Sydkystens Sejlklubs nyhedsbrev april 2019

Kære medlemmer,
Når vejrudsigten toner frem på fjernsynsskærmen kan vi alle se, at foråret er på vej. I den kommende weekend er jeg sikker på, der vil blive liv i havnen, da vejrmændene lover sol og højere temperaturer.
Der vil være vand i hanerne på havnen, så der er ingen undskyldning for ikke at komme i gang med båden.

Efter en vel overstået generalforsamling, hvor de bestyrelsesmedlemmer som var på valg blev genvalgt, er vi nu klar til at tage fat på de aktiviteter, som vi skitserede på generalforsamlingen. Referat fra generalforsamlingen kan ses på hjemmesiden.

I år falder påsken så sent, at vi holder standerhejsning og påskefrokost på samme dag.
Påskelørdag den 20. april 2019 kl. 1300.
Påskefrokosten vil bestå af:
Kabyssens påske buffet
hertil øl og snaps (linje akvavit)
herefter kaffe med avec og lidt til den søde tand.
Pris kr. 150,- per person
(frokosten er kun for medlemmer)

Tilmelding senest den 13. april og betaling som sædvanlig på SKS
hjemmeside HER

I mit sidste nyhedsbrev annoncerede jeg følgende: Turen går til

Køge i Store Bededags ferien 17. - 19. maj 2019.

SKS vil være vært ved drikkevarerne. Af hensyn til indkøb bedes I tilmelde jer senest
fredag den 10. maj 2019. Såfremt vejret ikke tillader sejlads, vil arrangementet blive flyttet til juniorhuset lørdag den 18. maj 2019 Kl. 1300.

Øvrige sejlture:

Lomma i Sverige fra den 30. maj til den 2. juni 2019

Konceptet vil være det samme som på vores øvrige fælles ture. I medbringer selv det kulinariske og SKS er vært ved drikkevarerne til måltiderne.
Dem der har en gummibåd skal tage den med, da vi en af dagene vil tage på en smuk sejltur op ad åen og finde et sted, hvor vi kan spise vores frokost.
Tilmelding senest den 24, maj 2019 af hensyn til indkøb.

Pinseturen til Klagshamn starter:
fredag den 7. juni og slutter mandag den 10. juni 2019

Vi håber selvfølgelig på, at vi igen kommer ud at sejle sammen og få nogle hyggelige stunder med forskellige aktiviteter. Der vil bl.a. blive arrangeret grill fredag-, lørdag- og søndag aften. Vi medbringer også forskellige former for udendørs spil.
Jeg forventer selv at afsejle fredag, men man er selvfølgelig velkommen til at komme på et senere tidspunkt. Drikkevarer til måltiderne skal der ikke tænkes på, de vil være på SKS regning. Vi tager lidt forskud på vores 40 års jubilæum med at servere bøffer til middagen lørdag aften, som vi holder sammen med vores svenske venner.
Af hensyn til indkøb vil jeg bede jer tilmelde jer på hjemmesiden. Tilmelding senest mandag den 3. juni 2019. Skulle det smutte med tilmeldingen, så kom alligevel.
Vi er nu færdige med udfærdigelse af vedtægter for udlån af vores skole/klubbåd.
Evt. interesserede kan henvende sig til enten Søren eller Ove.

Som noget nyt holder vi åbent hus i juniorhuset hver tirsdag fra 19-21, hvor dem der har lyst kan deltage i forskellige spil f.eks dart. Der vil også være mulighed for at købe øl/vand eller kaffe.

Vi har nu mulighed for at få en gratis HJERTESTARTER, idet alle de penge der bliver indsamlet ved Hjerteforeningens landsindsamling søndag den 28. april 2019 vil blive brugt til uddeling af hjertestartere.
Betingelsen er, at vi går 15 ruter her i Ishøj. D.v.s. at mindst 15 personer og gerne flere skal melde sig som indsamler. Så får vi en gratis hjertestarter installeret i en kasse med strøm og varme.
Tilmelding kan ske HER og senest mandag den 7. april 2019 kl. 1200.

Stig Førsting
Formand for SKS

PS Tillykke til Ole M. Kaspersen der har bestået eksamen til yachtskipper 3.