost lørdag den 25.11. kl. 1300.

Tilmelding og nærmere information i mit næste nyhedsbrev, men sæt allerede nu kryds i kalenderen.

I den sidste måned har nogle af os sejlet sammen torsdag aften. Vi er mødtes mellem 17.00 og 17.30, og fordelt os i forskellige både med 2 - 4 sejlere i hver båd. Det har været fint at prøve andre både og nye mandskaber, og alle har lært et og andet undervejs. Efterfølgende har vi hygget med en “Afmønstrings-øl” i en af bådene.

Når bådene er kommet på land, går vi over til “knapsejlads” - virtuel kapsejlads på Ipad.
For dem der kunne tænke sig at deltage i E-sejlads Virtual Regatta Inshore, bliver det om torsdagen kl. 19.00 i klublokalet.

Af øvrige aktiviteter kan jeg nævne, at der hver tirsdag er klubaften i Juniorhuset, hvor vi spiller dart, og en gang om måneden er der fællesspisning.

Jeg håber at se mange af Jer til vores arrangementer.