Sydkystens sejlklubs nyhedsbrev 14. juni 2023
Kære medlemmer.

Det er næsten for meget at forlange af sig selv, at man skal forlade det dejlige solrige og varme sommervejr, som nu har stået på i over 3 uger for at sætte sig ved computeren. Dog må jeg sige, at det er dejligt, at man kan krybe ind i skyggen for at køle lidt af.

Vi har allerede afviklet vores første sejler arrangement i pinsen, som med stor deltagelse gik til Lomma i Sverige. Vejret var jo fantastisk og det betyder jo næsten alt for arrangementets succes og en succes blev det, som også de mange billeder på facebook viste.

Kommende arrangementer:

Det er Sankt Hans aften
fredag den 23. juni 2023

Den starter som den plejer med, at vi tænder grillen ved juniorhuset kl. 1800. Som sædvanlig medbringer I selv det kulinariske til grillen. Drikkevarer behøver I ikke at tænke på, det vil SKS som sædvanlig være vært for. Af hensyn til indkøb bedes I tilmelde jer HER senest den 19. juni. Tilmelding er dog ikke en betingelse for at deltage.
Om Ishøj Kommune som i tidligere år vil afbrænde bål og fyrværkeri ved vi ikke på nuværende tidspunkt, men det vil så snart vi ved noget blive oplyst på vores Facebook side.

Fælles sejltur til Køge lystbådehavn
8. og 9. juli 2023

Lørdag vil der være fælles bytur til Køge by, hvor der bl.a. er torvedag. Et besøg i HUGO’s kælder, hvor man ud over lidt til ganen kan lytte til jazz musik.
Om aftenen vil der være fælles grill. Her medbringer I selv jeres mad, medens SKS er vært for de tilhørende drikkevarer. Af hensyn til indkøb bedes I tilmelde jer HER senest den 4. juli. Tilmelding er dog ikke en betingelse for at deltage.

Fælles sejltur til Klagshamn
19. og 20.august 2023

Lørdag vil der henover dagen være fælles aktiviteter, såsom stigegolf og petanque og om aftenen et fælles grill arrangement. Her medbringer I selv jeres mad, medens SKS er vært for tilhørende drikkevarer.
Søndag formiddag tager vi den sædvanlige gåtur gennem den dejlige natur til den lokale købmand, hvor der kan provianteres og købes is mm.
Af hensyn til indkøb bedes I tilmelde jer HER senest den 15. august.

SKS fødselsdag lørdag
den 17. september 2023

SKS har fødselsdag og det bliver med aktiviteter fra morgen til sen aften. Fra middag serverer vi pølser og drikkevarer ved juniorhuset. Aftenen vil slutte med et brag af en fest, hvor der vil være levende musik.
Det nærmere program for dagen får I, når vi kommer tættere på fødselsdagen, men sæt kryds i kalenderen nu!.

Vi ses på havnen og god sommer til jer alle.

Stig Førsting
Formand for Sydkystens Sejlklub

PS. Vi fortsætter med TOUR DE BÅD arrangementer, som startede med at Dan og Claus viste deres båd frem, samt bød på lidt kaffe og kage.
Søndag d. 18/6 som beskrevet på vores Facebook side holder Lene og Stig W. åben båd og viser den frem, hvilket sker på bro S4 plads 40 søndag d. 18.06 fra kl. 14.
Der vil blive afholdt lignende arrangementer i august og september.
Datoerne, som afhænger af vind & vejr, vil løbende blive annonceret på vores Facebook side.

Jeg vil også gøre opmærksom på vores sejlerskole, hvor vi tilbyder sejler undervisning enten i egen båd eller i klubbens skolebåd en scampi 30.
Henvendelse kan ske til vores sejler instruktør Søren Tipsmark mobilnr. 28144738.

Vi har nu fra Ishøj Kommune fået tildelt de første 50 dør-brikker, der giver adgang til vores dejlige klublokale. Disse kan købes af medlemmer der er interesseret for kr. 50,00.
Udlevering finder sted på følgende steder og tidspunkter:
18. juni mellem kl. 12 og 14 i klublokalet
20. juni mellem kl. 16 og 18 i juniorhuset
23. juni mellem kl. 16 og 18 i juniorhuset

Du skal medbringe SKS medlemskort og bedes betale med Mobile Pay.