Juniorer

Ishøj havns juniorcenter

aoptiIMG5531

Sydkystens Sejlklub har sammen med Ishøj havns 2 andre sejlklubber etableret et juniorcenter i havnen, hvor børn og unge kan lære at sejle i optimistjoller, zoom 8 joller m.m.

Undervisningen foregår fra optimistsejlernes klubhus på Hummeren, som ligger over for Ishøj sejlklub, og der sejles i inderhavnen og det store svajebassin. I begyndelsen af april måned indledes sæsonen med teoretisk undervisning og klargøring af jollerne til den forestående sejlersæson, som starter i begyndelsen af maj måned. Herefter undervises der hver mandag fra kl. 17.00 – 19.00.

Alle børn i alderen 7 – 16 år er velkomne til at prøve, om det at sejle i optimistjolle er en hobby for dem. De 2 første gange er gratis. Herefter koster det 380 kr. om året for et juniormedlemskab af SKS, som giver adgang til undervisningen.

Yderligere informationer kan fås ved henvendelse til klubbens juniorinstruktør John Roylund på tlf. 22245488 eller junior@sydkystenssejlklub.dk

Betingelserne for at kunne deltage i kurset er, at man skal kunne svømme 200 m og ikke lider af vandskræk. Herudover skal man bestå en kæntrings prøve, inden man kommer ud og sejle på vandet.

Til undervisningen skal medbringes:

Vandtæt tøj (regntøj)
Gummistøvler
Skiftetøj og håndklæde

Foruden optimistjollerne råder junior-afdelingen over 2 mini 12 M både til de lidt større børn.

Optimistjollerne kan med en forældre som ansvarlig lånes af eleverne i weekender og sommerferie efter gennemført kursus i forsommeren.